آیا استفاده از لنز موقع شنا به چشم آسیب میزند ؟| فروشگاه سی لنز

آیا استفاده از لنز موقع شنا به چشم آسیب میزند؟

عدم استفاده از لنز موقع شنا کردن

لنزهای تماسی در برخی مواقع ممکن است برای مصرف کنندگان خود مشکلاتی را بوجود آورند، مثلا ممکن است چند روز از موقع جایگزین کردن آنها گذشته باشد یا بدون اینکه تمیز و ضدعفونی شوند بطور پیوسته از آنها استفاده شود. حتی شستشوی آنها باید با محلول مخصوص لنز باشد نه با آب شیر. در مورد شنا کردن با لنز چه می دانید ؟

رفتارهای خطرناکی مانند آنچه در بالا گفته شد می تواند عفونت های چشمی را در ارتباط با استفاده نادرست از لنز تماسی برای شما به همراه داشته باشد. از علائم عفونت چشم معمولا قرمزی و ریزش اشک از چشم می باشد که ممکن هست در مواقعی آنقدر شدید باشد که موجب از دست رفتن بینایی شود.

شنا کردن با لنز مربوط به موضوعات بهداشتی لنزهای تماسی برای اصلاح بینایی است. یکی از شایعترین موارد عفونت چشم با لنز استفاده از آن موقع شنا کردن است. در این پست دلایل عدم استفاده از لنز را موقع شنا برای شما توضیح می دهیم. با ما همراه باشید.

چرا لنز تماسی و آب ترکیبی خوبی نیستند ؟

باکتری های موجود در آب به سطح لنز شما چسبیده و آنها را آلوده می کنند و موجب تحریک چشم می شوند.

لنزهای سخت Rgp و لنزهای طبی نرم ، دو نوع اصلی لنزهای تماسی هستند. لنزهای سخت ممکن است به راحتی از چشم شما بیرون بیفتند و لنزهای نرم می توانند به راحتی هر چیزی را که در آب وجود دارد جذب کنند. با توجه به اینکه لنزها موقع شنا در چشم شما هستند باکتری ها و دیگر چیزهای مضر به چشم شما راه پیدا خواهند کرد.

قرنیه شما، قسمت شفاف که جلوی چشم را پوشش می دهد بسیار حساس و ضعیف است. میکروبهایی که به سطح لنز چسبیده اند می توانند به آن آسیب وارد کرده و و باعث تحریک آن شوند، این می تواند منجر به آلرژی شود که به نوبه خود بر دید شما تاثیر می گذارد.

اجتناب از همه انواع آب

اجتناب از همه انواع آب

شما ممکن است که فکر کنید آب استخر حاوی کلر، سالم و بدن میکروب است، در حالی که این کاملا اشتباه است. همه انواع آب می تواند چشم شما را تحریک کند، چه استخر شنا، آب دریا و یا آب شیرین. تماس با کلر، نمک و آب شیرین روان کننده های طبیعی چشم را از بین می برد.

حتی کسانی که لنزهای تماسی ندارند ممکن است بعد از شنا کردن چشم هایشان خشک و قرمز شود. همه آبها حتی آبی که در خانه مصرف می کنیم حاوی مقداری میکروارگانیسم ها است.

در صورت تماس لنز با آب چه کارهایی میتوان انجام داد

در صورت تماس لنز با آب چه کار کنیم؟

به لحاظ بهداشتی توصیه می شود که از تماس لنز با هر نوع آب پرهیز کنید. این شامل آب استخر، حمام های گرم و دریا می شود.

همیشه از محلول شستشوی لنز برای تمیز کردن لنز تماسی استفاده کنید و یک جالنزی حاوی محلول به همراه خود داشته باشید.به علاوه، قبل از تماس دست با لنز حتما اطمینان حاصل کنید که آنها را با آب و صابون شسته و با حوله کاملا خشک کرده اید.

اگر لنز شما با آب خیس شد می توانید آنها را بیرون آورده و ضدعفونی کنید. اگر از لنزهای فصلی یا لنزهای سالانه استفاده می کنید، متخصصان اوپتومتریست توصیه می کنند که هر شب آنها را ضدعفونی و تمیز کنید. اما برای ایمن بودن می توانید در صورت لزوم از لنزهای روزانه یکبارمصرف را خریداری نمایید.

تماس مرتب با آب

اگر به طور مرتب با آب در تماس هستید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از لنز یکبارمصرف روزانه به همراه عینک مخصوص شنا استفاده کنید. توجه کنید که عینکها حتما باید ضد آب باشند. عینک نه تنها چشم شما را در آب محافظت می کند، بلکه باعث می شود لنزهای شما نیز در تماس با آب قرار نگیرند.

دو مرد عینک شنا در ساحل را پوشانده اند

عینک نمره دار مخصوص شنا

برای کسانی که مشکل بینایی دارند بهتر است موقع شنا از عینک شنا نمره دار استفاده کنند. آنها مشکلات انکساری مثل نزدیک بینی و دور بینی را برطرف می کنند.

گزینه ای کمتر خطرناک برای کسانی که نمی توانند بدون اصلاح بینایی شنا کنند، عینک های نسخه ای است. آنها در اصلاح اشتباهات انکساری مثل نزدیک بینی و دوربینی موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )