کلمات تخصصی لنز تماسی | فروشگاه سی لنز

کلمات تخصصی لنز تماسی

کلمات تخصصی لنزهای تماسی

کلمات تخصصی لنز :

Material

به موادی که لنز تماسی از آن ساخته شده است گویند. لنز چشم که از مواد سیلیکون هایدروژل ساخته شده است تنها لنزی است که قابلیت استفاده شبانه روزی دارد. 

DK/t

میزانی است برای تعیین قدرت عبوردهی اکسیژن لنز که به ماده تشکیل دهنده لنز بستگی دارد. این مقدار در لنزهای طبی نسبت به لنزهای رنگی بیشتر می باشد.

Water Content

به مقدار آب موجود در لنز اشاره دارد و استاندارد تعریف شده برای آن عدد زیر %40 می باشد.

اگر در هنگام استفاده از لنز تماسی دچار خشکی چشم می شوید  بهتر است از لنزهایی استفاده کنید که میزان آب کمتری در تشکیل آن استفاده شده است .

Base Curve

به  میزان انحنای لنز گفته می شود. این عدد معمولا بین 8.4 تا 8.9 می باشد.

در ایران بیشتر عدد 8.6mm آن استفاده می شود.

برای اینکه از عدد انحنای چشم خود آگاهی پیدا کنید و بتوانید لنز مناسب خود را تهیه کنید باید به یک چشم پزشک مراجعه نمایید .

Diameter

معیاری است که تعیین کننده قطر لنز می باشد و حتما در هنگام خرید لنز بخصوص لنز رنگی به اهمیت آن باید توجه کنید زیرا رنگ چشمتان اگر درشت باشد و قطر لنز کم باشد از زیر لنز بیرون می زند و از نظر زیبایی دچار مشکل می شوید.

Central Thickness

 معیاری است برای تعیین ضخامت لنز تماسی. لنزهای چشمی دارای سطح یکنواخت نمی باشند به طوری که از لبه به سمت مرکز به ضخامت آنها اضافه می شود.

اگر چشمان شما دارای شماره بالایی می باشد بهتر است از لنزهایی استفاده کنید که دارای ضخامت مرکزی کمتری هستند.

Handling Tint

برای آنکه بتواند مصرف کننده لنز در جالنزی آن را به سهولت پیدا کند معمولا کمپانی های سازنده لنز ته رنگ سبز یا آبی به لنز اضافه می کنند .

Optical Zone

به منطقه بینایی لنز گفته می شود. تمامی قسمت های یک لنز شماره دار برای برطرف کردن عیوب انکساری به کار نمی رود و فقط قسمتی در مرکز لنز است که ضعیفی چشم را برطرف می کند.

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )