لنزهای تماسی هوشمند | فروشگاه سی لنز

لنزهای تماسی هوشمند

لنزهای تماسی هوشمند

آیا تا به حال چیزی در مرود لنزهای تماسی هوشمند شنیده اید؟ تصور کنید که می توانید در تاریکی ببینید؟ یا با پلک زدن اجسام دور را بزرگ کنید. لنزهای تماسی هوشمند با قابلیت واقعیت افزوده، نظارت و سلامت و بسیاری از گزینه های دیگر باعث حیرت و شگفتی شما خواهند شد.

در قرن بیستم لنزهای تماسی چشم توانستند انقلابی در حوزه ی اپتسک و بینایی به وجود بیاورند. اما به تازگی صحبت از نوع جدیدی از لنزهای تماسی با نام لنزهای هوشمند است که باعث تغییر قدرت بینایی در سطوح بسیار بالا و پیشرفته تر خواهد شد.

تاریخچه ی عینک ها و لنزهای تماسی هوشمند

در سال 2013 زمانی که گوگل برای اولین بار عینک هوشمند خود با اتصال بی سیم برای نمایش واقعیت افزوده رونمایی کرد، لنزهای تماسی نیز در مسیر موازی در حال توسعه و تکمیل بودند.

در حالی که عینک های هوشمند به خاطر فیزیک نامناسبشان در حال بهبود بودند، لنزهای تماسی هوشمند توانسند بسیار مرسوم شوند.

عینک های هوشمند با هدف بهبود سلامت و بینایی 235 میلیون نفر در سراسر جهان که از اختلالات بینایی مانند آب مروارید، رتینوپاتی دیابتی، دژنراسیون ماکولا، گلوکوک و جداشدگی شبکیه رنج می برند طراحی شده است.

ایده ی تولید لنزهای تماسی هوشمند با برداشتن و جایگزینی لنزهای الکترونیکی با جراحی داخل چشم آغاز شد. در این روش پزشکان مایعی را به چشم تزریق می کنند که کپسول لنز مصنوعی را قادر می سازد تا وظیفه ی ترکیب نور را بروی شبکیه چشم بر عهده بگیرید و دیدی شفاف تر و واضح تر از لنز طبی ایجاد کند.

دانشمندان برای تقویت بصری حسگرهای پیزو الکترونیک در داخل لنز قرار دادند که باعث شگفتی عملکرد لنز شده است.

نحوه ی عملکرد لنزهای تماسی هوشمند

لنزهای تماسی هوشمند یکی از شگفت انگیز ترین اختراعات دهه ی اخیر است که می تواند به طور چشمگیری بینایی چشم را بهبود بخشد.

این لنزهای تماسی دارای واحد پردازش (CPU)، ذخیره سازی داده ها، رادیوها، دوربین ها، بلوتوث و منبع انرزی هستند.

دانشمندان در حال انجام آزمایش ها با کمک این لنزها هستند:

مانیتور سلامت چشم

دانشمندان کره جنوبی نمونه اولیه ای از یک لنز هوشمند را ارائه داده اند؛ که این لنز قادر خواهد بود سلامت چشم را کنترل کند یا به روند درمان‌های دارویی چشم کمک کند. هنوز این لنز در حال تکمیل پروسه ی تحقیق و آزمایشات خود است. اما احتمالا تا چند وقت اخیر شاهد فروش این مارک لنز در مارکتینگ خواهیم بود.

دیابت

در این ایده لنزهای تماسی با استفاده از اشک چشم می تواند میزان گلوکوز خون را انداره گیری و رصد کند. در صورت موفقیت این پروژه دیگر نیازی به تست درد آور خون گرفتن از سر انگشت نخواهد بود. برند آلکان تولید کننده لنز ایراپتیکس و اکیو وی نیز در حال کار به روی این پروژه می باشد.

گلوکوم

دانشمندان در حال طراحی یک تراشه هوشمند برای استفاده در لنزهای تماسی برای رساندن دارو به بیماران چشمی گلوکومی هستند. در صورت تحقق شدن این نوع لنز هوشمند کمک بسیار بزرگی به بیماران چشمی با این مشکل خواهد شد. این تراشه با اندازه گیری فشار داخل چشم به کنترل این مشکل کمک می کند.

دو بینی  

تخمین زده می شود که در سراسر دنیا بیش از یک میلیارد نفر دارای دو بینی ناشی از افزایش چشم با نام مرسوم پیرچشمی هستند. محققان دانشگاه ویسکانسین با استفاده از شکل منحصر به فرد یک نوع ماهی به خصوص می تواند در عرض چند میلی ثانیه فوکوس برای اصلاح دوبینی انجام دهد.

آب مروارید

آلکان یکی از برندها فعال در این پروژه می باشد. درمان آب مروارید با کمک این لنزهای تماسی ایده ای ناب است که تا حد زیادی نیز موفقیت آمیز بوده است.

دید در شب

این لنز چشم به خصوص با درخواست وزارت دفاع ایالات متحده برای سربازان در حال آماده سازی است. با استفاده از این لنز سربازان قادر خواهند بود در تاریکی نیز با استفاده از نورهای حرارتی ببینند. این فناوری لایه نازکی از اتم های کربن به نام گرافن برای دسترسی به طیف نور از جمله اشعه ماوراالبنفش ایجاد می کند.

دید تلسکوپی

این نوع لنزها با با بزرگنمایی در دید همراه است. این نوع فناوری قطعا کمکی به بیماران دژنراسیون ماکولا خواهد بود.

عکاسی

این نوع از لنزهای تماسی با پلک زدن قادر به ثبت لحاظ و ذخیره ی ان ها به روی حافظه ی خود خواهند بود. تصور کنید که کارایی خواهدداشت. نکته ی شگفت انگیز در مورد این لنزها این است که می توانند پلک زدن ارادی و غیر رادی را از هم تشخیص دهند.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی فناوری است که پیش از این توسط برندهایی مانند سامسونگ، سونی و … طراحی و اجرا شده اند. اما استفاده از این فناوری بروی لنزهای تماسی می تواند نقطه ی عطفی برای پرسنل دکتران و جراحان باشد.

پلک زدن برای ذخیره ی انرژی خورشیدی

سونی یک لنز تماسی هوشمند طراحی کرده است که با پلک زدن می تواند انرژی خورشید را ذخیره و برای تبدیل به برق استفاده شود.  لنزهای تماسی هوشمند خورشیدی می تواند اختراعی شگفت انگیز برای جامعه بشری به حساب آید.

ذخیره سازی آرشیو

ثبت تصاویر و ذخیره سازی آن ها از طریق لنزهای تماسی هوشمند یگی دیگر از ایده های در حال بررسی توسط سونی است. این ویژگی می تواند زندگی را برای افراد جامعه و مخصوصا نیروهای ارتش و پلیس ایمن تر کند.

خرید لنزهای تماسی هوشمند

به قدری دامنه ی لنزهای هوشمند گسترده و وسوسه برانگیز هستند که همه ی افراد دوست دارند یک جفت از آن را داشته باشند. به همین دلیل سوالت زیادی در باره ی نحوه ی خربد و قیمت آن ها می پرسند.

احتمالا تا چند سال آینده این لنزها به صورت گسترده وارد بازار خواهند شد. امیدواریم با ورود به بازارهای جهانی شاهد فروش این لنزها در بازارهای ایران نیز باشیم.

این لنزها با نظارت سازمان پزشکی تولید می شوندو قیمت در نظر گرفته شده برای این لنزها با توجه به مدل و کارکردشان متفوت لست و از الان نمی توان قیمت قطعی برایشان بیان کرد.

لنزهای تماسی هوشمند کارایی بسیار زیادی در زندگی افراد خواهند داشت. این لنزها در کنار بهبود بینایی عملکردهای دیگری نیز خواهند داشت. احتمالا با فراگیر شدن این لنزها، کم کم لنزهای طبی معمولی منسوخ شوند و جای خود را به لنزهای تماسی هوشمند دهند.

در خال حاضر برای خرید انواع نمونه ها و مدل های لنز طبی و لنز رنگی به فروشگاه سی لنز که نمایندگی لنز چشم در تهران می باشد مراجعه کنید.

یک نظر در مورد “لنزهای تماسی هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )