خرید لنزهای تماسی ارزان | فروشگاه سی لنز

خرید لنزهای تماسی ارزان

خرید لنزهای تماسی ارزان

هنگام خرید لنز چشم به صورت آنلاین احتمالا این اتفاق افتاده است که نظرتان به لنزهایی با قیمت پایین تر جذب شده است.

این طبیعی است که فکر کنید با خرید یک لنز مانند لنز آرین که دارای قیمت پایین تر است در هزینه های خود تا حدی صرفه جویی کنید. اما شاید ترس این را داشته باشید که آیا واقعا خرید لنز رنگی ارزان و یا لنز طبی که قیمت آن پایین تر است واقعا ایده ی خوبی است؟ و آیا باعث به خطر انداختن سلامت چشم ها نخواهد شد؟

با ما همراه باشید تا یک بار برای همیشه به همه ی سوالاتتان در مورد لنزهای تماسی ارزان قیمت پاسخ دهید.

لنزهای تماسی ارزان در مقایسه با لنزهای گران قیمت تر

ارزان قیمت بودن را می توان ار دو بعد متفاوت بررسی کرد:

  • تهیه لنز از برندی شناخته شده در مدل های ارزان تر؛ به عنوان مثال خرید لنز اکیو وی فصلی به جای خرید لنز ایراپتیکس فصلی
  • بدون توجه به برند و شهرت فروشنده و صرفا با توجه به قیمت لنز چشم برای خرید آن اقدام کنید.

بدون معطلی می توان اظهار نظر کرد که مورد اول قابل قبول و مورد دوم دارای اشکالات اساسی است.

توجه کنید که قیمت لنز می تواند بر اساس برند، مدت زمان استفاده و حتی فروشگاهی که از آن خرید خود را انجام می دهید، متفاوت باشد.

فرض کنید که برای خرید لنز به چشم پزشک و یا اپتومتریست مراجعه کرده اید و او سه گزینه ی متفاوت و مناسب با نوع چشمتان به شما معرفی کرده است. با چک کردن آن در لیست قیمت متوجه تفاوت قیمت آن ها می شوید؟ در این حالت انتخاب شما چیست؟ آیا لنز ارزان تر را خریداری می کنید یا سراغ لنزها با قیمت بالاتر می روید؟

در این حالت با توجه به این که تمامی این مدل ها را چشم پزشکتان معرفی کرده است، هر کدام از آن ها را تهیه کنید مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

اما شاید در این جا این سوال برایتان پیش بیاید که چرا یک لنز چند برابر لنز دیگری قیمت دارد؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال قسمت بعدی را مطالعه کنید.

علت تفاوت قیمت لنزها

در مجموع چند مورد است که باعث ایجاد تفاوت قیمت در لنزها می شود:

مدت زمان استفاده

گرچه احتمالا فکر می کنید لنزهایی که دوره ی استفاده ی طولانی مدت تری دارند گران قیمت تر هستند، اما در واقع کاملا عکس است. خرید لنزهای سالانه به مراتب ارزان تر از لنزهای فصلی و یکبار مصرف برایتان تمام خواهد شد. زیرا هزینه ای که برای خرید لنز سالانه می پردازید برای یک سال است. اما هزینه ای که برایلنز فصلی پرداخت می کنید تنها برای سه ماه است.

نسخه ی بینایی سنجی شما

نسخه ی چشم پزشکی شما می تواند باعث تفاوت قیمت لنز شود. به عنوان مثال در صورتی که چشم پزشک لنز توریک را برای شما مناسب ببیند، آن دارای قیمت بالاتری نسبت به لنزهای طبی معمولی است.

ویژگی ها و فناوری لنز

برخی از برندها از فناوری پیشرفته تری برای ساخت لنزهای خود استفاده کرده اند که باعث ویژگی های اثر بخش تری در لنزها شده است. به عنوان مثال تنفس بهتر، خشکی کمتر و راحتی طولانی مدت تر که باعث افزایش قیمت لنز چشم خواهد شد.

نام تجاری لنز

نام تجاری و یا برند همان طور که در پوشاک، کیف و کفش و مواد غذایی باعث افزایش قیمت می شود در کنتاکت ها نیز تاثیر مثبت به روی قیمت دارد.

عواملی که در بالا گفته شد همگی بر روند قیمت گذاری لنزها تاثیر دارد. توجه کنید مادمی که یک لنز دارای تاییدیه سازمان غذا . دارو آمریکا را داشته باشد استفاده ی آن ها ایمن است و نباید قیمت پایین و ارزان آن باعث نگرانی در شما شود.

خرید اینترنتی لنزهای تماسی ارزان قیمت

با توجه به سخت گیری هایی که سازمان غذا و دارو به روی تولید لنزهای تماسی اعمال می کند و همچنین رعایت این قوانین از سوی تولید کنندگان می توانید اطمینان داشته باشید تا زمانی که خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام می دهید لنزهای خریداری شده در هر قیمتی ایمن هستند.

اما گاهی دیده شده است که برخی از خرده فروشان برای افزایش سود آوری خود راه هایی برای دور زدن از این قوانین و استانداردها پیدا کنند و لنزهایی فاقد کیفیت و یا با کیفیت پایین تر به فروش برسانند.

برای این که در دام این افراد قرار نگیرید، هیچ وقت از سایت هایی که قیمت هایی بسیار پایین تر نسبت به فروشگاه های دیگر دارند، لنز خود را تهیه نکنید.

پس از دریافت لنز مشخصات محصول را با مشحصات درج شده در سایت تطبیق دهید. اگر در مورد خرید یک برند شک دارید، حتما قبل از خرید نظر اپتومتریست خود را در مورد آن جویا شوید.

خرید لنزهای رنگی ارزان قیمت

زمانی که یک محصول قرار است در تماس مستقیم با چشم باشد، حتما باید کاملا بهداشتی و ایمن باشد؛ فرقی ندارد که آم دارای کارکرد پزشکی و یا زیبایی است.

به همین دلیل است که FDA همه ی لنزهای تماسی را تحت عنوان لوازم و تجهیزات پزشکی معرفی کرده است. حتی لنزهای رنگی، لنز فانتزی و لنز هالووین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بنابراین حتی هنگام خرید آن ها با کاربرد زیبایی همچنان باید سخت گیرانه برای انتخاب و خرید آن ها اقدام کنید.

لنزهای تماسی رنگی تقلبی و یا تایید نشده خطر بزرگی برای سلامت چشم ها محسوب می شود. به خصوص در این دوره که خرید آنلاین بسیار رواج دارد باید بیشتر از پیش حواستان را جمع کنید تا خدای نکرده در دام سود جویان و متقلبان نیفتید.

لنزهای زیبایی تقلبی به راحتی می توانند باعث ایجاد عفونت های چشمی شدید در چشم شوند و صدمات جبران ناپذیری مانند ایجاد عفونت در چشم و یا نابینایی آن ها شوند.

طی مطالعاتی که به روی لنزهای رنگی انجام شده است و حدود 60 درصد لنزهای تقلبی دارای آلودگی های میکروبی بوده اند.

فراموش نکنید که لنزهای رنگی نیز باید متناسب با فرم چشم شما باشند به همین دلیل گفته می شود که برای خرید آن ها نیز نسخه ی پزشک داشته باشید.

تذکر مهم

عدسی هایی که اندازه ی نامناسبی دارند، باعث احساس ناخوشایند و گاهی درد در چشم می شوند. خرید لنز رنگی ارزان قیمت که تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا و وزارت بهداشت ندارد، می تواند به راحتی سلامت بینایی شما را مورد تهدید قرار دهد.

گزارش شده است که فردی به علت خرید لنزهای رنگی ارزان قیمت بینایی یک چشمش را کامل از دست داد و برای حفظ بینایی چشم دیگرش بارها مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

گرچه این مورد شاید در هر ده نفر برای یک نفر رخ دهد، اما همین آمار و اهمیت سلامت چشم ها لازم است که آن را جدی تلقی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )