دانستنی های ضروری قبل از سفارش لنزهای رنگی | فروشگاه سی لنز

دانستنی های ضروری قبل از سفارش لنزهای رنگی

دانستنی های ضروری قبل از خرید لنزهای تماسی رنگی

لنزهای تماسی رنگی مانند لنزهای طبی جز تجهیزات و لوازم پزشکی محسوب می شوند. استفاده از لفظ زیبایی نباید شما را به اشتباه بیندازد که می توانید هر طور دوست دارید از آن ها استفاده کنید و یا از هر جا می خواهید آن ها را خریداری کنید. عدم توجه به نحوه ی استفاده و نگهداری آن ها می تواند به سلامت چشم ها آسیب برساند.

گرچه بسیاری از افرادی که از لنزهای رنگی استفاده می کنند به اهمیت این موضوع توجهی ندارند و از لنزهای رنگی زیبایی بدون داشتن نسخه استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا دانستنی ها و حقایق بیشتری در مورد این محصولات زیبایی پزشکی کسب کنید.

اطلاعات اولیه در مورد لنزهای رنگی

لنزهای تماسی رنگی لنزهایی هستند که بهم نظور تغییر رنگ چشم استفاده می شوند. این لنزها خود در دو نوع لنزهای رنگی بدون نمره و نمره دار قابل تهیه هستند. لنزهای رنگی بدون نمره تاثیری در وضعیت بینایی فرد ندارند. معمولا افرادی که دید کامل و سالمی برخوردار هستند از این لنزهای رنگی استفاده می کنند. این نوع از لنزهای رنگی به اصطلاح با نام لنز رنگی پلانو شناخته می شوند.

اما لنزهای رنگی نمره دار که با نام لنز طبی رنگی شناخته می شوند قادر هستند علاوه بر تغییر رنگ چشم مشکلات انکساری ناشی از نزدیک بینی، دوربینی و یا آستیگمات را نیز برطرف کنند. البته لازم به ذکر در حال حاضر لنزهای رنگی مناسب برای مشکل آستیگمات در ایران موجود نیست و تنها لنزهای با نام لنز آستیگمات و یا لنز توریک را به صورت ساده می توان تهیه کرد.

انواع لنزهای رنگی

لنزهای رنگی به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند رنگ عنبیه چشم را تحت تاثیر قرار دهند و باعث تغییر آن شوند. به همین ترتیب لنزهای رنگی دارای خطوط شعاعی و یا نقط ریزی هستند که باعث می شوددر چشم طبیعی تر به نظر برسند.

مرکز عدسی لنز که به روی مردمک قرار می گیرند کاملا شفاف و بی رنگ است. به همین دلیل تغییری در وضوح دید فرد ایجاد نمی کند.

لنزهای رنگی به طور کلی در سه قسم زیر می باشند:

لنزهای رنگی پدیداری

این لنزهای رنگی که در رنگ آبی و سبز کمرنگ تولید می شوند، هیچ تغییری در رنگ چشم ایجاد نمی کند. تنها کاربرد آن در پیدا کردن راحت تر آن در جالنزی و یا افتادن آن است.

لنزهای رنگی تقویتی

این لنزهای رنگی تقویت کننده همان طور که از نامشان پیدا است برای تقویت رنگ طبیعی چشم شما است. این لنزها باعث درخشش و تقویت رنگ طبیعی چشم می شود. افرادی که دارای چشمان روشن هستند و دوست دارند تغییرات ملایمی در رنگ چشمشان ایجاد کنند، این نوع لنزها کاملا برایشان مناسب خواهد بود.

لنزهای رنگی مات

لنزهای رنگی مات لنزهای رنگی با ترکیب رنگ های مختلفی است که می تواند تیره ترین رنگ چشم ها را نیز به رنگی دیگر تغییر دهد. اگر دوست دارید رنگ چشمتان را کاملا تغییر دهید باید از این نوع لنزها تهیه کنید.  این لنزهای رنگی دارای طیف رنگی بسیار متنوعی است. رنگ های عسلی، آبی، سبز، طوسی و بنفش از جمله محبوب ترین لنزهای رنگی این گروه است.

لنز فانتزی نیز جز این گروه از لنزهای رنگی قرار می گیرد. لنزهایی که افراد در هالووین و یا تئاترها استفاده می کنند و علاوه بر رنگ های خاص دارای طراحی های متفاوت هستند جز لنزهای رنگی مات هسند.

انتخاب بهترین لنز رنگی

انتخاب بهترین و مناسب ترین لنز رنگی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از جمله فاکتورهایی که باعث می شود انتخاب بهتر و مناسب تری را انجام دهید، دقت به عوامل ظاهری مانند رنگ پوست و رنگ مو است. البته فرموش نکنید که این ها باعث می شود که در عین زیبایی بیشتر، حالت طبیعی چهره حفظ شود.

اما اگر قصدتان ایجاد تغییرات بیشتری در ظاهرتان باشد، احتمالا سراغ رنگ های متفاوت تری خواهید رفت. اما در نهایت برای داشتن چهره ای طبیعی و یا دراماتیک به شیوه ی زیر عمل کنید:

لنزهای تماسی رنگی مناسب چشم های روشن

اگر دارای چشمان روشن هستید و دوست دارید تغییراتی هم راستای رنگ چشمتان داشته باشید؛ می توانید از لنزهای رنگی نزدیک به رنگ چشمتان  استفاده کنید به طوری که باعث درخشش بیشتر چشمانتان شود.

اما برای تغییر رنگ چشم اما به صورتی که ظاهر طبیعیتان حفظ شود می توانید از لنز رنگی طوسی و یا سبز برای تغییر طبیعی رنگ چشم آبی استفاده کنید.

اما اگر دوست دارید تغییرات واضح تری در رنگ چشمانتان ایجاد کنید که همگی در اولین نگاه متوجه تغییرات چهره ی شما شوند، باید از لنز رنگی متفاوت با رنگ چشمتان استفاده کنید.

لنزهای تماسی رنگی مناسب چشم های تیره

بیشتر کسانی که درایران از لنزهای رنگی استفاده می کنند دارای چشمان تیره و قهوه ای رنگ هستند. این افراد می توانند برای تغییرات ملایم تر در چهره شان از لنزهای رنگی مانند لنز عسلی، فندقی و یا شکلاتی استفاده کنند.

اما  برای ایجاد تغییرات مشخص تر می توانند با توجه به میزانی که دوست دارند تغییراتی در چهره شان ایجاد کنند باید از لنزهای رنگی سبز، آبی، بنفش و یا خاکستری استفاده کنند.

لنزهای رنگی سفارشی

لنزهای رنگی سفارشی گروه دیگری از لنزهای تماسی رنگی هستند که به طور انحصاری برای یک شخص آماده می شود.

این لنزها در تراکم رنگ های مختلف بنا به درخواست مشتری برای تغییرات ملایم تر و یا تغییرات بیشتر ساخته می شوند.

حتی برخی از این مدل ها به درخواست مشتری در نمره ی خاص و حتی برای پنهان کردن مشکلات مادرزادی چشمی و یا آسیب های وارده شده به چشم ساخته می شوند.

این لنزها در حوزه ی ورزش نیز بسیار پر کاربرد هستند. لنزهای رنگی سفارشی ورزشی که با تمرکز بر طیف نوری خاص باعث افزایش توانایی و دقت دید می شوند.

برای درک بیشتر این موضوع بازی تنیس را در نظر بگیرید. نور سبز به بازیکن تنیس کمک می کند که حرکت توپ در زمین را بهتر دنبال کند. به همین منظور از لنزهای تماسی رنگی استفاده می کند که با کاهش تابش خیره کننده و افزایش تمرکز رنگ سبز همراه می باشند.

لنزهای فتوکرومیک لنزهایی هستند که به طور خودکار در شرایط نوری مختلف تنظیم می شوند و شدت تابش نور به چشم را تنظیم می کنند.

بایدها و نبایدهای لنزهای تماسی رنگی

با هز هدفی که از لنزهای تماسی رنگی استفاده می کنید رعایت نکاتی که در ادامه مطلب بازگو می شوند، چشمهای شما را از خطر عفونت مصون نگه خواهد داشت.

لنزهای تماسی رنگی خود را با اشخاص دیگر به اشتراک نگذارید.

فرقی ندارد که این اشخاص جز افراد خانواده و یا دوستان صمیمیتان باشد. استفاده ی مشترک از لنزهای تماسی به هیچ عنوان اقدامی بهداشتی نیست و باعث انتقال باکتری به چشم و ایجاد عفونت در چشم خواهد شد.

مراقبت صحیح و اصولی از لنزهای تماسی رنگی

لنزهای تماسی رنگی نیز مانند دیگر لنزهای طبی باید به درستی و مطابق دستورالعمل های پزشکی استفاده شوند. باید به زمان تعویض لنزتان و همچنین نحوه ی صحیح ضدعفونی کردن آن ها توجه داشته باشید تا از آلوده شدن آن ها و همچنین انتقال این آلودگی به چشم جلوگیری کنید.

جدی گرفتن مشکلات چشمی

اگر در حین استفاده از لنزهای تماسی دچار علائمی مانند سوزش، خارش و قرمزی چشم شدید و یا چشمانتان نسبت به نور حساس شدند حتما لنزها را از چشم خارج کنید و به یک متخصص چشم مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )