لنزهای تماسی، مناسب کار با صفحه نمایش دیجیتال | سی لنز

لنزهای تماسی، مناسب کار با صفحه نمایش دیجیتال

استفاده از لنز تماسی موقع- کار با کامپیوتر و موبایل

قبل از اینکه به رختخواب بروید تلفن همراه خود را بررسی می کنید و یا به دنبال شبکه های اجتماعی هستید؟ آیا شما با تلفن همراه خود در دست خود می خوابید؟

استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش دیجیتال موجب بوجود آمدن مشکلات بینایی می شود. عادت هایی مثل این ها باید مورد توجه قرار گیرند.

استفاده بیش از حد از صفحه نمایش های دیجیتال موجب می شود که چشم در تمرکز دید دچار مشکل و مشکلات بینایی مانند خشکی چشم، سوزش و سردرد را بدنبال داشته باشد.

برای مقابله با این مشکل و ایجاد چشمان راحت حتی با لنزهایتان، بعضی شرکت ها برای توسعه لنزهای تماسی به منظور کاهش این ناراحتی تلاش های فراوانی کرده اند، همانند لنز طبی اکیووی اوسیس تولید شده توسط جانسون اند جانسون ، و ایر اپتیکس آکوا تولید شده توسط سیباویژن.

یکی از اهداف این لنزهای تماسی این است که مشکلات بصری افرادی را که استفاده طولانی مدت از صفحه نمایش دیجیتال مانند موبایل و کامپیوتر دارند را برطرف کنند.

عادت های همیشگی

امروزه نگاه کردن نکردن به صفحه های دیجیتالی، رایانه ای یا تلویزیون غیر ممکن است، زیرا این ها عادت هایی هستند که همیشه در زندگی ما بوده اند.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط در سال 2016، هر فرد روزانه بیش از سه ساعت در معرض تلفن همراه قرار دارد. در میان جوانان، به طور متوسط به 4 ساعت افزایش می یابد. البته این رفتار سبب افزایش میزان بروز مشکلات بینایی می شود.

حتی اگر مجبور هستید که روزانه به صفحه نمایش کامپیوتر نگاه کنید، خیلی مهم است که مراقب سلامت چشم خود باشید. بهتر است که هر 20 دقیقه به مدت 20 ثانیه چشم خود را ببندید.

خستگی چشم

کاربران صفحه نمایش های دیجیتال مانند کامپیوتر و موبایل بیشتر از عضلات چشم موقع کار استفاده می کنند که در دراز مدت باعث درد نه تنها در چشم بلکه در سر و گردن نیز می شود. این مشکل به عنوان خستگی چشم یا سندرم کاربر کامپیوتر شناخته می شود.

در مورد خستگی چشم، علائم اصلی مانند قرمزی چشم، خارش، تحریک شدن و خشکی مشاهده خواهند شد. احساس سنگینی در پلک ها و مشکل برای تمرکز روی تصاویر نیز نشانه های رایج خستگی چشم است.

در صورتی که چشم  کاربر خسته شد، باید اقدامات پیشگیرانه و تسکین دهنده را انجام دهید و در صورت بروز علایمی که در بالا گفته شد، خیلی مراقب باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )