اهمیت داشتن عینک و یا لنز اضافی | فروشگاه سی لنز

اهمیت داشتن عینک و یا لنز اضافی

اهمیت داشتن عینک و یا لنز اضافی

افرادی که از عینک یا لنزهای تماسی استفاده می کنند، همیشه باید شرایط پیش بینی نشده را در نظر داشته باشند. فکر کنید که به طور اتفاقی به روی عینکتان می نشینید و شیشه های آن جدا می شوند. یا این که در حین قرار دادن لنز در چشم به رویزمین می افتد و گم می شود. در این شرایط هیچ چیز بهتر داشتن یک جفت لنز اضافی و یا عینک یدک نمی باشد.

در ادامه برخی از دلایلی که داشتن لنز چشم اضافی و یا عینک اضافی را توجیه می کند، ذکر شده است. با خواندن ادامه ی مطلب به طور قطع قانع خواهید شد که در اسرع وقت برای تهیه لنز و یا عینک پشتیبان اقدام کنید.

اتفاقات غیر منتظره

اتفاقات غیر منتظره از شایع ترین دلایلی است که حتما باید لنز و عینک اضافی داشته باشید. فکر کنید که در حین دویدن عینکتان می افتد و می شکند. یا اتفاقی به روی آن می نشینید و عینکتان دچار آسیب شود.

در صورت بروز این اتفاقات چه می کنید. افرادی که از عینک استفاده می کنند، یعنی مشکلات انکساری دارند و از دید واضح و خوبی برخوردار نیستند. از دست دادن عینک و یا لنز می تواند باعث اختلال در انجام فعالیت ها شود.

به همین دلیل همیشه باید یک جفت عینک و یا لنز اضافی در دسترس داشته باشید.

فعالیت های روزمره

همیشه داشتن عینک اضافی به خاطر اتفاقات و وقایع پیش بینی نشده نمی باشد. گاهی اوقات داشتن عینک اضافی به خاطر شرایط ویژه چشم است. به عنوان مثال افرادی که دارای پیر چشمی هستند نیاز به دو عینک برای دید دور و مطالعه دارند.

یا افرادی که با با قطعات ریز سر و کار دارند و نیاز به دقت در بینایی دارند از عینک هایی به خصوص دید نزدیک استفاده می کنند.

هنگام کار با لپتاپ داشتن عینک مخصوص انجام فعالیت ها را راحت تر می کند. یا در هنگام انجام فعالیت های ورزشی مثل بسکتبال، فوتبال داشتن لنز طبی در کنار عینک، می تواند انجام ورزش ها را راحت تر کند.

هنگام سفر

در هنگام سفر چه از لنز تماسی و چه از عینک استفاده می کنید حتما باید عینک اضافی داشته باشید. همچنین لازم است نسخه ی به روز چشمتان را نیز همراه خود داشته باشید.

توصیه می شود در هنگام سفر از لنز طبی روزانه که در واقع لنزهایی یکبار مصرف هستند استفاده کنیدو می توانید پک چندتایی از لنزهای یکبار مصرف را از فروشگاه سی لنز تهیه کنید. بدین صورت دیگر نیازی نیست که همراه خود محلول لنز و جالنزی داشته باشید.

اما حتما بایددر کنار این پک لنز، عینکتان را نیز همراه داشته باشید. بدین ترتیب در صورت احساس ناراحتی، سوزش و یا قرمزی چشم دیگر نگران نخوهید بود.می توانید تا برگشت به خانه و مراجعه به چشم پزشکتان از عینک استفاده کنید و چیزی باعث بر هم خوردن تعطیلات و سفرتان نشود.

در صورتی که از عینک هم استفاده می کنید باز هم لازم است یک عینک اضافی دیگر همراه داشته باشید. شما نمی دانید قرار است در سفر چه اتفاقی بیفتد. اگر در حین سفر اتفاقی برای عینکتان بیفتند تا انتهای سفر حس خوشایندی نخواهید داشت.

مشکلات بینایی

لنزهای تماسی باعث راحتی زندگی افراد شده است. به همین دلیل افرادی که دچار خطای دید هستند ترجیح می دهند به جای عینک از لنز چشم طبی استفاده کنند. اما لنزهایی که در ایران به فروش می رسند لنزهایی روزانه هستند که برای استفاده ی همیشه و به طور مداوم مناسب نیستند.

یعنی شما می توانید نهایت بین 8 الی 12 ساعت در طول روز از آن ها استفاده کنند و سپس باید از چشمتان خارج کنید. این زمان بسته به برند لنز متفاوت است. به عنوان مثال لنز اکیووی، ایراپتیکیس و یا بوش اند لومب به علت این که اکسیژن رسانی بیشتری به چشم دارند را می توان برای مدت زمان طولانی تری استفاده کرد.

البته فراموش نکنید که این زمان به میزان حساسیت چشم نیز بستگی خواهد داشت. پس شما برای مابقی زمان در طول روز نیاز به عینک خواهید داشت. خرید لنزهای طبی شما را برای همیشه از شر عینک ها خلاص نمی کند.

علاوه بر محدودیت زمانی بروز مشکلاتی به شرح زیر نیز منجر به توقف استفاده از لنز و استفاده از عینک می شود.

  • قرمزی چشم
  • ترشحات غیر معمول
  • تغییرات بینایی مانند حساسیت به نور و یا تاری دید
  • درد و ناراحتی در چشم
  • ایجاد آلرژی در چشم

پس بنا به این دلایل حتما نیاز به یک عینک پشتیبان و لنز پشتیبان خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )