6 راه برای کاهش ناراحتی در استفاده از لنز | فروشگاه سی لنز

6 راه برای کاهش ناراحتی در استفاده از لنز

6 راهکار برای کاهش احساس ناراحتی در استفاده از لنزهای تماسی

اگر به درستی برای خرید لنز چشم خود اقدام کرده باشید؛ یعنی لنزتان را با تجویز پزشک از نمایندگی لنز طبی تهیه کرده باشید، نباید پس از قرار دادن آن در چشم احساس ناراحتی کنید.

افرادی هم که دارای چشمان خشک و حساس هستند، گاهی اوقات پس از استفاده از لنز، احساس ناراحتی می کنند. پس از قرار دادن آن در چشم نباید به هیچ عنوان وجود جسمی خارجی را در چشم خود احساس کنید.

اگر جز افرادی هستید که پس از استفاده از لنزهای تماسی احساس ناراحتی می کنید، لازم نیست که استفاده از آن هارا متوقف کنید. با به کارگیری راهکارهای زیر می توانید این حس را به حس خوشایند و راحتی کامل تبدیل کنید.

برای آشنایی با این راهکارهای مفید و کاربردی با ما همراه باشید.

اشک مصنوعی

استفاده از اشک مصنوعی یک راهکار ایده آل برای مقابله با خشکی چشم ناشی از استفاده از لنزهای تماسی است. اما فراموش نکنید که قبل از خرید اشک مصنوعی و یا قطره های مرطوب کننده چشمی نظر چشم پزشک خود را در این باره جویا شوید.

همه ی قطره های چشمی با لنزها سازگار نیستند. استفاده ی هم زمان برخی از قطره ها و لنزهای تماسی، می تواند منجر به تغییر رنگ لنز چشم و خراب شدن آن شود. پس حتما قبل از خرید و استفاده ی این محصول با یک متخصص چشم صحبت کنید.

مکمل های غذایی

تغذیه مناسب به روی عملکرد تمامی اعضای بدن تاثیر دارد. افرادی که تغذیه مناسبی ندارند و یا میزان کافی آب نمی نوشند، معمولا پس از قرار دادن لنز در چشم احساس راحتی ندارند.

میزان خشکی و درصد اشک چشمتان در راحتی استفاده لنز بسیار تاثیر گذار است. البته هم کیفیت و هم کمیت اشک چشم دو فاکتور مهم در استفاده از لنز و تعیین نوع برند لنز می باشد. نداشتن کیفیت اشک چشم به اندازه ی عدم تولید به کافی اشک می تواند در هنگام استفاده از لنز دردسر ساز باشد.

متخصصان چشم می گویند استفاده از اسیدهای چرب امگا3 موجود در ماهی قزل آلا، روغن کتان و سبزیجات تازه می تواند در بهبود کیفیت و کمیت اشک چشم تاثیر گذار باشد. پس هنگام استفاده از لنز، این مواد غذایی را در رژیم غذایی  خود بگنجانید.

لنزهای تماسی برای چشم های خشک

یکی دیگر از راهکارهایی که می تواند احساس راحتی خود را پس از استفاده از لنز افزایش دهید، استفاده از لنزهای تماسی برای چشم های خشک است. البته تعویض مارک لنزتان را بهتر است با نظر متخصص چشم انجام دهید.

اگر پس از استفاده از لنزها احساس ناراحتی می کنید، می توانید به یک متخصص چشم مراجعه کنید و این موضوع را ریشه یابی کنید. اگر چشم پزشک تشخیص دهد که شما دچار خشکی چشم هستید احتمالا به شما برندهای مناسب با چشمتان پیشنهاد خواهد داد.

در حال حاضر برندهای مختلف مناسبی برای چشم های خشک و حساس در بازار موجود است که می توانید با مراجعه به نمایندگی لنز طبی رنگی، سی لنز آن ها را مشاهده و خریداری کنید.

لنزهای هایدروژل سیلیکونی که نمونه های جدیدتر و به روزتر لنزهای تماسی هستند. این ها علاوه بر این که اکسیژن بیشتری به چشم منتقل می کنند، میزان آب بیشتری در خود ذخیره می کنند که می تواند گزینه ی مناسبی برای افراد با چشمان خشک باشد.

لنزهای ایراپتیکس، بوش اند لومب پیورویژن و اکیو ویو اویسس از برند جانسون جز بهترین و راحت ترین برندهای موجود برای افراد با چشمان خشک و حساس هستند.

استفاده از لنزهای روزانه

راهکار دیگری که می توانید برای افزایش حس راحتی خود به کار ببرید، استفاده از لنز روزانه یکبار مصرف به جای لنز سالانه و فصلی است.

این لنزها به علت این که نازک تر هستند حس راحتی بیشتری به دنبال دارند. همچنین پس از هر بار استفاده دور انداخته می شوند، دیگر امکان تجمع آلودگی به روی سطحش و تحریک پذیری چشم و خشکی آن را نخواهند داشت.

استفاده از محصولات مراقبت لنز مناسب

مارک محلول لنز نیز با توجه به نوع لنز در حفظ کیفیت لنز و راحتی آن بسیار موثر است. استفاده از محلول لنزهایی که متناسب با نوع لنزتان نمی باشند یا این که از کیفیت خوبی برخوردار نیستند حس راحتی شما را در استفاده از لنزهای تماسی چشم تحت الشعاع قرار خواهد داد.

همچنین گاهی ممکن است برخی از برندهای محلول لنزها برای بعضی از افراد مناسب است. اما برای افراد دیگر ایجاد حساسیت و سوزش در چشم می کند. پس برای انتخاب برند محلول لنز مناسب حتما با چشم پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )