آیا کامپیوتر واقعا مشکلات بینایی را افزایش می دهد؟ | سی لنز

آیا کامپیوتر واقعا مشکلات بینایی را افزایش می دهد؟

آیا کامپیوتر مشکلات بینایی را افزایش می دهد

آیا شما معمولا بیش از نه ساعت در روز با کامپیوتر کار می کنید؟ آیا احساس ناراحتی نمی کنید؟ این عادت بخشی از روال بسیاری از مردم است. اما آیا کامپیوتر برای دید بد است؟
بسیاری از کارشناسان معتقدند که سندروم بینایی کامپیوتر، مجموعه ای از علائم ناشی از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت چشم به روی صفحه نمایش کامپیوتر است.
در پست امروز، ما ارتباط بین مانیتورهای نوت بوک و کامپیوتر را با مشکلات بینایی که بر مردم تاثیر می گذارد، توضیح خواهیم داد. اگر شما می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، ادامه مطلب بخوانید!
کامپیوتر برای سلامت چشم بد است؟
کامپیوتر یا تب لت خودشان برای سلامت چشم مضر نیستند، بلکه نگاه کردن بیش از حد به نور منتشر شده از روی صفحه نمایش می تواند به چشم شما آسیب وارد کرده و دچار مشکلات بینایی مانند سوزش و خشکی چشم شوید.

استفاده بدون اعتدال از دستگاه هایی مانند رایانه های لوحی و موبایل، علاوه بر ایجاد سندروم بینایی کامپیوتر، باعث تشدید بیماری هایی مانند نزدیک بینی و دوربینی می شود. برای جلوگیری از هر گونه مشکل، مشاوره منظم با چشم پزشک امری ضروری است.

برخی از اقدامات هستندکه به محافظت از سلامت چشم شما کمک می کنند و می توانند آن را از مدت طولانی مقابل کامپیوتر و نوت بوک نشستن، محافظت کنند. مانند:

پلک زدن به طور مرتب

سعی کنید موقع نگاه کردن به صفحه نمایش به طور مرتب پلک بزنید. در حالت ایده آل، برای هر ساعت قرار گرفتن در معرض، باید پنج تا ده دقیقه طول بکشد تا چشمانتان را ببندید، ترجیحا با تمرکز بر روی یک شیء دور.
پلک زدن به روان شدن سطح چشم کمک می کند و مانع خشک شدن چشم که باعث تحریک و قرمزی آن است، خواهد شد.

روشنایی مناسب برای محیط

نور محیط بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود، به طور مستقیم با تلاش چشم شما برای دیدن صفحه نمایش، دخالت می کند.

استراحت بین کار

پس از ساعت های زیادی از استفاده از کامپیوتر، عضلات تشکیل دهنده چشم به مشکل بر می خورند و می تواند باعث سردرد و خستگی در چشم شوند.

استفاده مواد غذایی مناسب

آب برای هیدراسیون کل بدن ضروری است، از جمله چشم ها. استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین های A و E مزایای خوبی برای سلامت چشم داشته و حتی از بیماری های مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند.

استفاده از لنزهای تماسی

حتی با تمام مراقبت ها غیرممکن است که اثرات استفاده مداوم کامپیوتر را احساس نکنید. لنز چشم برای افرادی که مشکلات بینایی دارند می تواند آسیب های ناشی از صفحه نمایش را کاهش دهد.

انواع مختلف از لنزهای تماسی وجود دارد که علاوه بر محافظت از چشم ها، باعث تضمین راحتی هنگام چشمک زدن و همچنان هیدراتاسیون چشم می شود.

اگر به درستی و با رعایت اعتدال استفاده شود، صفحه نمایش کامپیوتر برای چشم ضرری نخواهد داشت و می توانید یک رابطه سالم با آن داشته باشید.

بنابراین، شما چه فکر می کنید؟ امیدواریم از خواندن این پست لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )