چگونه لنز تماسی شکسته را از چشم بیرون آوریم ؟ | فروشگاه سی لنز

چگونه لنز تماسی شکسته را از چشم بیرون آوریم ؟

آموزش خارج کردن لنز شکسته از چشم

خارج کردن لنز چشم شکسته شده از چشم دشوار است. بهتر است وحشت زده نشوید، و هنگام بیرون آوردن لنز کاملا آرامش خود را حفظ کرده و به آرامی عمل کنید.
شما اغلب می توانید مانند وقتی که لنز را از چشم خود بر میدارید تکه های شکسته شده آن را نیز با سر انگشتان خود بیرون آورید. با این حال اگر در انجام این کار مشکل دارید و می ترسید که چشم شما دچار آسیب شود بهتر است به چشم پزشک مراجعه کنید.

خارج کردن لنز شکسته از چشم

شستن دست با آب

شستن و ضدعفونی کردن دست ها قبل از اقدام به بیرون آوردن لنز شکسته شده و خشک کردن با یک حوله بدون رطوبت. اطمینان حاصل کنید که خاک و روغن از زیر ناخن ها کاملا پاک شده است. برای شستشوی دست بهتر است از صابون استفاده کنید.

استفاده از آینه

روبروی آینه بایستید و در حالی که به آن نگاه می کنید چشم خود را به آن نزدیک کرده و با انگشت شست خود پلک پایین و انگشت اشاره پلک بالا را باز نگه دارید. سعی کنید که تکه های لنز را با چشم دیگر خود ببینید. انگشت اشاره خود را به سمت تکه های لنز برده و به آرامی روی آن گذاشته و بیرون آورید.

بیرون آوردن تکه های لنز

ابتدا سعی کنید که قطعه های بزرگتر را با هدایت به سمت سفیدی چشم و استفاده از انگشت شست و اشاره از داخل چشم بردارید. بهتر است که ناخن های شما تماسی با چشم پیدا نکنند.
قطعه هایی را که بیرون می آورید دور نریزید و تا زمانی که اطمینان پیدا نکردید که همه آنها را بیرون آورده اید، آنها را نگه دارید.

حرکت دادن چشم به بالا و پایین

برای اینکه قطعه های لنز به چشم شما آسیب نزند پلک های خود را به طور کامل باز کنید و چشم خود را به سمت بالا، پایین، چپ و راست به حرکت در آورید تا قطعه های کوچکتر را مشاهده کنید و خیلی آرام به روشی که در مرحله قبل گفته شد آنها را بیرون آورید.

استفاده از قطره لنز چشم

برای خلاص شده از وجود قطعه های کوچک باقی مانده می توانید از قطره لنز استفاده کنید. به صورتی که یک یا دو قطره از آن را داخل چشم انداخته و چشم خود را همچنان باز نگه دارید و امیدوار باشید که قطعه ها همراه با مایع قطره از چشم شما خارج شوند. ممکن است به دلیل تحریکاتی که قطعه ها برای چشم شما دارند هنوز هم احساس کنید که در چشم هستند.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که قطعه دیگری باقی نمانده بهتر است که آنهایی را که بیرون آوریده اید کنار هم بگذارید و بررسی کنید که آیا قطعه ای باقی مانده یا نه.

مراجعه به چشم پزشک

در صورتی که انجام دادن تمامی این مراحل برای شما دشوار است و نمی توانید قطعه های شکسته شده را از چشم خود خارج کنید بهتر است برای اینکه چشم شما آسیب جدی نبینید به چشم پزشک مراجعه کنید.
آنها ابزارهای تخصصی را برای انجام این کار در اختیار دارند که می تواند به شما اطمینان دهد که سلامت چشم شما حفظ خواهد شد. چشم پزشک خیلی سریع و راحت این کار را برای شما انجام خواهد داد.

مراقب باشید به چشم خود آسیب نزنید

مراقب ناخن خود باشید

بهتر است برای بیرون آوردن تکه های لنز از ناخن های خود استفاده نکنید به این دلیل که ممکن است به چشم خود آسیب وارد کنید و بهترین راه استفاده از نوک انگشتان برای بیرون آوردن آنها است. ایده آل ترین راه استفاده از انگشت با ناخن کوتاه شده برای جلوگیری از خراشیدگی است.

از موچین استفاده نکنید
سعی نکنید که از ابزارهایی مانند موچین استفاده کنید زیرا ممکن است به شدت به چشم خود آسیب بزنید و حتی دچار عفونت چشم شوید.
حتی استفاده از قطعات شکسته ای که دارید برای بیرون آوردن بقیه آنها از چشم توصیه نمی شود.
چشم خود را مالش ندهیدبه هیچ وجه چشم خود را مالش ندهید و سعی کنید به آرامی آن را ببندید تا سطح قرنیه چشم دچار خراشیدگی یا آسیب دیگری نشود. بطور کلی سعی کنید موقع استفاده از لنز تماسی چشم خود را مالش ندهید و قبل از انجام آن، لنز را خارج کنید.

از لنز آسیب دیده استفاده نکنید

همیشه قبل از استفاده از لنز تماسی آنها را بررسی کنید تا شکسته نباشند زیرا استفاده از لنز آسیب دید برای چشم صدمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت و ممکن است حتی سطح قرنیه را تغییر دهد.
اگر تصمیم داشتید در مسافرت از لنز استفاده کنید حتما با خود لنز اضافی بردارید تا در صورتی که لنز شما آسیب دید آن را تعویض نمایید.

با لنز تماسی نخوابید

موقع خواب لنزهای تماسی را از چشم خود خارج کنید . برای درک این مطلب توصیه می کنیم مقاله لنز و آسیب های آن موقع خواب را حتما مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )