درمان خطوط پنجه کلاغی چشم | فروشگاه سی لنز

درمان خطوط پنجه کلاغی چشم

درمان خطوط پنجه کلاغی چشم

پنجه کلاغی چشم اصطلاحی است که چین چروک های بیرونی چشم اطلاق می شود. این خطوط بیشتر حاکی از افزایش سن است. نظر متخصصان زیبایی درباره ی این خطوط بدین گونه است که آن ها باعث طبیعی تر دیده شدن چهره و واقعی تر دیده شدن لبخندتان هستند، و پیشنهاد می دهند که آن ها را دوست داشته باشید.

اما اگر نظر شخصیتان متقاوت است و دوست دارید این خطوط را از بین ببرید ما به نظر شما احترام می گذاریم و به شما خواهیم گفت که چه کنید.

در وهله ی اول بهتر است اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهید تا از به وجود آمدن آن ها جلوگیری کنید. ما ابتدا به شما خواهیم گفت که چه چیزهایی باعث به وجود آمدن خطوط می شوند. سپس راه های مقابله با آن ها را نیز خدمتتان خواهیم گفت.

علل به وجود آمدن خطوط پنچه کلاغی

قاعدتا اصلی ترین علل به وجود آمدن این خطوط دور چشم مانند هر چین و چروک دیگری، افزایش سن و پیری است. با بالاتر رفتن سن پوست نازک تر می شود و کلاژن آن کاهش پیدا می کند و رطوبت خود را از دست می دهد. اما کارهای می تواند باعث تعجیل این روند و پیری زود رس و آشکار شدن این خطوط شوند.

می توان از مهمترین علل به وجود آمدن این خطوط موارد زیر را ذکر کرد:

  • پیری

خطوط بین ابرو، خطوط دور چشم، خطوط خنده و سایر چین و چروک های صورت، به دلیل روند طبیعی پیری چشم اجتناب ناپذیر است. می توان با انجام مراقبت های پوستی و استفاده از ویتامین های ضروری این روند را کند کرد و زمان آن را به تعویق انداخت.

  • سیگار کشیدن

کشیدن سیگار یکی از عوامل تاثیر گذار در پیری زودرس و ایجاد چین چروک بر پوست است. مواد یمیایی و مضر موجود در سیگار باعث صدمه زدن به پوست خواهند شد.

  • مینیک چهره

لبخند زدن، اخم کردن و زیاد بازی کردن با اعضای صورت در هنگام صحبت کردن می تواند باعث تشدید خطوط پنجه کلاغی و بیشتر نمایان شدن آن ها شود. این یک عامل ایجاد چین چروک است که کنترل کردن آنبسیار سخت و نیاز به تمرین دارد.

  • آسیب نور خورشید بر پوست

پوست اطراف چشم نسبت به دیگر نواحی پوست بسیار ظریف تر و آسیب پذیر تر است. قرار گرفتن زیاد در زیر نور خورشید، می تواند باعث پیری زود رس و ایجاد چین و چروک از جمله ایجاد خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم شود.  این عارضه پیری زودرس چشم به علت اشعه ی ماوراء بنفش است.

  • مشکلات بینایی

مشکلات بینایی یکی از علل ایجاد چین و چروک اطراف چشم است. افرادی که مشکلات انکساری دارند و برای بهتر دیدن چشمان خود را ریز می کنند، این کار باعث ایجاد چین و چروک اطراف چشم می شود. اگر هنگام مطالعه این کار را انجام می دهید، شایددچاز نزدیک بینی، آستیگمات و ا دور بینی باشید که با استفاده از عینک، لنز طبی و یا لیزر کاملا برطرف است افراد بالاتر از 40 سال شاید دچار پیرچشمی شوند که برای مطالعه نیاز به عینک مطالعه و یا لنز دوکانونی داشته باشند. ریز کردن چشم برای مطالعه تنها باعث خستگی چشم و عمیق تر شدن خطوط چشم خواهد شد.

درمان خطوط پنجه کلاغی

بوتاکس یک روش درمانی رایج و سریع برای رفع خطوط دور چشم است. این روش یک روش تایید شده توسط سازمان غذا و دارو آمریکا است که برای رفع چین چروک های اطراف چشم، خط اخم و خط خنده استفاده می شود.

در این روش یک سم به نام سم بوتولینوم به ماهیچه های صورت تزریق می کنند که سیگنال های عصبی به عضلات را مسدود می کند. این کار با جلوگیری از انقباض ماهیچه ها، باعث می شود که پوست روی ماهیچه ها صاف تر به نظر برسد.

روش های درمانی دیگر برای از بین بردن خطوط پا کلاغی عبارت است از:

  • لایه برداری شیمیایی

در این روش از یک محلول شیمیایی برای برداشتن لایه بیرونی پوست پیرتر استفاده می شود که در نهایت باعث کاهش چین و چروک پوست می شود.

  • پرکننده های پوستی

پر کننده های پوستی متفاوتی در بازار موجود است. این پر کننده ها توسط یک متخصص پوست به نواحی چروک و خطوط پنجه کلاغی تزریق می شود.

  • لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر یک روش دیگر برای صاف نشان دادن پوست با برداشتن لایه های بیرونی و سلول های قدیمی پوست است.

تذکر: اگر دچار چین و چروک و خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشمتان هستید، باید با یک متخصص مشورت کنید تا با بررسی میزان چین و چروک های پوستتان مشخص کند که کدام روش درمانی برایتان مناسب تر خواهد بود.

پنهان کردن خطوط پنجه کلاغه

اگر دارای این خطوط در چهره خود هستید می توانید با چند راهکار ساده به راحتی این خطوط را پنهان کنید:

  • آرایش کردن

اگر با اصول آرایش آشنا باشید، می دانید که میکاپ و گریم می تواند چه تغییرات زیادی را در چهره تان ایجاد کند. به راحتی می توانید با با یک آرایش مناسب این خطوط را استتار کنید. یک پرایمر مناسب انتخاب کنید و این خطوط را پنهان کنید. کرم پودر را با استفاده از یک اسفنج بزنید تا خطوط را بپوشاند.استفاده از کرم پودر تیره و بیش از حد می تواند باعث بیشتر مشخص شدن این چین و چروک شود.

  • عینک زدن

استفاده از فریم های عینک بزرگ نیز یک راهکار دیگر برای پوشاندن این خطوط است. فریم های رنگی و کشیده را انتخاب کنید تا این خطوط در پشت فریم عینک استتار شود.

  • استفاده از لنز رنگی

خرید لنز رنگی نیز می تواند یک راه دیگر برای کمتر دیده شدن این خطوط باشد. از یک لنز رنگی روشن مانند لنز طوسی روشن یا عسلی استفاده کنید. این ها با زیباتر کردن چشم ها باعث پنهان ماندن خطوط دور چشمتان خواهند شد.

جلوگیری از به وجود آمدن خطوط پنجه کلاغی

تا به این جا با روش های درمانی و پوشاندن این خطوط آشنا شدید. اما متخصصان همیشه می گویند پیشگیری بهتر از درمان است.

مراقبت خوب از پوست و استفاده از محصولات با کیفیت به طورطبیعی می تواند از به جود آمدن این خطوط جلوگیری کند و یا به وجود آمدن آن را به تاخیر بیندازد.

  • معاینه منظم چشم

انجام معاینات منظم چشم برای سلامتی چشم و حفظ بینایی بسیار اهمیت دارد. چشم دوختن های مکرر برای دیدن علائم در فاصله ی دور و یا کلمات با فونت ریز در یک صفحه کتاب می تواند باعث به وجود آمدن این خطوط در صورت و کنار چشم ها شود. اما استفاده از لنز فستیوال مورنینگ و یا عینک طبق تجویز پزشک می تواند از این مشکل جلوگیری کند.

  • محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید

حتما هنگامی که در معرض نور خورشید هستید از یک ضدآفتاب مناسب استفاده کنید. ضد آفتابی که متخصصان آکادمی پوست معرفی می کنند، ضدآفتابی با SPF 30 و یا بالاتر است. در اطراف چشم نیز باید از ضدآفتابی که مناسب این ناحیه باشد، استفاده کنید.

  • استفاده از عینک آفتابی

در صورتی که از لنز چشم استفاده می کنید که قابلیت فیلتر اشعه های مضر را دارد، باز هم لازم است از یک عینک آفتابی استفاده کنید. زیرا لنز تنها از ورود اشعه های مضر به داخل چشم جلوگیری می کند. اما عینک آفتابی علاوه بر فیلتر اشعه های UV و ممانعت آن ها از ورود به چشم از تماس این اشعه های به نواحی اطراف چشم نیز جلوگیری می کند. حتما از عینک آفتابی که پلاریزه مناسب دارد استفاده کنید. زدن عینک آفتابی از ایجاد سرطان پوست نیز جلوگیری می کند.

  • استفاده از کرم های چشمی

افراد بالای 30 سال باید حتما استفاده از کرم هایچ شمی را در برنامه خود قرار دهند. این مواد نقش بسیار مهمی در جلوگیری از پیری پوست اطراف چشم و کاهش چین و چروک دارند. حتما از یک برند تایید شده توسط متخصص پوست استفاده کنید که نتیجه ی خوبی دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )