لنزهای تماسی مناسب برای چشمان خشک | فروشگاه سی لنز

لنزهای تماسی مناسب برای چشمان خشک

لنزهای تماسی مناسب برای چشمان خشک

یکی از پرتکرارترین شکایاتی که استفاده کنندگان لنزهای تماسی معمولا به پیش چشم پزشکان انجام می دهند این است که لنزها باعث خشکی چشمهایم می شوند.

می توان اظهار کرد که خشکی چشم یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای هر کسی پیش آید. اما استفاده کنندگان لنزهای تماسی کمی بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند.

این مشکل در حین پوشیدن لنز آرین و یا هر برند دیگری می تواند باعث بروز ناراحتی و دردسرهایی برای شخص شود. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چه کارهایی انجام دهید که کمتر در حین پوشیدن آن ها اذیت شوید.

مشورت با چشم پزشک

اولین و موثرترین راه حل برای جلوگیری و یا کاهش سندرم خشکی چشم، مراجعه به چشم پزشک قبل از خرید لنز طبی است.

او چشم شما را معاینه می کند. علت خشکی چشم را بررسی می کند و سپس بهترین راه را برای افزایش راحتی شما ارائه خواهد کرد.

اگر مشکل خشکی چشم دارید، از گفتن مشکلتان نترسید. امروزه فناوری های جدیدی برای ساخت آن ها استفاده می شود که حتی افرادی که دچار مشکلاتی نظیر خشکی چشم هستند می توانند استفاده ی لذت بخش و بدون دردسری را با آن ها تجربه کنند.

مخفی کاری مشکلتان تنها باعث اضافه شدن مشکلتان خواهد شد. متخصص چشم با دانستن ویژگی های چشم بهتر می توانئ شما را در انتخاب و خرید لنز مناسب راهنمایی کند.

خرید لنز با کیفیت

اگر دارای چشمانی حساس هستید و یا سلامت چشمتان برایتان اهمیت دارید همیشه از بهترین برند لنز طبی و رنگی استفاده کنید.

قیمت لنز طبی در بهترین برندها خیلی بالا نیست و به راحتی همه ی افراد می توانند به آن دسترسی داشته باشند. به عنوان مثال برخی از برندها که از قیمت مناسبی برخوردار هستند و برای افراد با چشمان خشک و حساس نیز مناسب می باشند عبارت است از:

لنز بوش اند لومب: کمپانی سازنده این لنز اعلام کرده است که از جدیدترین تکنولوژی ساخت لنزها برای تولید این محصول استفاده شده است. فناوری سیلیکون هایدروژل همراه با ویژگی MoistureSeal که راحتی و دید بی نظیری را در تمام طول روز برای مصرف کننده ایجاد می کند. ویژگی MoistureSeal به راحتی تا 16 ساعت رطوبت خود را حفظ می کند و باعث خشکی چشم نخواهد شد.

لنز آلکان: یکی دیگر از برندهای بسیار معروف و مشهور که لنزهایی با کیفیت دارد، مرطوب به این کمپانی است. این لنزها ساختار ویژه ای دارد، به طوری که دارای 33 درصد آب قسمت مرکزی لنز است که در سطح جلو و پشتی آن افزایش پیدا می کند. این لنزها سطحی فوق العاده صاف و ابریشمی دارد که راحتی با دوامی را تا پایان روز به همراه دارد.

لنز کوپرویژن: یکی دیگر از بهترین لنزهای تماسی لنزهای کوپر ویژن هستند. این لنزهای تماسی جز محبوب ترین برندها در میان افراد مبتلا به خشکی چشم هستند. زیرا از یک ماده هایدروژلی بالا ساخته شده اند و حاوی مولکول هایی هستند که به طور طبیعی در غشای سلولی انسان یافت می شود که آب را جذب می کند. چشم ها با استفاده از این لنز تا 12 ساعت مرطوب و راحت باقی می مانند. این برند تنها برندی است که به طور انحصاری برای افراد با چشمان خشک تایید شده اند. خوشبختانه این برند دارای انواع مدل های لنز طبی برای نزدیک بینی و دروبینی، توریک برای آستیگمات و چندکانونی برای پیرچشمی می باشد.

استفاده از لنزهای ortho-k

لنزهای ارتوکراتولوژی یک نمونه ی دیگر از لنزها با کارکردی کمی متفاوت از دیگر لنزهای طبی است. این لنزها که گزینه ی مناسبی برای افراد با چشمان خشک هستند تنها در موقع خواب استفاده می شوند.

این لنزها به تدریج فرم قرنیه را صلاح می کند و باعث اصلاح دید در طول روز بدون نیاز به استفاده از عینک و یا لنز می شود.

استفاده از این ها باعث می شود که مشکلات ناشی از خشکی چشم ناشی از پوشیدن کنتاکت ها در طول روز کاهش پیدا کند.

استفاده از قطره لنز

قطره لنز یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با خشکی چشم است. قطره های چشم و یا اشک های مصنوعی همیشه از خشکی چشم ها جلوگیری کرده است. در حال حاضر نمونه های دیدی از قطره های چشم به نام قطره لنز به بازار آماده است که استفاده همزمان آن با لنز مشکلی ایجاد نمی کند.

بنابراین هروقت احساس خشکی و سوزش در چشم داشتید کافی است چند قطره از آن استفاده کنید تا به سرعت احساس درد تسکین پیدا کند.

پایبندی به اصول مراقبتی و بهداشتی استفاده از لنز

پایبندی به قوانین مقررات استفاده از لنز، نگهداری و نحوه ی ضدعفونی کردن آن ها برای حفظ سلامت چشم و جلوگیری از خشکی چشم بسیار ضروری است.

یکی از اصولی ترین وسایل برای مراقبت از لنز، استفاده از محلول لنز است. هنگام خرید محلول لنز به این نکته توجه داشته باشید که هر محلولی برای هر لنزی مناسب نیست. همین طور با توجه به نوع حساسیت چشمتان باید نوع مناسبی از محلول را تهیه کنید.

حتما هنگام مراجعه به چشم پزشک و تعیین لنز مناسب برای چشمتان از او بخواهید برند مناسب محلول لنز نیر متناسب با لنزتان و چشمتان به شما معرفی کند.

تعویض به موقع جالنزی، محلول داخل آن پس از هر بار استفاده و شستن دست ها هربار قبل از استفاده نکات ریز بسیار مهمی است که عدم رعایت آن ها سلامت چشم ها را به خطر خواهد انداخت.

استفاده از مکمل ها و ویتامین های چشمی

در نهایت رژم غذایی سالم و استفاده از مواد مکمل و ویتامین ها برای حفظ سلامت چشم بسیار ضروری است. سعی کنید در طول روز آب کافی بنوشید. از سبزیجات تازه استفاده کنید.

ماهی، مغز گردو، کرفس، میوه جات تازه و …. از موادی هستند که حتما باید در رژیم غذایی خود بگذارید تا همیشه چشمانی سالم و با طرئات داشته باشید.

اما فراموش نکنید که نظر پزشک برای جلوگیری از خشکی چشم از هر چیزی مهم تر است. گاهی مشکلات خشکی چشم ناشی از بیماری های دیگر است که لازم است به طور ریشه ای درمان شود.

امیدواریم خواندن این مقاله کمک شایانی به شما برای مقابله با خشکی چشمتان کرده باشد. در صورت نیاز به مشاوره ی بیشتر می توانید با کارشناسان چشم فروشگاه در ارتباط باشید. یا این که به طور حضوری به یک چشم پزشک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )