راه های نگهداری و تمیزی لنز تماسی | فروشگاه سی لنز

راه های نگهداری و تمیزی لنز تماسی

راه های نگهداری و تمیزی لنز تماسی

برای تمیز کردن لنزهای تماسی راه های متفاوتی وجود دارد

استفاده از لنز به جای عینک گزینه مناسبی است و همچنین لنز رنگی زیبایی که امروزه در بین بخصوص خانم ها در ایران طرفداران زیادی پیدا کره گزینه مناسب برای داشتن چهره ای متناسب و زیباست ولی این نکته را در نظر داشته باشید که رعایت نکردن بهداشت آن ها نیز ممکن است چشم شما را دچار بیماریهای میکروبی نیز نماید.

در نتیجه توجه به بهداشت و اصول نحوه نگهداری از لنزها بسیار مهم می باشد که در ادامه قصد داریم شما عزیزان را با آنها آشنا نماییم :

شستشو و نگهداری با محلول لنز

 

شستشو و نگهداری با محلول لنز

یکی از این راه ها شستن و ضدعفونی کردن لنز از طریق شستن دستها با آب و صابون و ریختن مقداری مایع لنز در کف دست و مالش دادن سطح لنز با انگشت اشاره دست دیگر در محلول است .

محلول شستشوی لنز تمامی پروتئین های چرب، گرد و غبار و میکروب ها را از سطح لنز کاملا از بین می برد.

نکته : بهترین را برای نگهداری از لنز چشم قرار دادن آن در جالنزی که حاوی محلول لنز است می باشد.

از آب برای شستن لنز استفاده نکنید

وقتی که مایع لنز شما تمام شد مجددا آن را تهیه کنید و سعی نکنید که لنزها را با آب بشویید زیرا میکروب هایی که در آب وجود دارد موجب میشود که چشم ها دچار بیماریهای میکروبی شوند.

استفاده کردن از لنز موقعی که به حمام میروید نیز یکی از اشتباهاتی است که می توانید در هنگام استفاده از لنز دچار آن شوید.

همچنین وقتی که لنزتان خشک شد به هیچ وجه آن را با آب دهان خیس و مرطوب نکنید و از مایع لنز برای برگرداندن آن استفاده نمایید.

استفاده از جالنزی مناسب

استفاده از جالنزی مناسب

استفاده از جالنزی در کنار استفاده از لنز طبی سیلیکونی بسیار ضروری است. زیرا موقعی که می خواهید بخوابید و یا هر کاری که بخاطر آن باید لنز را از چشم خود بیرون آورید باید حتما آن را در جالنزی حاوی محلول نگهداری نمایید.

جالنزی را حتما باید در بازه ی زمانی کوتاه با مایع لنز، تمیز و ضدعفونی نمایید و بهتر است که بعد از آن جالنزی را در زیر نور آفتاب گذاشته تا کاملا خشک شود.

تعویض لنز در صورت احساس ناراحتی

تعویض لنز در صورت احساس ناراحتی

اگر موقع استفاده از لنزها احساس کردید که چشم شما دچار خارش و سوزش میشود و یا اینکه یک جسم خارجی در چشمتان است احتمال دارد که سطح لنز شما صدمه دیده و یا آلوده شده و باید آن را بیرون آورده و آلودگی را از سطح آن پاک نمایید.

اگر با انجام کارهایی که گفته شد مشکل لنز شما برطرف نشد حتما به یک چشم پزشک مراجعه نمایید و حتی در صورت لزوم لنز  چشم خود را تعویض نمایید.

گذاشتن لنز در چشم قبل از آرایش آن

گذاشتن لنز در چشم بعد از آرایش آن

حتما وقتی می خواهید چشم خود را آرایش کنید لنزها را قبل از اینکه آرایشتان شروع شود درون چشم خود گذاشته و در پایان که آنها را بیرون می آورید حتما کاملا با استفاده از محلول لنز تمیز و ضدعفونی نمایید و با انگشت اشاره آلودگی سطح آن را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )