چشم های فرزندان شما چه رنگی خواهد بود؟ | فروشگاه سی لنز

چشم های فرزندان شما چه رنگی خواهد بود؟

به نظر شما وقتی رنگ چشم مادر سبز و پدر قهوه ای باشد، رنگ چشم بچه آنها به کدام نزدیکتر خواهد بود؟ اجازه بدهید برای شما توضیح دهیم که رنگ چشم افراد چگونه بصورت ژنتیکی مهندسی شده است.

رنگ چشم مشخصه ارثی ژنتیکی پلی ژنی است، در نتیجه نوعی تغییر است که در آن ژنهای مختلف مسئول تعریف آن هستند. ملانین رنگ چشم را تعیین می کند و همه اینها بستگی به تولید پروتئین هایی دارد که ملانین مشخص می کند.

به عنوان مثال، افرادی که دارای چشمان قهوه ای هستند، ملانین را در مقابل عنبیه جمع می کنند. در همین حال، افراد با چشم آبی تنها رنگدانه را در مناطق عمیق تر نشان می دهند، نه جلوی چشم. اینها همه بستگی دارد که ژن های مسئول توزیع ملانین چگونه عمل خواهند کرد.

ترکیبات مختلف چشم می تواند نتایج مختلفی ایجاد کند

برای اطلاعات بیشتر تحقیقاتی که در زمینه رنگ چشم فرزندان توسط مجله زیست شناسی و سمت روشن انجام شده را به صورت تصویری آماده کرده ایم که می توانید به آن مراجعه کنید :

رنگ چشم کودکان شما

با توجه به توضیحاتی که در تصویر مشاهده می کنید تا درصد بالایی می توانید رنگ چشم فرزند خود را حدس بزنید برای مثال اگر رنگ چشم مادر و پدر قهوه ای باشد به احتمال 75 درصد رنگ چشم فرزندشان نیز قهوه ای خواهد شد و رنگهای آبی و سبز درصدهای پایین را به خود اختصاص می دهند.

در صورتی که رنگ چشم ولدین آبی و قهوه ای باشد احتمال آنکه رنگ چشم فرزندشان یکی از این دو رنگ شود 50 به 50 است. این مطلب در مورد والدین با رنگ چشم آبی و سبز نیز صدق می کند.

هر چه رنگ طبیعی چشم ها باشد، ما هر زمان که بخواهید، لنزهای تماسی رنگی و طبی رنگی را در مرکز خرید لنز چشم ایران به شما ارائه می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )