مراقبت از چشم های شما در هوای سرد | فروشگاه سی لنز

مراقبت از چشم های شما در هوای سرد

مراقبت از چشم شما در هوای سرد

تمام کارهایی که در خارج از منزل انجام می دهیم، مانند لباس پوشیدن با درجه حرارت و شرایط آب و هوای هر فصل تغییر می کند و چشم هم از این موضوع مستثنی نیست.

نحوه محافظت از چشم در هوای سرد برای سلامت چشم بسیار مهم است. به عبارت دیگر همانطور که شما باید با سرد شدن هوا پوشش خود را تغییر دهید، باید به چشم های خود نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

چگونه خشکی چشم را برطرف کنیم

گرمای داخلی و هوای دریچه های بخاری خودرو، همانطور که پوست را خشک می کند، باعث خشک شدن چشم های شما نیز می شود.

یک راه حل این است که از قطره های مرطوب کننده استفاده کنید. اگر هم از لنز چشم استفاده می کنید، استفاده از قطره مرطوب کننده گزینه مناسبی است. فقط حتما از قطره هایی استفاده کنید که مخصوص لنزهای تماسی هستند.

محافظت چشم در برابر اشعه مضر UV

خورشید ممکن است در ماه های تابستان گرمتر باشد، اما چون برف تا اندازه ای بازتابنده است، اشعه UV می تواند دو برابر خطرناکتر باشد. عینک های آفتابی چشم شما بهترین دفاع در برابر اشعه های خطرناک UV می باشد، اما همه عینک های آفتابی، حفاظت مناسب را ندارند.

حتی با استفاده از عینک آفتابی، مطالعات نشان می دهد که هنوز تا 45 درصد از نور UV به چشم می رسد.

از لنزهای تماسی نیز می توانید به عنوان یک لایه حفاظتی استفاده کنید. مطالعات نشان داده اند که لنزهای تماسی که دارای محافظت در برابر اشعه UV می باشند چشم را در برابر این اشعه مضر بهتر از عینک آفتابی محافظت می کنند.

استفاده از لنزهای تماسی، 69٪ برای UVA و 96٪ برای UVB.2 را کاهش می دهد. مانند لنز طبی سالانه ماکسیما که می تواند به خوبی از چشم شما در برابر اشعه uv محافظت نمایید.

بازی و ورزش ایمن

ورزش های زمستانی مانند اسنوبورد، اسکی و اسکیت روی یخ ممکن است بسیار سرگرم کننده باشند، اما ضروری است که در برابر آوار، برف و خورشید از چشم های خود مراقبت کنید.

لنزهای تماسی برای ورزش های زمستانی نیز یک میدان گسترده تر از دید محیطی، تحریف کم بینایی و ثبات بینایی ارائه می دهند.

 با پزشک چشم خود در مورد ورزشهایی که درگیر آن هستید صحبت کنید و نیازهای شیوه زندگی خود را مشخص کنید، بنابراین را حل مناسب را می توانید پیدا کنید.

اگر شما از لنزهای یکبارمصرف روزانه برای ورزش استفاده می کنید، لنز طبی روزانه سیباویژن یا لنز طبی روزانه بوش اند لومب گزینه مناسبی برای ورزش های زمستانی هستند، زیرا از اکسیژن رسانی بالایی برخوردار می باشند.

هوای سرد زمستان می تواند تاثیر زیادی بر سلامت چشم داشته باشد، اما اگر شما چشم های خود را مانند لباسهایتان آماده کنید می توانید برای مقابله با تغییرات آب و هوایی مجهزتر باشید و از فصل زمستان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )