خطرات لنزهای تماسی برای چشم ها | فروشگاه سی لنز

خطرات لنزهای تماسی برای چشم ها

خطرات لنزهای تماسی برای چشم ها

کسانی که اولین بار قصد خرید لنز چشم و استفاده از آن را دارند، بیشتر به دنبال جمع آوری اطلاعات در مورد خطرات و تهدیدات لنزهای تماسی برای سلامت چشم ها هستند.

لنزهای تماسی بسیار ایمن هستند و بارها توسط سازمان های بهداشتی تایید شده اند. اما اگر مطابق دستور العملشان از آن ها استفاده نکنید می توانند خطراتی برای سلامت چشم داشته باشند. با ما همراه باشید تا بیشتر در این باره اطلاعات کسب کنید.

کمی درباره ی لنزهای تماسی

لنزهای تماسی پیش از هر چیز جز تجهیزات و لوازم پزشکی قرار دارند. بنابراین برای تولید نیاز به تایید سازمان غذا و دارو آمریکا دارند. پس مطمئن باشید لنزهایی که در نمایندگی لنز طبی رنگی در تهران و شهرستان ها به فروش می رسند همگی لنزهایی مورد تایید و دارای کد سلامت می باشند.

لنزهای تماسی عدسی های کوچک و کروی شکل هستند که با توجه به نوع کارکردشان شفاف و یا رنگی هستند.

لنزهای شفاف لنزهایی اصلاحی یا همان لنزهایی طبی هستند که برای برطرف کردن مشکلات بینایی چشم استفاده می شوند. در صورتی که لنز شفاف نباشد، لنز رنگی محسوب می شود که می تواند هم مشکلات چشم را برطرف کند و هم این که تنها برای مصارف زیبایی استفاده شود.

این لنزها در طول عمرهای مختلف روزانه، فصلی و سالانه تولید می شوند. نحوه ی استفاده از این لنزها تفوات های جزئی با هم دارند.

اگر از لنزهای تماسی خود برای مدت زمان طولانی استفاده کنید، به تاریخ تعویض آن ها توجه نداشته باشید و یا این که آن ها را به درستی تمیز نکنید می توانند سلامت چشم هایتان را به خطر بیندازند.

دستورالعمل استفاده از لنز برای مقابله با خطرات آن ها

با انجام کارهای زیر می توانید از سلامت چشم هایتان در هنگام استفاده از لنزها مطمئن باشید.

با تجویز پزشک، لنز خود را خریداری کنید.

فرقی نمی کند که قصد استفاده از چه نوع لنزی را دارید. حتی اگر بخواهید لنز زیبایی استفاده کنید باید نسخه ی چشم پزشکی داشته باشید. لنزهای تماسی از لحاظ سایز و انحنای پایه باهم تفاوت دارند. برای این که بدانید کدام لنز برای شما مناسب هستند نیاز به دانستن مشخصات چشم خود هستید و این بدون کمک متخصص چشم اماکن پذیر نیست.

مشخص کردن نوع لنز خریداری

حتما هنگام خرید لنز، به نوع آن از لحاظ مدت زمان استفاده توجه داشته باشید. بهداشتی ترین و راحت ترین نوع لنز تماسی لنزهای یکبار مصرف هستند. اما در صورت خرید این لنزها حتما باید پس از یکبار استفاده کردن آن را دور بیندازید.  این لنزها را می توان برای ساعات محدودی در طول روز استفاده کرد. در صورت خرید لنز فصلی و سالانه می توانید بسته به نوع آن برای مدت زمان بیشتری از لنزتان استفاده کنید اما حتما باید نکات بهداشتی را در مورد آن رعایت کنید.

خارج کردن لنزها قبل ار خواب

لنزهای تماسی به خاطر این که به روی چشم قرار می گیرند، میزان اکسیژن رسانی به چشم را تحت شعاع قرار می دهند. در زمان بیداری این موضوع نگران کننده ای نیست. اما حتما باید هنگام خواب آن ها را از چشم خارج کنید در غیر این صورت عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت. لنزهای سیلیکون هایدروژل نسل جدید لنزهای تماسی هستند که در مقایسه با دیگر لنزهای تماسی اکسیژن رسانی بالاتری دارند. لنز ایراپتیکس از جمله برندهایی است که میزان اکسیژن رسانی بسیار بالایی دارد.

تمیز کردن جالنزی

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید هنگام استفاده از لنزهای فصلی و سالانه به آن توجه داشته باشید، تمیز کردن جالنزی و تعویض ماهانه آن است. برای جلوگیری از رشد میکروب در جالنزی خود هربار پس از استفاده از لنز، محلول باقیمانده آن را دور بریزد و مجددا داخل آن را با محلول تازه پر کنید. همچنین به طور هفتگی جالنزی را بشورید و کاملا خشک کنید.

خرید محلول لنزهای چند منظوره

محلول لنزها دارای مدل های مختلفی هستند. اما لنزهای چند منظوره یکی از بهترین گزینه های محلول لنز موجود در بازار است. این محلول ها علاوه بر این که برای نگهداری و شست و شوهای روزانه لنز مناسب هستند، لنزهایتان را ضدعفونی می کنند. مخصوصا اگر با سر انگشت سطوح لنز را با مایع لنز آغشته کنید و مالش دهید اثر بخشی آن چند برابر می شود. . فقط توجه داشته باشید که دوره ی استفاده از محلول لنزها بین یک ماه تا سه ماه بیشتر نمی باشد و برای اطمینان از این موضوع بروشور محصول را حتما مطالعه کنید.

سخن آخر

طبق آمار گرفته شده از هر 10هزار نفری که از لنزهای تماسی استفاده می کنند، فقط 4 نفر دچار عفونت های ناشی از استفاده از لنز شده اند. در بررسی های بیشتر مشخص شده است که این افراد نکات بهداشتی مرتبط با لنز را به خوبی رعایت نکرده اند و یا ساعات بیشتری از حد مجاز از لنزهای تماسی چشم استفاده کرده اند.

در صورتی که نکات گفته شده در بالا را به خوبی رعایت کنید می توانید مطمئن باشید که لنزها هیج گونه خطری برای سلامت چشم ها ندارند.

اگراحساس ناراحتی در چشم هایتان داشتید، بدون این که بخواهید برای خودتان نسخه تجویز کنید و از داروخانه دارو تهیه کنید، در اسرع وقت به متخصص چشم مراجعه کنید.

برای خرید بهترین برندهای لنز چشم با مناسب ترین قیمت به فروشگاه سی لنز مراجعه کنید. این فروشگاه مجموعه ای از بهترین برندها را در اختیار شما قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )