لنز بهتر است یا عینک ؟ | فروشگاه سی لنز

لنز بهتر است یا عینک ؟

لنز بهتر است یا عینک ؟

چند دلیل که معمولا افراد استفاده از لنز تماسی را بر عینک ترجیح می دهند :

  • برای تصحیح عیوب انکساری از  لنز طبی استفاده می شود و چون لنز مستقیما به روی قرنیه چشم قرار می گیرند باعث می شود که مصرف کننده میدان دید وسیع تر و طبیعی تری داشته باشد.
  • لنزهای طبی تمامی عیوب انکساری چشم را پوشش می دهند .
  • سنگینی و احساس حضور عینک بر روی چشم و همچنین مشکلات ظاهری استفاده از عینک در لنز  وجود نخواهند داشت.
  • شیشه عینک در روزهای بارانی و مه آلود خیس می شود یا بخار می گیرد اما استفاده از لنز چشم این مشکلات را در بر نخواهد داشت.
  • با استفاده از لنز  میتوان رنگ چشم ها را نیز تغییر داد. این لنزهای رنگی قابلیت تصحیح  نمره چشم را نیز دارا می باشند.
  • در صورتی که بهداشت استفاده از عدسی های تماسی را رعایت نمایید بهترین وسیله برای تصحیح عیوب انکساری خواهند بود اما در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی استفاده از لنز تماسی زیان های جبران ناپذیری را بدای چشم های شما به همراه خواهد داشت .
  • برای راحت‌تر بودن در شرایطی مثل ورزش استفاده از لنز بهتر از عینک  است .
  • لنز چشم کیفیت زندگی را نسبت به عینک بیشتر می‌کند اما افرادی که از لنز استفاده می کنند خیلی باید احتیاط کنند، چون لنز وسیله‌ای است که داخل چشم گذاشته می‌شود؛ بنابراین اگر درست استفاده نشود می‌‌تواند با خود میکروب‌ها را وارد چشم و اختلال چشمی ایجاد کند.

درمان خشکی چشم با لنز 

بیمارانی که مبتلا به خشکی چشم شدید هستند می توانند از برخی از لنزهای خاص که سپری را برای قرنیه چشم فراهم می کند استفاده کنند تا بیماری زمینه ای خود را کنترل و عوارض آن را کم کنند .

قبل از استفاده از لنز طبی و رنگی اول به چشم پزشک مراجعه کنید :

– چشم پزشک فرد را معاینه‌ و بررسی می نماید و تشخیص میدهد که آیا شخص مستعد ابتلا به عفونت است یا نه و با بررسی وضع، شرایط خاص فرد تشخیص می دهد که شرایط استفاده از لنز را دارد یا نه.
– چشم پزشک همچنین نکته‌های لازم را برای مراقبت از لنز و سلامت چشم به فرد آموزش داده و همچنین اگر فرد دچار مشکل چشمی باشد، آن را درمان می‌کند .
– چشم پزشک مناسب‌ترین لنز چشم را که مطمئن ‌است کمترین ضرر را برای چشم شما دارد، تجویز خواهد کرید .

استفاده از لنز خطر دارد یا نه ؟

  • در صورتی که نکات بهداشتی استفاده از لنز  را رعایت کنیم لنزها خطری نخواهند داشت و  می توانیم از محاسن لنز نسبت به عینک لذت برده و کیفیت زندگیمان را ارتقا دهیم .
  • باید به این نکته اشاره کنیم که که در برخی موارد استفاده از لنز تماسی مشکلاتی را به هم راه خواهد داشت . به طور مثال ممکن‌است فرد به محلول‌های شستشوی لنز آلرژی نشان دهد و دچار خشکی چشم شود .

قوز قرنیه

بیمارانی که قوز قرنیه دارند دید با عینک خوبی پیدا نمی کنند و مجبورند که از لنزهای سخت RGP استفاده کنند و به کمک این لنزها به دید مفیدی دست پیدا کنند .

بیمارانی که قوز قرنیه دارند باید اول به چشم پزشک مراجعه و با تجویز پزشک استفاده از لنز سخت را شروع کنند .

اصلاح اختلاف شماره دو چشم با لنز 

اختلاف شماره دو چشم را میتوان با لنز برطرف کرد. در بزرگسالان که ضعف چشم به دلایلی ایجاد شده است و امکان تجویز عینک به دلیل اختلاف شماره دو چشم نباشد لنز طبی تماسی از عینک میتواند ارجح تر باشد.

لنز طبی رنگی هم در بازار موجود است؟

انواع مختلفی از برندهای لنز طبی رنگی ( لنز رنگی شماره دار ) در بازار موجود می باشد .

با پیگیری های انجام شده توسط شرکت های معتبر وارد کننده لنزهای رنگی در ایران، بازار این لنزها به سمت مارک های معتبر و مطمئن از نظر حفظ سلامت قرنیه چشم سوق داده شده است.

اما بازار لنزهای رنگی هنوز آشفته است و برندهای معتبر و قابل تجویز را به سختی میتوان پیدا کرد

( فروشگاه سی لنز که نمایندگی رسمی لنزهای تماسی از شرکت های وارد کننده لنز می باشد یک مسیر امن و مطمئن را برای خرید لنز فراهم کرده است )

لنز رنگی زیبایی خوب است یا نه؟

استفاده از لنز رنگی زیبایی ( بدون نمره ) اشکالی ندارد. به خصوص اینکه تمایل به زیبایی در همه انسان ها و بخصوص خانم ها وجود دارد .

اما باید حتما در نظر داشته باشید که تمامی نکات بهداشتی استفاده از لنز را نیز رعایت کنید تا به بیماری های چشمی مانند: ورم ملتحبه، تحریک قرنیه، مشکلات پلیک، سوزش چشم ، خشکی چشم و … دچار نشوید.

و نکته دیگر اینکه تمام کسانی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند حتما باید موقع خواب لنز را از چشم خود بیرون آورند .

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )