تاثیر انواع مدل کووید 19 امیکرون و دلتا بر روی بینایی | فروشگاه سی لنز

تاثیر انواع مدل کووید 19 امیکرون و دلتا بر روی بینایی

تاثیر انواع مدل های کووید19 امیکرون و دلتا به روی بینایی

تقریبا از اوایل ژانویه نمونه ی جدیدی از کووید 19 با نام امیکرون شناسایی شد. با شیوع این بیماری و شناسایی این گونه در بیش از 110 کشور، سازمان بهداشت جهانی، این نمونه را یک نمونه ی نگران کننده دیگر خواند.

این ویروس نیز مانند دیگر ویرس های کرونا ممکن است علائمی به روی سلامت چشم ها ایجاد کند. ما در این مقاله بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

فراموش نکنید که که گرچه روند تحقیقات در حال تکمیل شدن می باشد اما هنوز بهترین راه برای مراقبت و حفاظت در برابر این ویروس زدن واکسن می باشد.

آیا امیکرون به روی چشم ها تاثیر می گذارد؟

امیکرون گونه ای جدید از کووید 19 است که تحقیقات به روی آن در حال تکمیل شدن است. پاسخ قاطعی نمی توان در پاسخ این سوال داد. ما هنوز اطلاع دقیقی در مورد امیکرون نداریم و سوالات زیر در هاله ای ابهام قرار دارد:

  • میزان سرعت پخش امیکرون چقدر است؟
  • واکسن ها تا چه میزان در برابر این گونه ایمنی ایجاد می کنند؟
  • شدت بیماری این گونه در مقایسه با دیگر گونه ها چقدر است؟

داده های اولیه حاکی از این است، که امیکرون نسبت به دلتا و گونه های دیگر کرونا بیماری خفیف تری ایجاد می کند. اما این به معنی نادیده گرفتن دستورات بهداشتی و ایمنی نمی باشد. سازمان بهداشت جهانی همواره هشدار دادند که این گونه مخصوا در میان اقشار آسیب پذیر می تواند باعث مرگ و میر شود.

آیا واریانت دلتا به روی چشم ها تاثیر می گذارد؟

سویه های قبلی دلتا تاثیراتی به روی چشم داشته اند. اما هنوز به طور قطع نمی دانیم که آیا دلتا نیز همین تاثیرات را به روی چشم دارند یا نه.

گزارش هایی در ارتباط با دلتا و ایجاد علائم چشمی وجود داشته است. به عنوان مثال قرمزی چشم مانند زمان ابتلا به آنفولانزا و ورم متلحمه گزارش هایی مرتبط با چشم و این گونه کووید بوده است.

طبق گزارش های سازمان بهداشت جهانی علائم زیر مرتبط با سایر گونه های کووید 19 اعلام شده اند:

  • قرمزی چشم
  • التهاب چشم
  • احساس درد در چشم
  • خارش چشم
  • تاری دید
  • حساسیت به نور

در برخی موارد مبتلا به دلتا علائم چشمی مشابه بالا دیده شده است. اما هنوز برای این که به وطر قطعی اعلام شود نیاز به مطالعات بیشتر است.

پزشکان در مورداین سویه کرونا گفته اند که در واریانت دلتا سرفه و از دست دادن بویایی کمتر است. اما در بیش از 90 درصد مبتلایان دچار سردرد، گلودرد، آبریزش بینی و تب شده اند.

نگرانی مصرف لنزهای تماسی در مورد واریانت دلتا و امیکرون

اگر علاقه مند به خرید لنز طبی و یا رنگی هستید و از لنزهای تماسی استفاده می کنند، احتمالا نگرانی تان در مورد ابتلا به این سویه های کرونا و تاثیر آن بر سلامت چشمتان بیشتر خواهد بود.

قبل از هر چیز توصیه می شود که حتما واکسن کرونا دریافت کنید. داده ها نشان می دهد که افرادی که واکسن دریافت کرده اند بسیار کمتر به این سویه های کرونا مبتلا می شوند در صورت ابتلا نیز علائم بسیار خفیفی در آن ها رخ می دهد.

اگر جز افرادی هستید که دچار آلرژی های فصلی می شوید، احتمالا در صورت ابتلا به دلتا و یا امیکرون تاثیرات بیشتری در چشمان خود مشاهده کنید. این علائم می تواند از قرمزی چشم تا تاری دید متغیر باشد.

در صورتی که دوره ی نقاهت شما طولانی شود، احتمالا میزان تاثیر آن بر چشم بیشتر خواهد بود. اما هنور اطلاعات دقیق و تایید شده ی مشخصی در اختیار ما نمی باشد.

در صورت خرید لنز رنگی و یا طبی و استفاده از این محصولات بیشتر بهداشت و توصیه های بهداشت جهانی برای جلوگیری از این بیماری را مد نظر قرار دهید.

حتما قبل از هر بار استفاده از لنزهای خود دست هایتان را بشورید و ضدعفونی کنید. همچنین اگر در محیط های شلوغ و پر خطر در حال تردد می باشید حتما از شیلدهای مخافظتی استفاده کنید.

در صورت مشاهده ی کوچکترین علائم و تغییر در سلامت عمومی تان حتما به پزشک مراجعه کنید و تست دهید. دریافت به موقع دارو برای جلوگیری از پیشرفت بیماری موثر است.

سخن آخر

همان طور که می دانید چند سالی از همه گیری این ویروس و شیوع آن در دنیل نمی گذرد. با توجه به این که هر چند وقت یکبار این ویروس جهش پیدا می کند و گونه ای جدید از آن پیدا می شود، اطلاعات همواره در حال تغییر و به روز رسانی است.

در حال حاضر هیچ استنادی مبنی بر این که استفاده کنندگان لنزهای تماسی بیشتر در معرض خطر این ویروس قرار دارند و یا این که در صورت ابتلا این افراد علائم چشمی متفاوت و بیشتری را تجربه خواهند کرد وجود ندارد.

اما بهتر است شما جانب احتیاط را در نظر بگیرید و بیش از افراد دیگر مراقبت های بهداشتی را رعایت کنید.

توصیه های زیر را در صورت استفاده از لنز چشم در این شرایط به خصوص اپیدمی جدی بگیرید:

  • خرید لنز چشم از مراکز معتبر و با تجویز پزشک
  • خرید لنز طبی روزانه و لنز رنگی روزانه که پس از استفاده دور انداخته شود.
  • در صورت استفاده از لنزهای فصلی و سالانه ضدعفونی لنزها پس از هر بار استفاده با دقت انجام شود.
  • شستن دست ها قبل از قرار دادن لنز در چشم و قبل از خارج کردن آن از چشم
  • تعویض محلول داخل جالنزی پس از هربار استفاده
  • تعویض ماهانه جالنزی
  • دور ریختن محلول لنز پس از سه ماه و تهیه محلول جدید.
  • عدم استفاده ی مشترک از لنزها
  • استفاده از قطره مرطوب کننده لنز چشم
  • استفاده از شیلدهای محافظتی صورت

با رعایت این نکات می توانید بیش از 90 درصد مطمئن باشید که پوشیدن لنزها در این شرایط بحرانی جهانی تاثیری در درگیری شما با این ویروس نخواهد داشت.

برای تهیه لنز مناسب و ملزوملت مرتبط با آن تنها به نمایندگی لنز طبی رنگی در تهران مراجعه کنید. سی لنز با چند سال سابقه ی فروش بهترین و معتبر تربن برندها را در اختارتان قرار می دهد که می توانید برای حفظ سلامت چشم و سلامت عمومیتان از آن خرید خود را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )