آیا نحوه کار لنزهای تماسی را می دانید؟ | فروشگاه سی لنز

آیا نحوه کار لنزهای تماسی را می دانید؟

نحوه کار لنزهای تماسی

استفاده از لنزهای تماسی برای کسانی که دچار عارضه های بینایی هستند یک امر ضروری است و همیشه باید در طول روز آن را به همراه خود داشته باشند.

با استفاده از لنز دیگر کسی متوجه مشکل بینایی شما نخواهد شد. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه لنزهای تماسی کار می کنند؟
این سوالی هست که قصد داریم در این پست جواب آن را برای شما توضیح دهیم. اما همچنین در مورد بهترین و مناسب ترین لنز برای هر وضعیت صحبت خواهیم کرد:

بنابراین، نحوه کار لنزهای تماسی چگونه است؟

لنزهای تماسی به صورت کروی شکل طراحی شده اند تا بتوانند به طور کامل قرنیه چشم ( منطقه رنگی ) را پوشش دهند به طوری که مرکز آن که اکسیژن وارد آن می شود را لمس نمی کنند.

برای این از آنها استفاده می کنیم تا عیوب انکساری چشم مانند نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و قوز قرنیه را اصلاح کنیم. همچنین دارای منحنی و قطر های مختلفی هستند تا براحتی روی قرنیه چشم قرار گرفته و جا به جا نشوند و یک میدان دید طبیعی را برای شما فراهم آورند.

لنزهای تماسی دارای انواع مختلفی هستند و اینکه از چه مدلی باید استفاده کنیم خیلی مهم است به این دلیل که میزان اکسیژن رسانی به قرنیه از طریق هر نوع لنز متفاوت است.

این بدان معنی است که اشک باید بین لنزهای تماسی و قرنیه منتقل شود تا چشم شما روان شود و مشکلات جدی بینایی را از بین ببرد. به همین دلیل توضیح خواهیم داد که لنز ایده آل برای هر مورد استفاده چیست.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید!

لنزهای تماسی به دو نوع نرم و سخت تقسیم می شوند :

لنزهای نرم : از هایدروژل و سیلیکون هایدروژل ساخته شده اند که حالت اول، هیدروفیلی هستند و از مواد پلاستیکی ساخته شده اند که آنها را انعطاف پذیر کرده و راحتی را برای شما فراهم می کنند. در حالت دوم، به علت وجود سیلیکون، اکسیژن رسانی به قرنیه سه تا شش برابر بیشتر از هیدروفیل است.

لنزهای سخت: از پلی اتیل متاکریلات، سیلیکون و فلوئور پلیمر ساخته شده اند. اگرچه جنس سختی دارند اما اجازه عبور اکسیژن به چشم را می دهند.

لنزهای سخت برای بیماران مبتلا به کراتوکونوس (یک مشکل که باعث تغییرات قرنیه می شود)، ساخته شده اند. کسانی که این بیماری چشمی را دارند باید با چشم پزشک خود مشورت کنند تا نیاز به استفاده از این نوع لنز را ارزیابی کنند. این مدل لنز همچنین در موارد آستیگماتیسم نامنظم توصیه می شود.

لنزهای طبی نرم هایدروژل بسیار راحت هستند و برای کسانی که می خواهند از آنها استفاده کنند برندهای متعددی مانند لنز طبی فصلی ماکسیما و لنز طبی سالانه ماکسیما گلد وجود دارد.

از برندهای لنزهای سیلیکون هایدروژل نیز می توان لنز سیباویژن ایراپتیکس و  لنز طبی بایوفینیتی را نام برد.
همچنین لنزهای نرم علاوه بر نوع طبی ( بدون رنگ ) دارای نوع رنگی و طبی رنگی نیز می باشند.

آیا شما یاد گرفتید که لنزهای تماسی چگونه کار می کنند؟ آیا حالا می دانید کدام نوع لنز تماسی برای شما مناسب است؟

حال که شما می دانید که لنزهای تماسی چگونه کار می کنند، این پست را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به دوستانتان که در مورد نوع لنز انتخابی خود مشکل دارند کمک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )