پاسخ به شایعات در مورد لنز چشم | فروشگاه سی لنز

پاسخ به شایعات در مورد لنز چشم

پاسخ به شایعات در مورد لنزهای تماسی

شایعات زیادی در مورد لنزهای تماسی، عوارض استفاده از آن و ممنوعیت های آن درمیان افراد نقل می شود. بیشتر این شایعات به خاطر عدم اطلاع صحیح افراد در مورد این وسیله می باشد. تصورات و گمان های خود را در مورد این وسیله بدون هیچ پشتوانه عملی عنوان می کنند و این باعث به جود آمدن شایعاتی بی اساس می شود. ما در این مقاله می خواهیم به تمام این شایعات پایان دهیم.

تو نمی توانی از لنز استفاده کنی!

به لطف پیشرفت علم و فناوری، هیچکس از موهبت پوشیدن لنزها بی بهره نمانده است. می توان با اطمینان اعلام کرد که در سال های اخیر همه می توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند. لنزهای تماسی نرم سخت و هیبریدی که انواع مشکلات انکساری چشم را برطرف می کند.

لنز دوکانونی مناسب برای افراد مبتلا برای پیرچشمی و لنز توریک برای مشکلات انکساری قابل سفارش است. لنزهای تماسی سفارشی را می توان برای پیچیده ترین مشکلات انکساری استفاده کرد.

اگر تا چند سال پیش به شما گفتند که نمی توانید از لنزهای تماسی استفاده کنید، زمان آن رسیده است یک بار دیگر به چشم پزشکی مراجعه کنید و با اطمینان سفارش خود را برای خرید لنز چشم ثبت کنید.

خطر گم شدن لنز در پشت چشم

این یکی از شایعات بی اساس و خنده دار است. کاملا به طور علمی قابل توضیح است و می توان به این شایعه خاتمه داد. یک غشای نازک به نام ملتحمه که قسمت سفید چشم شما را می پوشاند و به پلکتان متصل می شود. بنابراین به هیچ عنوان امکان ندارد که لنز به پشت چشمتان بلغزدو در آن جا ناپدید شود.

عدم احساس راحتی با لنزهای تماسی

این ادعا نیز درست نمی باشد. اگر اصولی و با مشورت پزشک لنزتان را انختاب و خریداری کرده باشید به هیچ عنوان آن ها را در چشمتان احساس نمی کنید و احساس راحتی دارید. حتی پس از خرید لنز سفت، پس از یک دوره کوتاه استفاده از آن دیگر متوجه حضور آن در چشم نمی شوید و چشم کاملا با آن تطبیق پیدا می کند.

اما اگر پس از استفاده از لنزها احساس ناراحتی می کنید، حتما باید با مراجعه به اپتومتریست و یا متخصص چشم علت آن را بررسی کنید. زیرا همان طور که گفته شد آن ها به گونه ای طراحی شده اند که به هیچ عنوان در چشم احساس نمی شوند.

چسبیدن لنزهای تماسی به چشم

این ادعا تنها در صورتی درست است که از لنزتان مانند لنز رنگی گلوریا در حمام، استخر و یا وان استفاده کنید. در واقع نفوذ آب به چشم در حالی که آن ها در چشم هستند باعث چسبیدنشان به چشم می شود. به دلیل چسبیدگی لنز به چشم و همچنین بروز خطرات عفونی، توصیه می شود که قبل از رفتن به حمام و استخر آن ها را از چشم خارج کنید.

در صورت اتفاق همچین موردی با استفاده از قطره مرطوب کننده لنز می توانید به راحتی آن ها را از چشم جدا کنید. توجه کنید که در این حالت سعی نکنید به زورآت ها را از چشمتان خارج کنید که باعث صدمه زدن به چشم و پاره شدن لنزهایتان خواهید شد.

پس تنها در صورت عمل نکردن به دستورالعمل ها این اتفاق برایتان پیش خواهد آمد و در غیر این صورت آن ها به چشمتان نخواهد چسبید.

دست و پا گیر بودن نکات مراقبتی لنزهای تماسی

به هیچ عنوان نکات مراقبتی از لنزهای تماسی سخت و دشوار نیست. این مراقبت ها تنها شامل شستن دست ها هر بار قبل از استفاده و ضدعفونی کردن آن ها پس از استفاده است. اگر فکر می کنید حوصله ی تمیز کردن و نگهداری از لنزها را ندارید، می توانید از از لنز یکبار مصرف استفاده کنید. به علت این که این ها پس از استفاده دور انداخته می شوند، دیگر درگیر تمیز کردن آن ها نمی شوید.

بروز مشکلات چشمی پس از استفاده از لنزهای تماسی

می توان گفت که استفاده از لنزهای تماسی می تواند برخی از خطرات و مشکلات چشمی را افزایش دهد. اما اگر دستورالعمل های کارشناسان ئر مورد نحوه ی مراقبت از لنزها، مدت زمان استفاده و تعویض به موقع آن ها را رعایت کنید می توانید مطمئن باشید که استفاده از لنز رنگی ماکسیما و دیگر مدل ها بسیار ایمن است.

در واقع نوع استفاده ی شما و همچنین پایبندی به بهداشت و مقررات تعیین کننده بروز مشکلات چشمی پس از استفاده از لنزها خواهد بود.

عدم توانایی قرار دادن لنزها در چشم

شاید در ابتدا قرار دادن لنز رینبو در چشم سخت و دشوار به نظر برسد، اما مطمئنا از پس آن برخواهید آمد. ویدئوهای آموزشی زیادی در اینترنت وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید. همچنین حتما در اولین سفارشتان چشم پزشک به طور کامل نحوه ی قرار دادن و برداشتن آن ها را به شما آموزش خواهد داد. با چند بار تمرین و تکرار متوجه خواهید شد که این کار بسیار راحت بوده است و به نگرانی پیش از این زمانتان خواهید خندید.

بیرون افتادن لنزها از چشم

سال های قبل امکان افتادن لنزها آن هم تنها لنزهای سخت در هنگام فعالیت های جسمانی و ورزشی وجود داشت. اما لنزهای تماسی امروزه از جمله لنزهای سخت به گونه ای طراحی شده اند که فاصله ی نزدیک تر با سطح چشم قرار می گیرند. بنابراین احتمال افتادن آن ها از چشم بسیار نادر است.

گران بودن لنزهای تماسی

داستان هایی که در مورد قیمت لنزها نیز بیان می شوند، واقعیت ندارد. می توانید برندهایی را پیدا کنید که حتی از عینک ارزان تر باشد. در حال حاضر قیمت فریم های عینک و شیشه های آن نیز بسیار ارزان نمی باشد. با کمی جست و جوی بیشتر می توانید در هزینه های خرید لنزتان صرفه جویی کنید و لنزهایی با قیمت مناسب تر تهیه کنید.

محدودیت سن در استفاده از لنزها

هیچ گونه محدودیت سنی برای استفاده از لنز وجود ندارد. امروزه حتی متخصصان استفاده ی آن ها را برای کودکان را نیز ایمن تشخیص داده اند. کودکان جنب و جوش زیادی دارند، پوشیدن عینک محدودیت های زیادی در فعالیت هایشان ایجاد می کند. همچنین تحقیقات نشان داده است که کودکانی که از لنز استفاده می کنند در مقایسه با کودکانی که عینک دارند، شادتر هستند و اعتماد به نفس بیشتری دارند.

همچین افزایش سن نیز باعث ایجاد محدودیت در استفاده از کنتاکت ها نمی شود. لنزهای تماسی چند کانونی مناسب برای پیرچشمی است که می تواند دید دور و نزدیک را کاملا تصحیح کند. گاهی اوقات با افراد با افزایش سن دچار خشکی چشم می شوند که باز هم نمونه های مناسبی برای این افراد وجود دارد.

کافی است قبل از هر گونه تصمیمی به چشم پزشک مراجعه کنید و از او بپرسید که آیا می توانید از لنزعای تماسی استفاده کنید یا خیر.  قطعا پاسخ او برایتان جالب و شنیدنی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )