لنزهای ژلاتینی : مزایا و ویژگی های آن چیست؟ | فروشگاه سی لنز

لنزهای ژلاتینی : مزایا و ویژگی های آن چیست؟

لنز ژلاتینی مزایا و ویژگی های آن چیست

استفاده از لنزهای تماسی طی چند دهه گذشته بطور چشمگیری افزایش یافته است. با توجه به مطالعات انجام شده، تخمین زده می شود که حدود 140 میلیون نفر در سرتاسر دنیا از لنزهای تماسی استفاده می کنند.

تفاوت بین لنز ژلاتینی و سایر لنزها چیست؟ مزایا و ویژگی های آن چیست؟ اگر شما، مانند بسیاری از مردم، این سوالات را دارید، مطالب بیان شده در این پست را حتما بخوانید!

لنزهای ژلاتینی چیست؟

لنزهای تماسی این نام را می گیرند زیرا آنها به طور مستقیم در تماس با سطح قرنیه قرار دارند. آنها یک شکل لایه دار و منحنی دارند و به جز رنگ های معمول، معمولا شفاف هستند.

امروزه، لنزها به طور عمده برای اصلاح مشکلات انکساری چشم مانند نزدیک بینی ، دوربینی و آستیگماتیسم و ​​همچنین برای اهداف زیبایی مانند تغییر رنگ چشم، استفاده می شوند.

در حال حاضر، دو نوع لنز موجود در بازار موجود است: نرم و سخت.

چند نوع لنز نرم وجود دارد؟

دو نوع لنز نرم موجود برای مصرف کننده وجود دارد: هایدروژل و سیلیکون هایدروژل . دومی مبتنی بر تکنیک های نوآورانه تر برای فراهم آوردن امکان بیشتر رسیدن اکسیژن به قرنیه و دارای محتوای آب بالایی است. از این رو، از خشک شدن چشم رنج نخواهید برد.

نام تجاری کوپرویژن این محصول را در نسل سوم خود ( لنز بایوفینیتی ) در دسترس قرار داده است.

ویژگی های اصلی لنزهای نرم؟

همانطور که در بالا دیده می شود، یکی از ویژگی های اصلی این لنز این است که با یک ساختار انعطاف پذیر تر و مرطوب، که اجازه می دهد تا شانس بیشتری برای سازگاری با چشم کاربران داشته باشد، ساخته شده است.

علاوه بر این فن آوری های مدرن آن با نام سیلیکون هایدروژل، از موادی تشکیل شده که اکسیژن رسانی بالایی دارند و رطوبت چشم را به طور کامل حفظ می کنند.

چه کسانی نمی توانند لنز نرم را استفاده کنند؟

اگرچه لنزهای نرم راحت هستند، اما برخی از افراد هستند که نمی توانند از این نوع لنزها استفاده کنند. از جمله کسانی که دارای بیماری کراتوکونوس یا همان قوز قرنیه هستند. با این شرایط آنها فقط می توانند از لنز های سخت مانند لنز سخت ولک و لنز سخت بوستون استفاده کنند.

قابل توجه است که برای تشخیص اینکه شما از کدام نوع لنز می توانید استفاده کنید باید حتما به چشم پزشک مراجعه کرده و طبق راهنمایی وی و نسخه چشم خود، لنزی را که مناسب شما است تهیه نمایید.

آیا مراقبت از لنز تماسی لازم است؟

اولا قبل از استفاده از لنز باید حتما دستان خود را تمیز با آب و صابون شسته و با حوله نرم خشک کنید.

تمیز کردن لنزها را نباید فراموش کنید و حتما آنها را با محلول لنز ضدعفونی و در جالنزی حاوی محلول نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )