استفاده لنز برای کودکان | فروشگاه سی لنز

استفاده لنز برای کودکان

استفاده لنز برای کودکان

با توجه به وجود تبلیغات زیادی که برای لنزهای تماسی صورت می گیرد، گاهی اوقات کودکان اصرار می کنند، که به جای عینک از لنز چشم استفاده کنند. در این صورت احتمالا والدین به چشم پزشک مراجعه می کنند. اما توجه داشته باشید صرف نظر از نظر مساعد چشم پزشک، بلوغ و توانایی کودک برای استفاده از آن ها اهمیت بیشتری دارد.

در ادامه نکات با اهمیتی در ارتباط با استفاده از لنز برای کودکان عنوان شده است که دانستن آن ها برای والدین و کودکان اهمیت دارد.

زمان مناسب برای پوشیدن لنز در کودکان

از نظر علمی چشم کودک حتی در سنین بسیار پایین، تحمل لنزهای تماسی را دارد. به عنوان مثال برخی از نوزادان به دلیل داشتن آب مروارید و یا دیگر مشکلات چشمی مادرزادی برایشان لنز طبی تجویز و استفاده می شود.

در طی تحقیقات انجام شده حدود 4 میلیون کودک زیر 18 سال از لنز استفاده می کنند. بیشترین نوع لنز خریداری شده برای کودکان 8 تا 11 ساله لنز روزانه یکبار مصرف بوده است. 90 درصد این گروه هیچ مشکلی در استفاده از آن ها برای برداشتن و خارج کردن آن از چشم نداشته اند. این نوع به علت این که نیازی به تمیز کردن و نگهداری ندارند، استفاده ی راحت تری برای کودکان دارند.

اگر قصد خرید لنز چشم برای کودکتان دارید، باید قبل از هر چیزی مسولیت پذیری او را بررسی کنید. آیا او به نظافت شخصی خود اهمیت می دهد؟ آیا خودش بدون دادن تذکر و یادآوری کارهای شخصی خودش را انجام می دهد؟ در غیر این صورت و اگر همواره وظایفش را به او یادآوری می کنید، احتمالا هنوز آمادگی استفاده از لنزهای تماسی را ندارند.

اگر کودک مسئولیت پذیری دارید، می توانید با اطمینان خاطر     برای آن ها لنز تهیه کنید. لنزهای تماسی چشمی از سازگاری مناسبی با چشم کودکان برخوردار هستند. همنچین کودکان کمتر دچار خشکی چشم می شوند و وضعیت مساعدتری نسبت به بزرگسالان دارند.

اگر از همان ابتدا قوانین و مقررات مربوط به استفاده از لنز بایوفینتی را برای کودکان توضیح دهید، معمولا آن ها بهتر از بزرگسالان به انجام و رعایت این قوانین پایبند هستند.

پس هیچ محدودیت سنی برای تهیه لنز برای کودکان وجود ندارد و تنها با بررسی توانایی های فردی و مسئولیت پذیری او می توانید برای خرید آن اقدام کنید.

لنزهای تماسی مناسب با فعالیت های کودکان

لنزهای تماسی گزینه ای بسیار مناسب برای کودکانی است که فعالیت بدنی زیادی مخصوصا در یک رشته ورزشی به خصوص دارند. استفاده از این ها نسبت به عینک مزایای زیادی دارد.

در صورتی که فرزندتان مشکل انکساری دارد و برایش عینک تهیه کردید، امکان شکستن عینک و حتی آسیب دیدن صورت فرزندتان بسیار زیاد است. حتی گزارش شده است کودکانی که از فریم های مقاوم در برابر ضربه و شکستن استفاده می کردند، نیز در حین ورزش دچار آسیب هایی شده اند.

کثیف شدن شیشه های عینک می تواند بر بینایی کودک تاثیر منفی بگذارد. همچنین با وجود عینک استفاده از تجهیزات ورزشی مانند کلاه و عینک های محافظ سخت می باشد.

با استفاده از لنزهای تماسی ورزشی دیگر نگران همچین مشکلاتی نخواهید بود. علاوه بر آن مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال

  • ارائه دید محیطی بهتر
  • عکس العمل بهتر و سریع تر نسبت به محیط اطراف
  • نداشتن اعوجاج دید در هنگام دویدن
  • دید واضح تر و شفاف تر
  • بهبود عملکرد ورزشی کودک
  • ایجاد عزت نفس و افزایش اعتماد به نفس در کودکان

خرید لنز برای کودکان

در نهایت می توانید با اجازه چشم پزشک کودکتان و بررسی رفتارهای فردیش برای کودکتان بهترین مارک لنز طبی را خریداری کنید.

مطالعاتی که اخیرا به روی کودکان با مشکلات انکساری انجام شده است نشان داده است که کودکانی که ابتدا از عینک و سپس از لنز استفاده کرده اند، تا میزان قابل توجهی مشارکتشان در فعالیت های گروهی افزایش پیدا کرده است. این می تواند به خاطر افزایش حس اعتماد به نفس و پیدا کردن عزت نفس در میان هم سن و سالانشان باشد.

استفاده از عینک در کودکان باعث ایجاد یک تفاوت ظاهری میان آن ها با دیگر هم سن و سالانشان می شود که برایشان پذیرفته شده نیست. در نظر سنجی انجام شده در میان کودکان 8 تا 12 ساله، 87.5 درصد از نوجوانان اعلام کرده اند که تمایل دارند به جای عینک از لنزهای تماسی استفاده کنند.

در جایی دیگر به روی یک جامعه ی 484 نفری کودکان که مشکل انکساری چشم داشتند تحقیقاتی انجام شده است. محققان این افراد را به دو گروه تقسیم کردند و از یک گروه خواستن که از لنز و از گروه دیگر خواستند که از عینک استفاده کنند. در پایان تحقیقات با مقایسه نمرات آن ها به این نتیجه رسیدند که گروهی که از لنز ظبی استفاده می کردند، دارای نمرات بالاتری نسبت به گروه دیگر بودند.

لنز سیلیکون هایدروژل گزینه ای بسیار مناسب برای کودکان است. این لنزها هم دارای محتوای آب مناسبی هستند و هم از اکسیژن رسانی بهتر و بالاتری برخوردار می باشند.

دقت کنید که استفاده از این وسیله یک وسیله ی دائمی و همیشگی نخواهد بود. در صورتی که مشکلات انکساری چشم کودک بهبود پیدا کند، دیگر نیازی به استفاده از آن نخواهد بود. همچنین اگر رفتارهای پرخطری را در ارتباط با نوع استفاده ی کودک مشاهده کردید می توانید به سادگی استفاده از آن را متوقف و مجدد عینک را در اختیارش قرار دهید و در زمان مناسب دیگری برایش لنز تهیه کنید.

بهترین نوع لنزی که پیشنهاد می شود برای کودکان تهیه کنید، لنزهای سیلیکون هایدروژل در مدل های یکبار مصرف است. لنز اکیو وی می تواند انتخاب مناسبی برای آن ها باشد.

اصلاح مشکلات بینایی در کودکان با استفاده از لنزهای سخت

  در بعضی موارد مشاهده شده است که استفاده از لنز طبی از پیشرفت نزدیک بینی در کودکان جلوگیری کرده است و این یک خبر خوب برای والدین نگران خواهد بود. این لنزها لنزهای نفوذ پذیر با گاز یا همان لنز سخت می باشند.

این لنزها شب و هنگام خئاب استفاده می شوند. طریقه ی استفاده از این لنزهای اصلاحی به این صورت است که شب هنگام خواب در چشم قرار داده می شوند و صبح از چشم خارج می شوند.

عملکرد آن به گونه ای است که با اصلاح فرم قرنیه؛ این امکان را ایجاد می کند که فرد در طول روز، بدون استفاده از عینک دید واضحی داشته باشد.

اما توجه داشته باشید که این اصلاح دید موقتی است و باید همواره در موقع خواب استفاده شوند تا فرد در طول روز دید واضح و مناسبی داشته باشد.

نمونه های دیگری از لنزهای تماسی نرم برای اصلاح قرنیه نیز در حال آزمایش و بررسی هستند که  در صورت گرفتن تاییدیه از سازمان غذا و دارو آمریکا وارد بازار خواهند شد. این لنزها که در حال آزمایش هستند در طول 10 ماه استفاده توانسته اند پیشرفت نردیک بینی را تا 70 درصد کاهش دهند. در صورت گرفتن تاییدیه این ها باعث ایجاد نقطه ی عطفی در حوزه ی اپتیک خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )