چرا لنزهایی که تاریخ انقضای آنها گذشته خطرناک هستند؟ | سی لنز

چرا لنزهایی که تاریخ انقضای آنها گذشته خطرناک هستند؟

چرا لنزهایی که تاریخ انقضای آنها گذشته خطرناک هستند؟

برخی از مصرف کنندگان لنزهای تماسی حتی با گذشت تاریخ انقضای لنز همچنان از آن استفاده می کنند. سوالی که پیش می آید این است که چرا این کار خطرناک را انجام می دهند؟ یک علت آن احتمالا به این برمی گردد که قیمت برخی از لنزها بالا است.

بیایید نگاهی به چگونگی حفظ چشم های شما داشته باشیم :

چرا لنز به هر حال خراب می شود؟

از لحاظ فنی لنزها پس از گذشت زمان دچار مشکل می شوند. مطمئنا، ممکن است کمی خشک شوند، اما مسئله واقعی آلوده شدن آنها است.

در طول فرایند تولید، لنز به طور مداوم بصورت استریل نگهداری می شود. در نهایت، آنها در یک محلول مخصوص قرار داده می شوند و در داخل بسته بندی برآمده یا بطری شیشه ای قرار داده می شوند.

بسته بندی لنزها از گذشته تا کنون

بسته بندی لنزها از گذشته تا کنون

درگذشته شرکت ها از ویال های شیشه ای استفاده می کردند تا لنزهای تماسی را بسته بندی کنند. اما این به لحاظ هزینه و فضا قابل قبول نبود.

امروزه لنزهای روزانه و لنزهای فصلی را در بسته های پلاستیکی بسته بندی می کنند. این موجب صرفه جویی در پول و فضا می شود. تاریخ انقضای روی بسته ها معمولا تا 4 سال می باشد. توجه داشته باشید که تاریخ انقضا روی بسته با تاریخ مصرف آن از زمان باز شده بسته متفاوت است.

برای مثال سال 2018/1/1 است و تاریخ انقضای روی بسته لنز 2022/1/1 می باشد. پس لنز تا 4 سال تاریخ انقضا دارد. حال شما یک لنز سالانه خریداری کرده اید و اگر در تاریخ 2019/10/2 درب بسته بندی آن را باز کنید باید در تاریخ 2020/10/2 آن را دور بیندازید و در صورتی که در تاریخ 2021/10/10 درب بسته بندی را باز کنید باید کمتر از دو ماه بعد آنها را دور انداخته و نمی توانید همان یک سال از آنها استفاده کنید به این دلیل که تاریخ روی بسته بندی آن گذشته است.

پس از چهار سال چه اتفاقی می افتد؟

در آن لحظه، موضوع لنز نیست بلکه تاریخ انقضای روی بسته بندی است. پس از حدود چهار سال، لنزهای تماسی به طور طبیعی تخرب می شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. هنگامی که تاریخ چهار ساله تمام می شود توصیه می شود که از لنز استفاده نکنید زیرا چشم یکی از مناطق حساس به عفونت در بدن است.

اکسیژن رسانی در لنز تاریخ گذشته کم شده و همچنین باکتری ها به راحتی می توانند شروع به تشکیل و رشد در لنز کنند.

همیشه تاریخ انقضا را بررسی کنید

همیشه تاریخ انقضا را بررسی کنید

همیشه به یاد داشته باشید که  لنز تماسی ابتکار دست بشر است و برای اصلاح مشکلات بینایی در چشم قرار می گیرند. این معجزه آسا است، اما بدون ریسک نیست.

حتی بهترین مارک های لنز هم در صورت عدم مراقبت بهداشتی محل مناسبی برای رشد باکتری و قارچ ها هستند. با استفاده از لنزهای تاریخ گذشته این خطرات را افزایش و باعث تقویت آنها خواهید شد.

حالا، چرا مردم از لنزهای منقضی شده خود استفاده می کنند حتی زمانی که می دانند که نباید این کار را انجام دهند؟

اغلب، هزینه آن است. بیمه هزینه لنزهای تماسی را پوشش نمی دهد تا بتوانند مقرون به صرفه باشند. پس چه کاری می توانید انجام دهید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )