نکات و ترفندهایی برای مبتدیان استفاده از لنزها | فروشگاه سی لنز

نکات و ترفندهایی برای مبتدیان استفاده از لنزها

نکات و ترفندهایی برای مبتدیان استفاده کنندگان لنزها

قبل از هر چیز ورود شما به دنیای راحت و دید واضح تر خوش آمد می گوییم. دنیای استفاده از لنزها دنیایی هیجان انگیز و راحت بدون دغدغه های عینک است. شاید ابتدای امر قرار دادن و برداشتن لنز چشم و مراقبت از آن برایتان ترسناک و یا دشوار به نظر خواهد رسید.

قطعا خاطره ی اولین استفاده لنزتان برداشتن و خارج کردن آن برایتان فراموش نشدنی و همراه با دردسرهایی بوده است. اما نگران نباشید، ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که هر چه بهتر و اصولی تر در این پروسه قرار بگیرید.

ما به شما قول می دهیم که پس از خواندن این مقاله استفاده از آن ها برایتان راحت تر شود. هچمنین نکات بسیار با اهمیتی که بابد در مورد آن ها بدانید جمع آوری شده است که به شما کمک می کند در یک مسیر ایمن از لنزهایتان استفاده کنید.

تهیه نسخه

قبل از هر چیز و خرید لنز طبی باید نسخه ی معتبر داشته باشید. پس اولین اقدام برای خرید آن ها مراجعه به اپتومتریست و تهیه نسخه است. نسخه ی عینک و لنز چشم طبی در برخی موارد باهم متفاوت است. پس نسخه ی عینکتان را معیار قرار ندهید و قبل از هر گونه هزینه با مراجعه به اپتومتریست از نمره ی مناسب برای تهیه کنتاکت هایتان مطمئن شوید.

انتخاب نوع لنز

در مرحله ی بعد باید نوعلنزتان را از زمان الگوی استفاده مشخص کنید. لنزهای تماسی در سه نوع لنز روزانه، لنز فصلی و لنز سالانه در دسترس هستند. هر کدام از این ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. بر اساس هدف می توانید الگوی استفاده از لنزتان را تبیین کنید. به عنوان مثال ورزشکاران معمولا از لنزهای روزانه استفاده می کنند. زیرا آن ها بهداشتی تر هستند و پایان جلسه می توانند آن ها را دور بیندازنند.

در مجموع لنز روزانه یکبار مصرف راحت ترین و کم دردسرترین نوع لنز تماسی است. زیرا هر روز یک جفت تازه استفاده می کنید و شب هنگام خواب آن را دور می اندازید. این لنزها نیاز به مراقبت ندارند. همچنین نیازی به تهیه محلول لنز و جالنزی نیز ندارند. در مجموع بهترین گزینه برای افرادی است که گاها قصد استفاده از لنز دارند.

اما برای استفاده ی هر روزه شاید کمی قیمت لنز طبی روزانه برایتان زیاد درآید. در این صورت بهترین گزینه خرید لنز طبی فصلی است. در نهایت اگر خیلی اقتصادی فکر می کنید می توانید لنز سالانه را خریداری کنید. این دو نوع از لنزهای تماسی نیاز به مراقبت بیشتری دارند. حتما باید شب قبل از خواب آن ها را از چشم خارج کنید. به همین دلیل محلول لنز و جالنزی از لوازم ضروری این نوع از لنزها می باشد.

سفارش لنز

پس از تهیه این دو مرحله و انتخاب نوع لنز زمان سفارش لنز است. برای سفارش آن ها از طریق فروشگاه سی لنز باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قدرت لنز: این به معنای همان توان عدسی مورد نظر برای اصلاح نزدیک بینی و یا دوربینی است.
  • انحنای پایه: توجه به این آیتم و انتخاب لنز بر اساس انحنای پایه چشم باعث می شود که لنزتان کاملا به روی چشم بنشیند واحساس راحتی بیشتری داشته باشید.
  • قطر لنز: قطر همان پهنای لنز است که کاملا قرنیه را پوشش دهد.

این فاکتورها برای خرید لنز طبی ساده کافی است. اما اگر تاری دید دارید و یا دچار آستیگمات هستید باید لنز توریک بخرید. برای خرید لنز توریک آیتم های نیز را نیز باید در هنگام سفارش انتخاب کنید:

  • سیلندر: عددی در حدود 0.25 که برای اصلاح آستیگمات است.
  • محور: محور عددی بین 0 نا 180 است که زاویه اصلاح دید را مشخص می کند.

اما اگر دچار پیرچشمی هستید، نیاز به لنزی دارید که دید نزدیک و دورتان را تواما باهم اصلاح کند. بهترین نوع برای ین افراد لنز چند کانونی است. این لنزها چند نسخه را با هم ترکیب می کنند و کیفیت بی نظیری را برای تمام فصول ایجاد می کند. برای سفارش این نوع کنتاکت موارد زیر لازم است:

  • مقدار اضافی برای اصلاح دید نزدیک
  • تععین چشم غالب که با D مشخص می شود.

در صورت مشکل داشتن در خواندن نسخه ی چشمتان می توانید آن را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا شما را به طور صحیح راهنمایی کنند.

قرار دادن و خارج کردن لنز از چشم

برای مبتدیان قراردادن و خارج کردن لنزها دلهره ترین قسمت ماجرا است. اما با چند بار انجام دادن آن می بینید که این کار بسیار راحت است. دستورالعمل این قسمت به شرح زیر است:

  • ابتدا دست هایتان را بشویید و سپس با یک پارچه ی نخی یا حوله ی بدون پرز خشک کنید.
  • لنز را با نوک انگشتتان بردارید.
  • پلک بالایی را به سمت بالا و پلک پایینی را به سمت پایین نگه دارید و لنز را روی عنبیه چشمتان (قسمت رنگی چشمتان)قرار دهید. این کاربرایتان سخت است می توانید آن را روی صلبیه چشم (قسمت سفیدی چشم) قرار دهید.
  • با نگاه کردن به اطراف و چند بار باز و بسته کردن چشم لنز در جای صحیح خود قرار خواهد گرفت. در صورتی که هیچ حسی از وجود جسم خارجی در چشمتان نداشته باشید یعنی لنز در جای صحیح خود قرار گرفته است و می توانید لنز بعدی را در چشم قرار دهید.

 این یک روال عادی برای گذاشتن لنز در چشم است. برای خارج کردن آن از چشم نیز می توانید به طریق زیر عمل کنید:

  • دست هایتان را بشورید و با یک پارچه ی تمیز بدون پرز خشک کنید.
  • پلک بالایی را به سمت بالا و پلک پایین را به سمت پایین نگه دارید.
  • با نوک انگشت اشاره به آرامی روی عنبیه را لمس کنید و لنز را به سمت صلبیه چشم بکشید و به آرامی آن را از چشمتان خارج کنید.
  • اگر از نوع یکبار مصرف است آن را دور بیندازید. در غیر این صورت آن را با محلول لنز بشورید و در محفظه ی مخصوص خودش نگه دارید.

گاهی اوقات شرایط به صورت طبیعی که در بالا گفت نمی باشد.به عنوان مثال فرد استفاده کننده دارای ناخن های بلند است. در این شرایط باید خیلی مراقب باشید که باعث پارگی و یا آسیب به چشم هایتان نشوید. ابزارهای کمکی برای گذاشتن و یا برداشتن لنز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید/.

یا این که پس از گذاشتن لنز احساس راحتی ندارد. این مورد با توجه شرایط چشم متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات با چند ساعت استراحت دادن به چشم مشکل برطرف می شود. گاهی نیاز به استفاده از قطره لنز است. در صورت ادامه دار شدن مشکل نیاز به معاینه پزشک خواهد بود.

زندگی روزمره با لنزها

مدت زمان کوتاهی که از استفاده از لنزهایتان بگذرد متوجه خواهید که شد که چقدر زندگی با آن ها راحت تر و ذت بخش تر از عینک است.

مخصوصا افرادی که فعالیت های بدنی بیشتری دارند خرید لنز طبی یک ایده ی فوق العاده برایشان خواهد بود. مخصوصا که نسل جدید لنزها دارای محافظ UV نیز دارد و به سلامت چشم کمک می کند.

اما فراموش نکنید که استفاده از آن یک سری قوانین و مقرراتی نیز دارد. به عنوان مثال نمی توانید با آن ها بخوابید. حتی برای یک چرت نیم روزی کوتاه نیز باید آن ها را از چشم خارج کنید. یا این که نباید با آن ها به حمام بروید.

با رعایت این نکات ساده می توانید سلامت چشم هایتان را تضمین کنید و بدون هیچ مشکلی برای همیشه از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )