آموزش گذاشتن و برداشتن لنز برای کودک شما | فروشگاه سی لنز

آموزش گذاشتن و برداشتن لنز برای کودک شما

قرار دادن لنز در چشم کودکان

در این پست نحوه گذاشتن و برداشتن لنز تماسی برای کودکان را به شما آموزش می دهیم :

بسیار مهم است که به نیازهای بینایی فرزندان خود توجه داشته باشیم. در برخی موارد ممکن است به توصیه چشم پزشک و یا حتی نظر خودتان بجای عینک از لنز برای فرزندتان استفاده کنید. باز هم در صورتی که خودتان به این نتیجه رسیدید حتما قبل از آن با اپتومتریست مشورت کنید.

اما هنگامی که کودک شما برای اولین بار می خواهد لنزها را در چشم خود بگذارد نیاز به کمک شما دارد. اگرچه قرار دادن لنز در چشم کودک شما ممکن است کمی مشکل به نظر برسد، شما به راحتی با کمی تمرین و صبر می توانید این کار را انجام دهید.

گذاشتن لنز در چشم کودک شما

 

  • قبل از انجام هر کاری ابتدا باید دستان خود را کاملا شستشو داده و ضدعفونی کنید. سپس با یک حوله دستان خود را خشک کرده و مراقب باشید که پرز حوله روی دست شما نماند. برای خشک کردن دست از دستمال کاغذی استفاده نکنید، زیرا پرز بیشتری را روی دست به جا می گذارند.
  • روبروی فرزند خود باستید. سرش را بکمی به طرف عقب کشیده، از او بخواهید به جلو و کمی رو به بالا نگاه کند. سعی نکنید که بلافاصله پلکهای او را به دو طرف بکشید چون ممکن است که شروع به پلک زدن کند.
  • لنز را روی انگشت اشاره خود قرار داده و داخل چشم کودک قرار دهید، سپس اطمینان حاصل کنید که لنز به طور صحیح داخل چشم قرار گرفته و بیرون نمی افتد.

نکته : بعضی از کودکان نمره دو چشم آنها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد و باید مراقب باشید که هر لنز با نمره چشم راست و چپ آن همخوانی داشته باشد. معمولا روی برچسب بسته بندی لنزها چشم چپ و راست مشخص شده است و براحتی می توانید آنها را از هم تشخیص دهید.

  • از کودک خود بخواهید که با استفاده از انگشت اشاره خود به آرامی پلک بالای خود را به سمت بالا کشیده و پلک پایین را هم با انگشت دیگر خود مانند آنچه در ویدئو می بینید به سمت پایین بکشد.
  • در حالی که کودک شما به سمت بالا نگاه می کند لنز را در روی چشم و در مرکز آن قرار دهید. دقت کنید که لنز را از روی درست آن گذاشته باشید.
  • از کودک خود بخواهید تا وقتی که لنز را داخل چشم او قرار نداده اید بر روی آن تمرکز نکند، زیرا ممکن است ناگهان شروع به پلک زدن کند. بجای نگاه کردن به لنز سعی کنید او را تشویق کنید که به سمت بالا نگاه کند.
  • لنز را با محلول مخصوص خیس کنید تا روان تر شود و بتواند به راحتی داخل چشم کودک به حرکت در آید.
  • بعد از اینکه تمامی مراحل بالا را بخوبی انجام دادید و لنز داخل چشم کودک شما قرار گرفت از او بخواهید که شروع به چشمک زدن کند تا لنز کاملا روی مرکز عدسی قرار گیرد. پلک زدن نباید سریع باشد چون ممکن است لنز به بیرون پرتاب شود.

برداشتن لنز از چشم کودک شما

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )