مراحل معاینه چشم توسط اپتومتریست | سی لنز

مراحل معاینه چشم توسط اپتومتریست

مراحل معاینه چشم توسط چشم پزشک

مراحل مختلفی هنگام معاینه چشم برای تعیین مشکلات بینایی و تعیین مشخصات نسخه وجود دارد. در مراحل اولیه بیشتر اختلالات چشمی تشخیص داده می شود و در صورتی که فرد به موقع اقدام کند از پیشرفت آنها جلوگیری خواهد کرد. آزمایشاتی که شامل یک معاینه کامل چشم می شوند عبارتند از :

  • اندازه گرفتن فشار داخل چشم
  • بررسی قسمت خلفی و شبكيه
  • بررسی قسمت قدامی چشم

این آزمایشات نیاز به تکرار نیز خواهند داشت و پزشک معالج شما آن را تعیین خواهد کرد. با این حال انجمن اپتومتری آمریکا توصیه می کند که افراد زیر 40 سال هر سه سال یک بار و افراد بالای 40 سال بهتر است که هر دو سال یک بار این معاینات را انجام دهند.

معاینات سالیانه برای بیماری های خاص مانند دیابت بسیار ضروری خواهد بود و باید یک بار در سال حتما انجام شود.

مراحل معاينه چشم

  • در مرحله اول پزشک در مورد سابقه بیماری های چشمی، زمان آخرین مرتبه که برای معاینه به پزشک مراجعه کرده اید و مشکلاتی که در چشم خود احساس می کنید سوالاتی را می پرسد. همچنین در مورد کارهایی که به طور روزمره مشغول آنها هستید و سابقه بیماری های خانوادگی که به چشم مربوط می شوند خواهد پرسید.

تابلوی چارت تست چشم

  • مرحله دوم سنجش حد بینایی برای تعیین اینکه چشم شما چقدر می تواند خوب ببینید. این آزمایش با یک چارت که شامل حروف انگلیسی است انجام می شود. این حروف از بالا به پایین کوچکتر می شوند و شما باید به اندازه 6 متر از این چارت فاصله بگیرید. شما باید هر بار با بستن یک چشم خود جهت این حروف را که معمولا حرف E می باشد را با کوچکتر شدن آن تشخیص دهید.

تعیین نمره عینک توسط پزشک

به طور مثال اگر دید شما بر اساس آنچه در چارت مشاهده می کنید 20/20 گزارش شود شما مانند یک فرد عادی از فاصله شش متری می توانید حروف را ببینید. در صورتی که دید شما کاهش پیدا کرده باشد باید به مرحله بعد که تعیین نمره عینک است مراجعه شود. برای تعیین عیوب انکساری چشم عدسی های مختلف توسط دستگاه مخصوص مانند آنچه در تصویر مشاهده می کنید توسط پزشک جلوی چشم شما قرار می گیرد تا عدسی مناسب شما پیدا شود.

  • در مرحله سوم یک هدف که معمولا انگشت دست وی خواهد بود را در نظر گرفته و از شما می خواهد که حرکت دست او را که با ترسیم شکل خاصی مانند H خواهد بود را دنبال کنید. با این آزمایش قابلیت حرکت چشم شما ارزیابی می شود. در صورتی که عضلات چشم شما دچار مشکل باشند حرکت های طبیعی چشم شما در حین دنبال کردن انگشت دچار مشکل می شود.

ارزیابی مردمک چشم

  • در مرحله چهارم پزشک یک منبع نورانی توسط دستگاه به مردمک چشم می تاباند تا واکنش آن را به نور بسنجد.

تست چشم با عینک طبی

  • برای اینکه به طور همزمان هر دو چشم  مورد ارزیابی قرار گیرد تست پوشاندن چشم انجام می شود. این آزمایش برای افرادی است که دارای عیوب انکساری هستند. در حالی که بیمار عینک خود را به چشم دارد مراحل آزمایش توسط پزشک انجام می شود.

معاینات برای دریافت نسخه لنز تماسی با معاینات منظم برای معاینه چشم با یکدیگر متفاوت هستند.

شما باید برای تهیه یک لنز مناسب خود حتما به چشم پزشک مراجعه و نسخه لنز خود را دریافت کنید. انجمن متخصصان اپتومتری به خطرات خرید لنز از مراکز نامعتبر مانند آرایشگاه ها و سوپر مارکت ها اشاره فراوان کرده و تهیه لنز از این مکانها را منع کرده است.

با این حال با انجام آزمایش های لازم و داشتن نسخه مناسب، شما به طور کامل آماده خرید لنز از مرکز خرید لنز چشم ایران خواهید بود. ما می توانیم فروشگاه سی لنز را به شما پیشنهاد کنیم. دفتر مرکزی ما در شهر تهران، میدان فاطمی، مرکز خرید پرنیان واقع شده و ماموریت ما این است که به شما بهترین و راحت ترین برندهای لنز را با کمترین قیمت ارائه دهیم.

انتخاب لنز تماسی شما

انواع بسیار زیادی از لنزها در برندهای مختلف امروزه توسط وبسایت ها به فروش می رسند. تولید کنندگان لنزهای تماسی برای تحقیقات و توسعه تکنولوژی لنز سرمایه گذاری فراوانی کرده اند. امروزه آنها در یک مجموعه عظیم با مواد، قطر، منحنی پایه، رنگ و مدت زمان ساتفاده مختلف تولید می شوند.

امروزه افراد بسیار زیادی بویژه خانم ها در ایران از لنز استفاده می کنند. بسیاری از آنها در سال های اخیر از لنزهای روزانه استفاده می کنند. اما لنزی که برای یک نفر مناسب است ممکن است لزوما برای فردی دیگر مناسب نباشد. هدف اصلی انتخاب لنزی است که برای شما مناسب باشد.

دریافت نسخه لنز تماسی

هنگامی که به اپتومتریست مراجعه می کنید برای او روشن کنید که شما نیاز به نسخه لنز دارید. به این ترتیب پزشک شما تمامی آزمایشات لازم را انجام خواهد داد.

حتی با بررسی ها و معاینات یک دکتر، ممکن است در برخی موارد نیاز باشد توسط یک پزشک دیگر آزمایشات را تکرار کنید. در این صورت با کمی هزینه بیشتر سلامت چشم خود را تضمین خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )