آرایش چشم و لنزهای تماسی | فروشگاه سی لنز

آرایش چشم و لنزهای تماسی

آرایش چشم و لنزهای تماسی

آرایش چشم بسیار حساس است و در صورت ورود مواد آرایشی به چشم آزار دهنده خواهد بود. اما زمانی که از لنز پلی ویو و … استفاده می کنید و می خواهید آرایش چشم انجام دهید لازم است نکاتی را رعایت کنید. در غیر این صورت باعث آسیب زدن به چشم و همچنین لنزهایتان خواهید شد.

برای این که چشمانتان ظاهر زیبایی داشته باشند و مخصوصا احساس خوبی را هنگام آرایش با لنزهایتان تجربه کنید نکات این مقاله را کاملا مطالعه کنید و به خاطر بسپرید.

نحوه ی صحیح آرایش با لنز

بیشتر خانم ها از لنزها تنها به قصد پزشکی استفاده نمی کنند و در کنار بهتر دیدن اهداف زیبایی را نیز دنبال می کنند.

به همین دلیل بسیاری از آن ها از لنز طبی رنگی مانند لنز رنگی آناستازیا، اپرا و …. در مدل های نمره دار استفاده می کنند. پس از استفاده از این ها برای حفظ ظاهر طبیعی چشم ها و زیبایی بیشتر چشم ها کمی آرایش چشم لازم است. اما نکاتی را که باید برای حفظ سلامت چشم ها پس از استفاده از لنز رنگی اپرا و … رعایت کنید به شرح زیر است:

  • به خاطر بسپرید که باید قبل از شروع به آرایش کردن آن ها را در چشم خود قرار دهید. یعنی حتی نباید از کرم های و لوسیون های دست و صورت نیز استفاده کرده باشید و باید کاملا دست و صورتتان تمیز و عاری از هر گونه مواد آرایشی باشد.
  • سعی کنید بیشتر از مواد آرایشی ضد حساسیت استفاده کنید. مخصوصا هنگام خریدمواد آرایشی مرتبط با چشم ها این موضوع رارعایت کنید. بسیاری از برندهای آرایشی در بروشور خودشان به این موضوع اشاره کرده اند که از بروز حساسیت و تحریک چشم ها جلوگیری می کنند.
  • هنگام پوشیدن لنز رنگی الامور و … استفاده از سایه چشم های کرمی توصیه می شود. زیرا این سایه چشم ها نسبت به پودری ها ریزش کمتری به داخل چشم دارند. هنگام سایه های کرمی توجه داشته باشید که از نوع روغنی نباشند.
  • در صورت استفاده از لنزهای تماسی به هیچ عنوان خط چشم را بین مژه و پلک داخلیتان نکشید. این کار باعث تحریک چشم و ایجاد سوزش در آن خواهد شد. خط چشمتان را فقط در پشت پلکتان بکشید.
  • هنگام استفاده از ریمل حتما دقت کنید که فرچه آن به چشمتا برخورد نداشته باشد. در صورت برخورد فرچه به چشم و سطح لنز علاوه بر تاری دید سوزش چشم را نیز تجربه خواهید کرد.
  • در پایان روز و زمانی که می خواهید لنزها را از چشمتان خارج کنید، ابتدا باید قبل از پاک کردن آرایش آن ها را از چشم خارج کنید. برای این کار ابتدا دست هایتان را بشورید. سپس سعی کنید بدون این که لنزها با آرایش چشم هایتان تماس داشته باشند آن ها را از چشم خارج کنید. پس از در آوردن آن ها از چشم می توانید آرایشتان را پاک کنید.

رعایت این نکات به افزایش حس راحتی شما در هنگام آرایش با لنزها بسیار کمک خواهد کرد.

چند نکته ی مهم در رابطه با لوازم آرایشی

در قسمت قبل نحوه ی استفاده از لنزها همراه با آرایش توضیح داده شد. اما چند نکته مهم دیگر است که لازم دیدیم آن ها را بازگو کنیم.

به دوره ی مصرف لوازم آرایشی خود مخصوصا آن هایی که مرتبط با چشم هایتان است توجه داشته باشید. حداکثر زمان استفاده از لوازم آرایشی مرتبط با چشم مانند خط چشم، ریمل و سایه ها سه ماه است.

استفاده از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته به شدت خطرناک است و باعث ابجاد عفونت در چشم خواهد شد. بهترین راه تشخیص به پاایان رسیدن دوره ی مصرف لوازم آرایشی تغییر بو آن ها است.

نکته ی مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان لوازم آرایش خود را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید. فرقی ندارد که آن شخص نزدیک ترین فرد زندگیتان باشد.

عفونت های قارچی در ارتباط با لوازم آرایشی، هنگام استفاده از لنزهای چشمی بسیار شایع هستند. اگر نکات مربوط به بهداشت لوازم آرایشی را رعایت نکنید، هر چند نکات مربوط به بهداشت لنزهایتان را رعایت کنید، خطر بروز عفونت های چشمی و قارچی در شما بسیار زیاد خواهد بود.

محققان آزمایشی را برای بررسی احتمال عفونت های قارچی در ارتباط با کنتاکت های تماسی انجام داده اند. آن ها از شرکت کنندگانی بدون هیچ گونه علامتی از عفونت های چشمی خواستند که پس از استفاده از لنزهایشان آن ها را در جالنزی قرار داده و سپس با محلول لنز تازه محفظه را کاملا پر کنند.

آن ها 4 روز این نمونه ها را کشت دادند. از 216 نمونه ی جمع آوری شده حدود 15 تا نمونه نتایج مثبت عفونت قارچی را داشتند. این بدین معنی است که حتی با انجام مراقبت های اصولی نیز همچنان خطر عفونت های قارچی برای برخی وجود دارد.

به همین منظور حتما قبل از خرید لنز، حتما به یک اپتومتریست مراجعه کنید و نظر او را در مورد سلامت چشم ها و استفاده از این محصول جویا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )