توصیه هایی برای سلامت چشم | فروشگاه سی لنز

توصیه هایی برای سلامت چشم

توصیه هایی برای سلامت چشم

چرا حفظ سلامت چشم خوب است؟

چشم پنجره ی روح است، یکی از اعضای اصلی بدن که از طریق آن عقل می تواند کامل ترین و با شکوه ترین آثار طبیعت را ببیند.

مطالعات نشان داده اند که 80 درصد از اطلاعاتی که به مغز ما وارد می شود، از طریق سیستم بصری انجام می شود. معاینات دوره ای توسط چشم پزشک همراه با رعایت استانداردهای ساده بهداشتی بصری بهترین راه برای حفظ سلامت چشم شما است.

توصیه هایی برای چشمان شما

کارهایی که در ارتباط با بینایی هستند روز به روز افزایش می یابند. بسیاری از افراد بیشتر روز خود را صرف کار با وسایل دیجیتال مانند موبایل، کامپیوتر و تلوزیون می کنند که اینها می توانند مشکلاتی را برای چشم به همراه داشته باشند.

با چند راه حل ساده می توانیم این مشکلات را به حداقل برسانیم در نتیجه عملکرد شما بهبود پیدا کرده و ناراحتی چشم شما کاهش می یابد :

هنگام کار با کامپیوتر و خواندن مقالات در هر ساعت 5 دقیقه را به حرکات کششی بپردازید و عضلات گردن و شانه را به آرامی نرمش دهید. گردن خود را با حرکات چرخشی و بالا و پایین نرمش دهید. مراقب باشید پاهای شما هنگام نشستن طولانی بر روی صندلی متورم نشوند.

نور اتاق را بدرستی تنظیم کنید و در روز از نور طبیعی استفاده کنید. از نور مصنوعی هم به طوری استفاده کنید که کل اتاق را روشن کرده و بتوانید بر روی اسناد تمرکز داشته باشید. اسناد را در فاصله مناسب از چشمانتان قرار دهید ( همان از آرنج تا پنجه ها ).

فاصله صفحه کامپیوتر را از چشم تا 60-70 سانتی متر تنظیم کنید. بهتر است متون هم با همین فاصله باشند.

به یاد داشته باشید …

پیشگیری همیشه بهترین درمان است، در نهایت بازبینی سالیانه شما بهترین راه حل شما برای جلوگیری از هر گونه آسیب است که می تواند روی چشم شما تأثیر بگذارد.

امروزه انواع مختلفی از مشکلات بینایی شناخته شده است که می توانند بر ساختارهای مختلف چشم تأثیر بگذارند.

برخی از آنها می توانند آسیب جبران ناپذیری به چشم شما وارد کنند و تنها راه، مراجعه به چشم پزشک است و این تنها راه پیشگیری از آن است و اغلب پیشگیری بهترین راه حل است. پیشرفت در سیستم های تشخیصی پزشکی به ما امکان می دهد تا حضور این آسیب ها را قبل از آن که موجب از دست دادن دید غیر قابل برگشت شود متوجه شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )