راهنمای خرید لنز تماسی رنگی برای آستیگمات | فروشگاه سی لنز

راهنمای خرید لنز تماسی رنگی برای آستیگمات

راهنمای خرید لنز تماسی رنگی برای آستیگمات

آستیگمات یکی از مشکلات بینایی بسیار رایج است که بسیاری از افراد را درگیر خود کرده است. افرادی که آستیگمات دارند نمی توانند خطوط و تصاویر را به درستی تشخیص دهند و این مشکل به خاطر تغییر فرم چشم از حالت کروی به حالت توپ بیسبال به وجود می آید. این تغییر حالت باعث دوکانونی شدن چشم و در نیجه عدم ایجاد یک تصویر واحد و مشخص پس از شکست نور در شبکیه چشم می شود.

این مشکل می تواند به تنهایی یا همراه با دیگر مشکلات بینایی چشم مثل نزدیک بینی و دوربینی و دید فرد را با اختلال موجه کند.

اما آیا لنز رنگی مناسبی برای افرادی که دچار آستیگمات هستند وجود دارد؟ افرادی که دچار مشکل آستیگمات هستند به چه صورت می توانند زیبایی چشم های خود را بیشتر کنند؟

با ما همراه باشید تا در این مقاله جواب این سوالات را پیدا کنید.

لنزهای تماسی مناسب برای آستیگمات

لنزهای تماسی نرم که برای درمان آستیگمات استفاده می شوند، لنز توریک نامید می شوند. این لنزها طراحی متفاوت و پیچیده تری نسبت به لنزهای تماسی نرم که برای نزدیک بینی استفاده می شوند، دارند.

لنزهای توریک در قسمت های مختلف دارای پاورهای مختلفی برای درمان آستیگمات هستند. همچنین از لحاظ وزنی نیز به گونه ای نامتقارن و سنگین تر در قسمت پایینی هستند که از چرخش لنز در چشم جلوگیری کنند.

به علت پیچیدگی ساخت و طراحی این لنزها، کمپانی های کمی اقدام به تولید این لنزها می کنند. برند آلکان، بوش اند لومب، بایوفینتی، اکیو ویو و چند برند دیگر تنها دارای مدل هایی از لنزهای توریک برای آستیگمات هستند.

لنزهای توریک نسبت به لنزهای تماسی نرم معمولی دارای قیمت بالاتری می باشند. اگر این لنزها رنگی نیز باشند قیمت آن ها به چیزی حدود دو برابر افزایش پیدا می کند. اگر به دنبال لنز رنگی ارزان می باشید در این زمینه نخواهید توانست لنزی ارزان پیدا کنید.

انواع لنزهای رنگی آستیگمات

لنزهای رنگی آستیگمات نیز مانند لنزهای رنگی معمولی در دو نوع زیر موجود می باشند:

  • لنزهای رنگی تقویتی: این لنزهای رنگی همان طور که از اسمشان پیدا است، تنها رنگ طبیعی چشم را افزایش می دهند.
  • لنز های رنگی مات: لنزهای رنگی مات برخلاف لنزهای رنگی تقویتی می توانند کاملا رنگ چشم را تغییر دهند.

با توجه به هزینه بر بودن تولید این گونه لنزها و همچنین بالا بودن قیمت آن ها، این لنزها نسبت به لنزهای نرم معمولی از تنوع کمتری برخوردار هستند.

لنزهای توریک رنگی تنها تا میزان آستیگمات 0.75 تولید شده اند و مقدارهای بیشتر از این را پوشش نمی دهند. همچنین در حال حاضر در ایران نمونه های لنزهای توریک رنگ موجود نیست و تنها نمونه های شفاف و معمولی آن را می توانید تهیه کنید.

ایده ای ارزان برای افراد آستیگمات برای تغییر رنگ چشم

اگر آستیگمات چشمتان بالا نیست و زیر 0.75 می باشد، می توانید از لنزهای طبی رنگی معمولی متناسب با میزان نزدیک بینی و یا دور بینی نسخه ی چشمتان استفاده کنید.

اما اگر میزان آستیگمات چشمتان بالاتر از میزان 0.75 است، می توانید از لنز رنگی بدون نمره همراه با عینک طبی استفاده کنید. نگران نباشید باز هم چشمان رنگی زیبایتان از پشت قاب عینک به چشم خواهد آمد.

راه حل دیگری که به افرادی که دچار آستیگمات هستند ارائه می شود، این است که که ابتدا با انجام عمل لایزیک مشکل بینایی خود را برطرف کنند و پس از آن بدون نیاز به استفاده از عینک از لنزهای رنگی پلانو که همان لنزهای رنگی معمولی هستند استفاده کنند.

بهتر است قبل از انتخاب هر کدام از راه حل های فوق و تصمیم گیری، ابتدا با یک متخصص چشم مشورت کنید و سپس بهترین و مناسب ترین راه حل را بر اساس ویژگی های جسمانی خود انتخاب کنید.

سخن آخر

لنزهای تماسی در اثر استفاده و آلوده شده به مرور اکسیژن کمتری به چشم می رساند. به همین دلیل معمولا چشم پزشکان توصیه می کنند که افرادی که قصد استفاده از لنزهای تماسی را دارند، از لنزهای روزانه استفاده کنند.

اما در حال حاضر لنز آستیگمات تنها به صورت فصلی و سالانه تولید می شود و دارای نمونه های روزانه نمی باشند.

اما اگر به درستی از لنزهای خود استفاده کنید و پس از هر با استفاده لنزهای توریک خود را کاملا با محلول لنز شست و شو دهید، می توانید دیگر نگران کاهش اکسیژن رسانی لنز به چشم نباشید.

لنزهای رنگی در برابر کثیف شدن کمی آسب پذیر تر می باشند. پس در صورت خرید لنز رنگی و استفاده از این لنزها بیشتر نکات بهداشتی را رعایت کنید تا در حین استفاده از لنزهای تماسی دچار مشکل نشوید.

لنزهای توریک گزینه ای بسیار عالی برای بهبود بینایی در افرادی که دچار آستیگمات هستند به حساب می آیند. اما فراموش نکنید که اگر قصد خرید این لنزها را دارید حتما، قبل  از خرید به چشم پزشکی مراجعه کنید و نسخه ی چشم خود را دریافت کنید.

در حالی که لنزهای تماسی گزینه ی بسیار مناسبی به جای عینک محسوب می شوند، اما با خطرات و محدودیت هایی نیز همراه هستند. به همین دلیل استفاده از این محصول باید همراه با آگاهی و همچنین زیر نظر یک چشم پزشک صورت بگیرد تا از تحریک چشم و یا ایجاد عفونت در چشم جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )