چه زمانی باید به متخصص چشم مراجعه کنیم؟ | فروشگاه سی لنز

چه زمانی باید به متخصص چشم مراجعه کنیم؟

چه زمانی باید به چشم پزشک مراجعه کنیم؟

آیا تنها افرادی به چشم پزشک مراجعه می کنند که از عینک یا لنز چشم استفاده می کنند؟ البته که نه! خیلی مهم است که برای بررسی سلامت چشم های خود به طور منظم به چشم پزشک مراجعه کنید. اما با این حال، آیا می دانید که بهترین موقع ایدآل برای مراجعه به پزشک چه زمانی است؟

اکثر مردم تنها وقتی که در چشم خود احساس ناراحتی می کنند و یا دیدشان دچار مشکل می شود به پزشک مراجعه می کنند. با این حال، درست مانند سایر اندامها، برای جلوگیری از مشکلات چشم، پیشگیری بهترین راه حل است.

در این مقاله شما خواهید دید که چرا وقت آن فرا رسیده است تا به چشم پزشک متخصص مراجعه کنید و برای حفظ سلامت چشم خود همیشه به روز باشد.

به طور منظم به پزشک مراجعه کنید؟

برای جلوگیری از بیماری های مختلف چشم، اغلب مراجعه به چشم پزشک مهم است.

از جمله بیماری هایی که می توانند منجر به نابینایی شوند عبارتند از آب مروارید، رتینوپاتی دیابتی و گلوکوم. دومی در شروع بدون علامت است و باعث کور شدن غیر قابل برگشت می شود، اما اگر در اوایل تشخیص داده شود، می تواند کنترل شود.

سایر مشکلات دید، مانند نزدیک بینی ، آستیگماتیسم و ​​دوربینی ، زمانی که در اوایل تشخیص داده شوند، می توانند کنترل و درمان شوند.

این نشان می دهد که حتی بدون داشتن علائم بیماری رفتن به دکتر از اهمیت بالایی برخوردار است. پس برای تشخیص زودهنگام بیماری مراجعه به چشم پزشک بسیار مهم است.

چه موقع نزد چشم پزشک بروید؟

توصیه می شود هر زمان که احساس ناراحتی مانند تحریک، خارش، قرمزی یا سوزش در چشم خود داشتید خود را به چشم پزشک برسانید. افرادی که اغلب سردرد دارند و دچار مشکل می باشند نیز باید یک مرتبه به پزشک مراجعه نمایند.

علاوه بر این علائم، نقاط روشن یا تاریک در چشم، تاری دید یا بینایی و دشواری دیدن نزدیک یا دور، نشانه هایی است که مشکلی وجود دارد و ارزیابی پزشکی ضروری است.

با این حال، حتی اگر هیچ یک از این علائم را نداشته باشید، بسیار مهم است که سالانه برای تست های معمولی به چشم پزشک مراجعه داشته باشید.

همانطور که مشاهده کردیم، پیگیری برای اجتناب از چندین بیماری چشم که در مراحل اولیه دیده نمی شود، ضروری است اما آنها در آزمایشات تشخیص داده می شوند.

هر کس که عینک و یا لنزهای تماسی را استفاده می کند، باید به موقع نزد پزشک رفته و به طور منظم تغییرات احتمالی نمره چشم خود را بررسی نماید.

بازه سنی ایده آل برای مشاوره

مشاوره با چشم پزشک در چند مرحله مهم است و از اولین روزهای زندگی آغاز می شود. تست چشم کوچک – همچنین به عنوان تست رفلکس قرمز شناخته می شود – در نوزادان، هنوز هم برای مادران مهم است. این آزمایش می تواند آب مروارید، گلوکوم مادرزادی و رتینوبلاستوما را تشخیص دهد که یک بیماری است که باعث کور شدن قبل از هفت سالگی می شود.

در کودکان توصیه می شود اولین مراجعه به چشم پزشک در سن 5 سالگی انجام شود. با این حال، هنگامی که متوجه علائم قرمزی، خارش، چشم های پیچ خورده، سردرد، و مشکل در خواندن یا نقاشی کردن شدید، به پزشک مراجعه کنید.

در نوجوانی و بزرگسالی بهتر است یک بار در سال برای تست های معمولی به چشم پزشک مراجعه کنید. بعد از چهل سالگی، ممکن است علائم “خستگی دید” ظاهر شود. از این سن، پیگیری های پزشکی سالانه یا دوره های کوتاهتر برای بررسی های منظم مورد نیاز است.

بنابراین، آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا مردم بیشتر با اهمیت مراجعه به چشم پزشک آشنا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )