9 دانستنی ضروری برای سفر با لنزهای چشمی | فروشگاه سی لنز

9 دانستنی ضروری برای سفر با لنزهای چشمی

9 دانستنی ضروری برای سفر با لنزهای چشمی

معمولا سفر کردن باعث می شود که افراد از شیوه ی معمول زندگی خود خارج شوند. به عنوان مثال امکان دارد ساعت ناهار و شام جابه جا شود و تغییراتی در عادت های روزانه به وجود آید. این تغییرات می تواند نحوه ی استفاده از لنزها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اما این اهمال و سستی در استفاده از لنزهای تماسی و عدم رعایت نکات بهداشتی می تواند دردسر ساز و حتی موجب عفونت در چشم شود.

دانستنی هایی که بیشترین اهمیت را دارند

ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چطور در طول سفر از لنزهای تماسی خود استفاده کنید تا هم از سفرتان لذت ببرید، هم این که مشکلی برای سلامت چشمتان به وجود نیاید.

انجام معاینه چشم قبل از سفر

حتما چند هفته قبل از سفر به چشم پزشکی مراجعه کنید و از تطابق نمره ی چشم و لنزتان اطمینان حاصل کنید. اگر نمره ی چشمتان تغییر کرده حتما لنز طبی مناسب نسخه ی جدید خود سفارش دهید و برای تعویض عینک خود نیز اقدام کنید.

این اقدام مخصوصا برای سفرهای طولانی و سفرهای خارج از کشور بسیار اهمیت دارد. حتما در طول سفر عینک طبی خود را نیز به همراه نسخه ی جدید خود همراه داشته باشید تا در مواقع اضطراری بتوانید از آن ها استفاده نکنید.

نگران نباشید؛ نسخه ی چشم پزشکی شما در دیگر کشورها نیز قابل استفاده است و اعداد و پارامترهای ذکر شده در آن برای دیگر اپتومتریست ها قابل فهم است.

وسایل مراقبتی از چشم و لنزتان را فراموش نکنید.

علاوه بر نسخه ی چشم پزشکی، عینک، محلول لنز و جالنزیتان توصیه می شود که یک یا دو جفت لنز تماسی یدکی نیز همراه داشته باشید. شاید در طول سفر نیازی به استفاده از آن ها پیدا نکنید، اما اگر لنزتان پاره و یا گم شود، دیگر برای خرید لنز سردرگم نمی شوید.

داشتن چند جفت لنز تماسی یدکی باعث می شود که در طول سفر نگرانی بابت چشم هایتان نداشته باشید و با آسودگی خاطر به سفر مشغول باشید.

در صورت سفر با هواپیما قوانین و محدودیت پرواز با لنزها را چک کنید

در برخی از مسیرها و ایرلاین ها قوانین خاصی برای حمل لنزهای تماسی دارند. البته این محدودیت ها بیشتر شامل محلول لنزها می شود و به خود لنزهای تماسی کاری ندارند.

شما می توانید تا هر میزان لنز تماسی را در کیف دستی و یا چمدان خود قرار دهید. اما برای حمل محلول لنز در کیف دستی محدودیت دارید.  محلول لنزی که می توانید در کیف دستی خود قرار دهید، باید دارای یک از یسک مقدار مشخص کمتر باشد. اما برای حمل محلول لنز در چمدان محدودیتی وجود ندارد.

شما می توانید یک محلول لنز کوچک 60 میلی لیتری برای کیف دستی و یک محلول لنز بزرگتر برای چمدان خود تهیه کنید.

از لنزهای یکبار مصرف استفاده کنید

اگر فکر می کنید که در طول سفر امکان رعایت نکان بهداشتی را ندارید و یا از فرصت کافی برخوردار نیستید، بهتر است از لنز روزانه استفاده کنید.

لنزهای روزانه یا همان لنزهای یکبار مصرف گزینه ی بسیار مناسبی برای سفر می باشند. این لنزها را در طول روز استفاده می کنید و در پایان روز و قبل از خواب آن را از چشم خارج می کنید و دور می اندازید. بدبن ترتیب دیگر نیازی به حمل محلول لنز نیز نخواهید داشت.

رعایت نکات بهداشتی

فرقی ندارد که از لنزهای تماسی در خانه و یا در سفر استفاده می کنید. رعایت نکات بهداشتی جز موارد جدایی ناپذیر استفاده از لنز می باشند.

حتما باید قبل از قراردادن لنز در چشم و یا برداشتن آن از چشم، دست هایتان را با آب و صابون بشورید. پس از شستن دست ها باید آن ها را با یک حوله ی تمیز خشک کنید. در سفر بهتر است از دستمال های حوله ای یکبار مصرف استفاده کنید.

اگر از لنزهای فصلی و سالانه استفاده می کنید، حتما پس از هربار استفاده آن را با محلول لنز آبکشی کنید و سپس در جالنزی قرار دهید. هچمنین پس از هر بار استفاده محلول داخل جالنزی را تعویض کنید.

عدم استفاده از لنز در استخر و یا دریا

اگر قصد گذارندن تعطیلات در کنار دریا را دارید و یا در برنامه ی سفرتان قصد استفاده از استخر را دارید، توصیه می شود قبل از شنا لنزهای تماسی خود را از چشم خود خارج کنید.

طبق نظر متخصصان احتمال ابتلا به عفونت های چشمی قارچی و باکتریایی در حین استفاده از لنزهای تماسی در هنگام شنا بیشتر می شود.

اگر تمایل به استفاده از لنزهای تماسی در هنگام شنا در دریا و یا استخر دارید حتما از لنزهای یکبار مصرف استفاده کنید تا پس از شنا آن ها را دور بیندازید. هچمنین استفاده از عینک های محافظ مخصوص شنا را فراموش نکنید.

مراقبت از چشم در برابر از آفتاب

همان طور که برای مراقبت از پوست خود از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنید، ضروری است از چشمان خود نیز از اشعه های مضر UV محافظت کنید.

یک راه حل برای محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر استفاده از لنزهای تماسی با قابلیت فیلتر اشعه های مضر می باشند. برندهای مختلفی را می توانید با این قابلیت پیدا و خریداری کنید. مثل بایوفینتی، ایراپتیکس، بوش اند لومب و .. دارای این قابلیت می باشند.

به سلامت بینایی خود اهمیت دهید

اگر هنگام استفاده از لنز احساس درد، سوزش، ناراحتی مانند حساس شدن به نور کردید، استفاده از لنز را متوقف کنید و حتما به چشم پزشکی مراجعه کنید.

شاید دچار التهاب قرنیه شده باشید که استفاده از لنز منجر به تشدید مشکلتان وخواهد شد. تا بهبودی کامل از عینک های طبی خود استفاده کنید.

حتما توصیه های چشم پزشک خود را جدی بگیرید. احتمالا چشم پزشک به شما خواهد گفت تا یک هفته از لنزهای خود استفاده نکنید و قطره های چشمی برایتان تجویز خواهند کرد.

از لنزهای تماسی تقلبی استفاده نکنید

سلامت لنزها در ارتباط مستقیم با سلامت چشم هایتان می باشند. حتما لنز تماسی خود را زیر نظر چشم پزشک و از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

فروشگاه سی لنز مجموعه ای از بهترین لنزها را برای شما فراهم کرده است. می توانید با مراجعه به این فروشگاه لنزهای اصلی و با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )