پنج راهنمایی مراقبت از لنز تماسی در مسافرت | سی لنز

پنج راهنمایی مراقبت از لنز تماسی در مسافرت

راهنمای مسافرت با لنز چشم

لنزهای تماسی برای کسانی است که نیاز به اصلاح دید خود دارند، درست است؟ علاوه بر اینکه ظاهر را بهتر می کنند، به شما آزادی و راحتی بیشتری برای انجام کارهای روزمره می دهند. با این حال ممکن است که این سوال برای شما پیش آید: اگر با لنز تماسی به مسافرت برویم نیاز به مراقبت ویژه دارد؟ پاسخ به این سوال بله است.

خبر خوب این است که استفاده از لنز تماسی به جای عینک در هنگام مسافرت می تواند موجب راحتی بیشتر شما شود و سلامت چشم شما را حفظ نماید.

بنابراین آیا شما می خواهید بدانید که 5 مورد با ارزش برای مراقبت از لنز تماسی در مسافرت چیست ؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید …

1. لنز اضافی با خود به همراه داشته باشید

این نکته مخصوصا برای کسانی که با هواپیما یا اتوبوس مسافرت می کنند خیلی مهم است. تصور کنید که در وسط سفر، اتفاقی برای لنزهایتان بیفتد، مانند گم کردن یا پاره شدن آنها؟ اگر لنزهای خود را در چمدان خود گذاشته باشید، باید کل سفر را بدون دید درست انجام دهید. بنابراین همیشه یک جفت اضافی را در کیف دستی خود نگه دارید.

2. همیشه لنز را مرطوب نگه دارید

هر کسی که از لنزهای تماسی استفاده می کند می داند که خشک شدن لنز می تواند به چشم صدمه وارد کند. از آنجا که در طول مسافرت همیشه لنز در چشم شما است، قطره مرطوب کننده می تواند بهترین گزینه برای مرطوب نگه داشتن لنز و اجتناب از تحریک هوای خشک باشد.

3. لنز را موقع خواب بیرون بیاورید

در یک سفر طولانی اگر خسته شدید و تصمیم گرفتید که بخوابید حتما لنزها را از چشم بیرون آورده و داخل جالنزی حاوی محلول نگهداری کنید. همانطور که می دانید خوابیدن با لنز سلامتی چشم شما را به خطر می اندازد.

4.سلامت چشم خود را فراموش نکنید

این بدان معنی نیست که موقع مسافرت از لنز تماسی استفاده نکنید، درست است؟

اطمینان حاصل کنید که وسایل لازم برای تمیز کردن و نگهداری از آنها را به همراه دارید. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی حتما روشهای تمیز کردن لنز را یاد بگیرید و تمامی مراحل ضدعفونی کردن را انجام دهید.

5. لنزهای طبی روزانه را ترجیح دهید

اگر شما نمی خواهید در مورد تمیزی و ضدعفونی کردن لنزها در طول مسافرت نگرانی داشته باشید از لنزهای روزانه استفاده کنید. این نوع لنز برای استفاده در طول یک روز است و در پایان روز باید دور انداخته و جایگزین شوند. با این لنزها سفر راحت تری خواهید داشت.

یک نکته دیگر این است که لنزهای یکبار مصرف برای افرادی که به ساحل، استخر شنا یا آبشار می روند، ایده آل هستند، چرا که لنزهای فصلی و لنزهای سالانه برای این موارد مناسب نیستند، زیرا ممکن است که بر اثر تماس با آب آلوده شوند.

آیا متوجه شدید که چگونه با لنزهای تماسی سفر می کنید؟ در عین حال، چنین مراقبت هایی لازم است تا از مشکلات احتمالی که می تواند مسافرت شما خراب کند جلوگیری کنید. بنابراین راهنمایی های ما را دنبال کنید و یک سفر خوب داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )