همه چیز در مورد لنزهای اسکرال | فروشگاه سی لنز

همه چیز در مورد لنزهای اسکرال

همه چیز در مورد لنزهای اسکرال

تا پیش از وجود لنزهای اسکرال افرادی که دچار نامنظمی های شدید در قرنیه هستند، برایشان لنزهای تماسی تجویز نمی شود. اما این لنزها نمونه های جدیدی از لنز چشم هستند که این افراد نیز می توانند برای پوشش مشکلات چشمی خود از آن ها استفاده کنند.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتر و کامل تری در مورد این لنزها به دست آورید فرصت خواندن این مقاله را از دست ندهید.

معرفی لنزهای اسکرال

لنزهای تماسی اسکرال لنزهایی تماسی نفوذ پذیر با گاز با قطر زیاد هستند. این لنزها برای قرار گرفتن به روی سطح سفید چشم یا همان صلبیه چشم طراحی شده اند.

این لنزها از لنز سخت بزرگتر است. به همین دلیل راحتی بیشتری از آن ها دارند. این لنزها مانند لنزهای طبی نرم در چشم بسیار راحت هستند، اما وضوح تصویر بهتری نسبت به آن ها دارند.

عملکرد این لنز به این گونه است که سطح نامنظم فرنیه را به یک سطح صاف تبدیل می کند. بدین ترتیب مشکلات بینایی ناشی از قوز قرنیه و یا سایر بی نظمی های قرنیه را اصلاح می کند.

همچنین این لنزها برای افرادی که دچار خشکی شدید چشم هستند و نمی توانند از لنزهای معمولی استفاده کنند نیز بسیار کارا است. بدین گونه که فضای پشتی سطح لنز و قرنیه توسط یک مایع محافظت می شود تا از خشکی چشم جلوگیری کند.

انواع لنزهای تماسی اسکرال

همان طور که اشاره شد لنزهای تماسی اسکرال دارای سایز بزرگتری نسبت به لنزهای نفوذ پذیر با گاز (GP) دارند. تقریبا قطر این لنزها با لنزهای تماسی نرم برابری می کند. کوچکترین لنزهای تماسی اسکرال به قطر 14.5 میلیمتر هستند. بزرگترین آن ها نیز دارای قطر 24 میلیمتر می باشند.

لنزهایی اسکرالی که دارای قطر 14.5 میلیمتر هستند به عنوان مینی اسکرال شناخته می شوند. به طور معمول قطر قرنیه انسان 11.8 میلیمتر است. پس حتی کوچکترین لنزهای تماسی اسکرال نیز برای پوشش کامل صلبیه مناسب خواهند بود.

لنزهای تماسی معمولی قطری بین 9 تا 9.5 میلیمتر دارند که تنها حدود 75 تا 80 درصد قرنیه چشم را پوشش می دهند.

نمونه ی دیگر لنزهای اسکرال، نئو اسکرال نام دارند. این لنزها دارای اندازه ای ما بین لنزهای مینی اسکرال و لنزهای تماسی معمولی دارند. قطر این لنزها بین 13 تا 15 میلیمتر است.

نئو اسکرال ها گزینه ی بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال لنزهای راحت تری هستند. همچنین از این لنزها بیشتر پس از عمل های لیزیک، جراحی انکساری قرنیه و آستیگمات های شدید استفاده می شود.

این که شما به کدام نوع لنزهتی اسکرال نیاز خواهید داشت، تنها با انجام معاینات چشم پزشکی مشخص خواهد شد. نمونه های خفیف تر مشکلات قرنیه و آستیگمات های به وجود آمده پس از پیوند فرنیه و عمل های جراحی چشم با لنزهای مینی اسکرال کاملا قابل اصلاح خواهد بود. این کنتاکت ها هرینه ی کمتری و مراقبت راحت تری نیز دارند.

اما در شرایط پیچیده تر مثل قوز قرنیه پیشرفته و خشکی چشم شدید لنزهای اسکرال بزرگتر کارایی بهتری را خواهند داشت.

در نهایت پزشک معالج شما خواهد بود که تصمیم می گیرد که کدام نوع لنز برایتان مناسب تر خواهد بود و مشکل شما را بهتر اصلاح خواهد کرد.

لنزهای اسکرال برای قوز قرنیه

اپتومتریست و چشم پزشکان لنزهای اسکرال را برای کسانی که دچار قوز قرنیه هستند تجویز می کنند. افرادی که دچار قوز قرنیه زود رس می شوند می توانند از لنز هارد یا همان لنز سخت استفاده کنند. اما اگر این لنزها به روی چشمشان حرکت می کند و باعث ناراحتیشان می شود، می توانند از لنزهای اسکرال با قطر بیشتر استفاده کنند.

لنزهای اسکرال به گونه ای طراحی شده اند که با پلک زدن در چشم جابه جا نشوند. به همین دلیل این لنزها نسبت به لنزهای سخت از پایداری بهتری در چشم برخوردار هستند.

لنزهای اسکرال برای دیگر مشکلات چشمی

علاوه بر قوز قرنیه از این لنزها می توان برای چشم هایی که تحت عمل پیوند قرنیه قرار گرفته اند نیز استفاده کرد.

همچنین افرادی که دچار خشکی های شدید چشم هستند نیز لنزهای اسکرال برایشان بهترین گزینه است.

مشکلات چشمی که لنزهای اسکرال برای آن ها مناسب خواهد بود به شرح زیر است:

  • افراد مبتلا به قوز قرنیه
  • افرادی که تحت عمل های جراحی چشم مانند پیوند قرنیه و لیزر و .. قرار گرفته اند.
  • افراد دارای چشمان بسیار خشک
  • افراد دارای قرنیه های نازک
  • و افراد مبتلا به پیر چشمی

تفاوت لنزهای اسکرال با لنزهای فانتزی

گاهی به اشتباه لنزهای فانتزی را لنزهای اسکرال می نامند. لنزهای فانتزی مانند لنز هالویین که قسمت سفید (صلبیه چشم) را می پوشاند و شکل چشم را تغییر می دهند لنزهای نرم معمولی هستند. این لنزها هیچ شباهت دیگری با لنزهای نفوذ پذیر به گاز ندارند و تنها شباهت آن ها در پوشاند سفیدی چشم است.

همچنین لنزهای هالویین تنها برای اهداف زیبایی و سرگرمی ساخته می شوند و کاربرد طبی بینایی و اصلاح بینایی ندارند.

قیمت لنزهای تماسی اسکرال

از آن جا که لنزهای تماسی اسکرال به طور سفارشی ساخته می شوند نسبت به لنزهای طبی نرم و لنزهای نفوذ پذیر به گاز دارای قیمت بالاتری هستند.

پس از انجام معاینات چشم توسط سیستم لنز مناسب قطر و انحنای آن طراحی و سپس ساخته می شوند. از این جهت دارای قیمت بالاتری می باشند. تفاوت قمیت این لنزها با دیگر لنزها تقریبا بالا می باشد.

برای سفارش این نوع لنزها و اطلاع از قیمت آن ها با متخصصان ما در فروشگاه سی لنز در تماس باشید. با توجه به پیچیدگی مشکل چشم و میزان تحمل عدسی چشم فیمت آن متفاوت خواهد بود که پس از انجام چند نوبت آزمایش مشخص خواهد شد. هچمنین با توجه به پوشش بیمه شاید از تخفیفاتی بهره مند شوید.

افرادی که از این لنزها استفاده می کنند، شاید قبلا از لنزهای سخت استفاده می کرده باشند. اما کمی نحوه ی قرار دادن و برداشتن این لنزها متفاوت می باشند و نیاز به کمی تمرین دارد.

برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد این لنزها با شماره های داده شده در وب سایت با کارشناسان تماس بگیرید تا شما را کاملا راهنمایی کنید. توجه داشته باشید که این لنزها تنها با نسخه و تجویز پزشک قابل دریافت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )