استفاده از لنز مونوویژن برای درمان پیر چشمی | فروشگاه سی لنز

استفاده از لنز مونوویژن برای درمان پیر چشمی

استفاده از لنز مونوویژن برای درمان پیر چشمی

افرادی که از لنز تماسی برای اصلاح دید نزدیک استفاده می کنند، با افزایش سن و مشکل پیدا کردن در دید دور دچار یک چالش جدید می شوند. با افزایش سن مشکل بینایی جدید به نام پیر چشمی برای بسیاری از افراد مشکلاتی را ایجاد می کند.

اما پیشرفت علم و دانش همواره راهی برای افزایش راحتی و آسایش افراد پیدا می کند. لنزهای تماسی مونوویژن راه حل شما برای رفع این مشکل می باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع و برند لنز طبی آن همراه ما باشید.

معرفی لنز مونوویژن

 مونوویژن در واقع یک لنز تماسی با اصلاح دید دور برای یک چشم و یک اصلاح دید نزدیک برای چشم دیگر است. معمولا آن لنز که برای اصلاح دید دور است به روی چشم غالب قرار می گیرد.

اتفاقی که در استفاده از این لنز می افتد این است که چشمی که لنز دید دور دارد، دید نزدیک را تار می بیند و لنزی که برای دید نزدیک است، اجسام دور را کمی تار می بیند. اما در مجموع استفاده ی هر دوی آن ها همزمان باعث می شود که دید واضح و قابل قبولی در تمام فواصل ایجاد شود.

شاید در ابتدا فکر کنید که این لنز از کارایی چندانی برخوردار نیست. اما این طور نیست. بلکه این دو لنز در کنار هم باعث می شود که دید واضحی در تمام فواصل داشته باشید.

شاید فکر کنید تطبیق با آن سخت است. اما تجربه ی استفاده کنندگان آن چیزی خلاف این را عنوان کرده اند و از راحتی استفاده آن گفته اند. به طوری که پس از استفاده حتی متوجه نمی شوند که کدام چشم نزدیک بین و کدام یک دور بین است.

انواع لنزهای مونوویژن

لنزهای مونوویژن دارای مدل های مختلفی است که می توانید بر اساس نیاز بصری تان و بر اساس تشخیص پزشک از یکی از آن ها آستفاده کنید.

مینی مونوویژن

این نوع از لنز تماسی قدرت زرگ نمایی کمتری به لنز نزدیک بین اضافه می شود. در واقع این نوع بیشتر مناسب افرادی است که کمتر از دید نزدیکشان استفاده می کنند. به عنوان مثال رانندگان و افرادی که کمتر به مطالعه و کار به رایانه مشغول می باشند می توانند از این نوع لنز استفاده کنند.

مونوویژن اصلاح شده

این نوع از لنز مونوویژن ترکیبی از یک لنز تماسی برای اصلاح دید دور و یک لنز دوکانونی برای چشم نزدیک بین است. این لنز مانند مینی مونوویژن به خوبی می تواند دید دور را اصلاح کند. با این تفاوت که دید نزدیک آن نیز از وضوح تصویر بهتری برخوردار است.

قیمت لنزهای تماسی مونوویژن

برخی از افراد می گویند که این لنزها دید نزدیک بسیار شفافی که عینک برایشان ایجاد می کند را ارائه نمی دهد. برخی نیز عقیده دارند اجسام خیلی دور تار به نظر می رسند. اما اگر خرید این لنز را با نظر و تجویز پزشک انجام دهید درصد خطا بسیار کاهش پیدا می کند.

قیمت این لنزها نسبت به قیمت لنز طبی بالاتر و نسبت به لنزهای چند کانونی کمتر است. بنابراین شما می توانید با خرید این لنزها به جای لنزهای چند کانونی در هزینه ی خرید لنزتان صرفه جویی کنید.

اما هزینه ی سفارش این نوع بسیار بیشتر از نمونه های معمولی است. زیرا تغییرات جزئی در قدرت لنزها می تواند بر شفافیت و ضوح تصویر تاثیر بگذارد.

حتما برای خرید این نیاز به نسخه ی پزشک خواهید داشت. زیرا باید چشم غالب و همچنین میزان دید قدرت عدسی مورد نیاز مشخص شود. در صورتی که نیاز به مشاوره ی بیشتر در مورد خرید این لنز دارید با کارشناسان فروشگاه در تماس باشید.

امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید بهتر برای داشتن دید شفاف و راحت، بدون استفاده از عینک تصمیم گیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )