راهنمایی برای استفاده از لنز در ساحل | فروشگاه سی لنز

راهنمایی برای استفاده از لنز در ساحل

راهنمایی استفاده از لنز چشم کنار ساحل

استفاده از لنز به جای عینک طبی در کنار ساحل گزینه بهتری است زیرا دیگر نگران افتادن عینک روی زمین یا گم شدن آن در دریا نیستید. با این حال، لازم است که مراقب باشید تا به سلامت چشم شما آسیبی نرسد.

در این محیط ها، استفاده از لنز تماسی خطر عفونت را برای چشم به همراه خواهد داشت. به این دلیل که آب و شن می تواند به ظهور آلرژی ها و انواع دیگر آلودگی کمک کند.

در این پست چند نکته برای لذت بردن از ساحل و نور خورشید با استفاده از لنز را بیان می کنیم :

همراه داشتن لنز تماسی اضافی

ساحل یک محیط بسیار مرطوب محسوب می شود که از انباشت باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها در لنزها کمک می کند و باعث ایجاد انواع مختلف عفونت چشم می شود. بنابراین، استفاده از چند لنز برای جایگزین کردن بهتر است.

با استفاده از لنزهای اضافی که به همراه خود دارید، خطرات عفونت از تماس با آب و یا شن و ماسه بسیار کاهش می یابد، زیرا اگر اتفاقی برای یکی از لنزها بیفتد، می توانید آن را جایگزین کنید و شما هنوز هم لنز دیگری برای صرفه جویی در طول روز خود خواهید داشت.

لنزهای یکبار مصرف روزانه را ترجیح دهید

همانطور که قبلا ذکر شد، بهترین لنزهای چشم در ساحل یا استخر، لنز  روزانه برای راحتی استفاده هستند. نه تنها به این دلیل بلکه برای ایمنی، توصیه می شود که از لنزهای روزانه بیشتر استفاده کنید. زیرا روزانه باید تعویض شوند بدون آنکه نیاز به تمیز کردن داشته باشند. شما آن را صبح می گذارید و در پایان روز از بین می برید، برای مدت طولانی از تماس هر گونه میکروارگانیسم با چشم جلوگیری می کند.

به خوبی برنامه ریزی کنید که چه مقدار لنز در طول سفر نیاز خواهید داشت. اگر شما برای 15 روز در ساحل بمانید، 30 لنز روزانه یا بیشتر نیاز خواهید داشت.

چشم خود را زیر آب باز نکنید

به شما توصیه می کنیم که در زیر آب چشم خود را باز نکنید زیرا آب دریا در تماس با لنز شما به مدت طولانی باقی می ماند و میکروارگانیسم موجود در آن موجب عفونت چشم و آسیب رساندن به بینایی شما می شود.

لنزها را قبل از رفتن به حمام بیرون آورید

بسیاری از افراد عادت بدی دارند که با لنز به حمام می روند و اصلا توجه به این ندارند که یک حمام ساده می تواند عواقب بدی برای سلامت چشم داشته باشد.

دوش آب نیز ممکن است خطر آلودگی را ایجاد کند، زیرا اگرچه آب تصفیه می شود، در لوله کشی یا دوش باکتری ها وجود دارند. در حالت ایده آل، از لنزها در طول حمام استفاده نکنید.

نگذارید ماسه با لنز تماس پیدا کند

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که استفاده از لنزهای تماسی در ساحل نیاز به مراقبت بیشتری دارد . همیشه نگران تماس شن و ماسه، گرد و غبار و کرم های ضد آفتاب با چشم و لنز خود باشید. در چنین مواقعی لنز را از چشم خود بیرون آورده و با محلول مخصوص تمیز بشورید.

استفاده از محصولات نظافتی که مخصوص لنز هستند

برای پاک کردن لنزهای تماسی در ساحل، به هیچ وجه از آب شیر یا نمک استفاده نکنید. آب می تواند حاوی باکتری هایی باشد که موجب عفونت چشم می شوند.

تنها راه تمیز و ضدعفونی کردن لنز می تواند استفاده از محلول شستشوی لنز باشد زیرا آنها تمامی میکروارگانیسم ها و آلودگی هایی که در طول روز بر روی لنز انباشته شده اند را بخوبی از بین می برند.

چشم خود را نمالید!

در ساحل، باد با شن و ماسه می تواند موجب ناراحتی و سوزش در چشم شما شود. توصیه این است که آنها را نمالید، زیرا این کار می تواند به لنز و چشم شما آسیب برساند. اگر احساس ناراحتی می کنید، لنزها را برداشته و آنها را به درستی تمیز کنید.

لنزهای خود را در یک مکان امن نگه دارید

هنگام نگهداری لنزهای تماسی خود در ساحل مراقب باشید. آنها باید در یک مکان کاملا تمیز نگهداری شوند تا امکان آلودگی وجود نداشته باشد. توصیه نمی شود که آنها را در حمام نگداری کنید، زیرا این محیط ها بسیار مرطوب هستند و باکتری زیادی در این مکان است.

به این ترتیب، از مکان های مرطوب برای ذخیره لنز روزانه خود اجتناب کنید.

به یک متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید

اگر قبل از رفتن به ساحل از لنزهای تماسی استفاده نکرده اید، توصیه می شود به پزشک متخصص مراجعه کنید. چشم پزشک شما را در انتخاب نوع و نمره لنز راهنمایی و آموزش های لازم را به شما خواهد داد.

با پیروی از این نکات، شما می توانید لنزهای تماسی خود را در ساحل استفاده کنید و از روزتان لذت ببرید و مطمئن شوید که راحتی و سلامتی چشم شما تضمین شده است.

نظر شما راجع به این پست چیست؟ لطفا برای ما نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )