لنزهای تماسی مناسب برای آستیگمات | فروشگاه سی لنز

لنزهای تماسی مناسب برای آستیگمات

لنزهای تماسی مناسب برای آستیگمات

آستیگمات یکی از عیوب بسیار رایج انکساری چشم است که به خاطر از دست رفتن شکل کروی شکل قرنیه به وجود می آید. استفاده از عینک گرچه قدیمی ترین و همیشگی ترین راه حل برای مقابله با این مشکل بوده است، اما تنها راه حل نمی باشد.

امروزه افراد بسیار خوشبخت هستند زیرا می توانند بدون استفاده از عینک و با روش های نوین تر مشکلات انکساری نتشی از آستیگمات خود را برطرف کنند. یکی از این روش ها استفاده از لنزهای تماسی است.

با ما همراه باشید تا با انواع مدل های لنز آستیگمات آشنا شوید.

انواع لنزهای تماسی آستیگمات

سه نوع متفاوت از لنزهای مناسب برای آستیگمات به شرح زیر می باشند:

  • لنز توریک
  • لنز نفوذ پذیر به گاز
  • لنز هیبریدی
  • لنز سفارشی

افرادی که درجه آستیگمات بالایی ندارند و به اصطلاح به طورخفیف دچار این مشکل انکساری هستند می توانند از لنزهای توریک استفاده کنند. لنزهای توریک در واقع همان لنزهای نرم هستند که استفاده ی راحتی دارند.

اما اگر به دنبال وضوح تصویر بالاتر هستید و یا شدت آستیگمات بالاتری دارید، لنزهای نفوذ پذیر به گاز و لنزهای هیبریدی گزینه های مناسب تری هستند.

تصمیم نهایی خرید لنز آستیگمات به نوع مشکل، میزان تحمل هر فرد و ویژگی های چشم بستگی خواهد داشت. در ادامه بیشتر با ویژگی هر کدام از این مدل ها آشنا خواهید شد.

لنزهای توریک

لنزهای توریک همان طور که اشاره شد لنزهای تماسی از نوع نرم می باشند که می توانند مشکل آستیگمات را بر طرف کنند. این ها مانند دیگر مدل های کنتاکت های نرم با استفاده از دو ماده ی زیر ساخته می شوند:

  • هایدروژل
  • سیلیکون هایدروژل

لنزهای هایدروژل سیلیکون نسبت به لنزهای هایدروژل کمی گرانتر می باشند. علت این تفاوت قیمت به خاطر کارکرد بهتر لنزهای سیلیکون هایدروژل برای اکسیژن رسانی است. این ها نسبت مدل های هایدروژل اکسیژن بیشتری را به چشم می رسانند.

لنزهای نرم معمولی و توریک تفاوت های اساسی با هم دارند. مدل های معمولی تنها می توانند نزدیک بینی و یا دور بینی را برطرف کنند. اما لنزهای توریک ضمن قابلیت اصلاح نزدیک بینی و دوربینی می توانند آستیگمات را نیز اصلاح کنند.

لنزهای توریک به گونه ای طراحی می شوند که می توانند با زاویه ای کامل به روی چشم بچرخند. بدین ترتیب واضح تریندید را برای فرد ایجاد می کند.

با توجه به این مشکل آستیگمات در هر فرد منحصر به فرد است و تغییر فرم قرنیه متفاوت ازدیگری است، احتمالا پیدا کردن لنزی مناسب که بهترین وضوح را داشته باشد، کمی طول خواهد کشید. ممکن است چشم پزشکتان با آزمون و خطا پیش برود و دو الی سه مارک را پیشنهاد دهد تا امتحان کنید.

لنز توریک بایوفینتی یکی از بهترین مارک لنز طبی است که می توانید آن را نیز در میان گزینه های پیشنهادی مد نظر داشته باشید.

لنزهای توریک به علت پیچیدگی ساخت و طراحی دارای قیمت بالاتری نسبتن لنزهای تماسی نرم معمولی هستند.

لنزهای نفوذ پذیر به گاز

یکی دیگر از مدل های بسیار پرکاربرد و محبوب لنزهای آستیگمات، این مدل است. شاید به جای لنزهای نفوذ پذیر به گاز اصطلاحات دیگری مانند لنز سخت، لنز GP و یا لنز RGP بشنوید. منظور از تمامی این مدل ها یکی است.

این لنزها برخلاف لنزهای نرم ظاهری سفت دارند و هنگامی که به روی چشم قرار می گیرند، ظاهر خود را حفظ می کنند و بدین ترتیب مشکل آستیگمات را بر طرف می کنند.

بیشتر این ها برای افرادی که مشکلات شدید آستیگمات دارند و دارای بی نظمی های شدید در قرنیه هستند تجویز می شود.

یکی از مدل های بسیار پرکاربرد لنزهای نفوذپذیر با گاز لنزهای اسکرال هستند که برای بی نظمی های شدید چشم تجویز و استفاده می شود.

به دلیل این که لنزهای GP نسبت به مدل های نرم ضخیم تر و سفت تر می باشند، وضوح تصویری بسیار بالاتر و شفاف تری دارند. اما به همان میزان زمان بیشتری برای انطباق نیاز دارند. برخی افراد که چشمان حساس تری دارند، زمان بیشتری نیاز دارند تا به حضور این ها به روی چشم عادت کنند.

تجویز و نحوه ی جاگذاری آن ها به روی چشم نیاز به تخصص بیشتری دارد. در برخی از موارد این ها به طور اختصاصی پس از اندازه گیری مسخصات چشمتان به طور ویژه ساخته می شوند.

هزینه های ابتدایی این ها نسبت به مدل های نرم بیشتراست. اما با توجه به این که مدت زمان های استفاده ی طولانی تری دارند، در مجموع می توان گفت از لحاظ قیمتی مشابه هم خواهند بود.

لنزهای هیبریدی

در نهایت آخرین مدل که جدید ترین نوع لنزهای مناسب برای آستیگمات به حساب می آیند، لنزهای هیبریدی هستند.

این در واقع ترکیبی از دونوع لنزهای نرم و نفوذپذیر هستند. ویژگی اصلی این ها ارائه واضح ترین تصویر با راحتی بالا است.

مرکز لنزهای هیبریدی با استفاده از مواد نفوذ پذیر به گاز ساخته شده است. بنابراین وضوح و شفافیت تصویر را تامین می کند. اما اطراف این مرکز با استفاده از مواد هایدروژل و سیلیکون هایدروژل احاطه شده است که باعث افزایش حس راحتی مصرف کنندگان شده است.

بنابراین این ها به اندازه ی مدل های نرم راحت و مانند لنزهای سخت شفافیت تصویر دارند. این ها از آن جایی که به طور انحصاری ساخته می شوند از قیمت بالاتری نسبت به مدل های دیگر برخوردار هستند.

خرید لنزهای تماسی آستیگمات

در صورتی که دچار مشکل آستیگمات هستید و قصد استفاده از لنز چشم را دارید، حتما بایددر این باره با چشم پزشک و متخصص در این زمینه مشورت کنید.

دریافت نسخه برای خرید این ها بسیار ضروری است. زیرا هنگام خرید باید قدرت مورد نیاز، محور لنز و … به طور دقیق مشخص شود تا پس از استفاده دچار مشکل نشوید.

لنزهای توریک به صورت ماهانه و سالانه موجود هستند. می توانید بر اساس تشخیص پزشک و میزان تغییر نمره ی چشمتان یکی از این ها را تهیه کنید.

در نهایت پس از انجام معاینات اصولی از چشمتان، متخصص چشم به شما خواهد گفت که می توانید از لنز آستیگمات استفاده کنید و کدام مدل برای شما بهتر خواهد بود.

لنزهای آستیگمات رنگی نیز به زودی در فروشگاه های ایرانی موجود می شوند. در این صورت می توانید به راحتی رنگ چشمتان را نیز بدون استفاده از عینک تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )