لزوم یا عدم لزوم نسخه برای خرید لنزهای زیبایی | فروشگاه سی لنز

لزوم یا عدم لزوم نسخه برای خرید لنزهای زیبایی

لزوم یا عدم لزوم نسخه برای خرید لنزهای تماسی رنگی

در بسیاری از کشورها در آمریکا و اوروپا داشتن نسخه برای خرید لنز چشم ضروری است. یعنی شما چه قصد خرید لنز رنگی و چه قصد خرید لنز طبی داشته باشید حتما باید نسخه اپتومتریست داشته باشید.

در ایالات متحده تمام لنزهای تماسی جز تجهیزات و لوازم پزشکی قرار می گیرند. به همین دلیل برای خرید آن ها نیازبه نسخه ی معتبر است. فروش لنز بدون نسخه ی پزشک در این کشورها غیر قانونی تلقی می شود.

اما در ایران این موضوع هنوز به طور جدی پیگیری نمی شود و خرید فروش لنز بدون نسخه انجام می شود.

علل تاکید بر خرید لنز با نسخه چشم پزشکی

در این قسمت علت اهمیت داشتن نسخه ی چشم پزشکی برای خرید لنز را بررسی خواهیم کرد. اگر به قسمت خرید لنز مراجعه کنید، با انتخاب هر برند مشاهذه خواهید کرد مشخصات متفاوتی برای لنز نمایش داده می شود.

لنزهای تماسی دارای سه مشخصه ی اصلی زیر هستند:

  • قطر لنز
  • منحنی پایه
  • محتوای آب

این پارامترها بر اساس مشخصات چشم افراد مشخص و تعیین می شوند. قطر لنزها در برندهای مختلف از 14.5 تا 14.8 متفاوت هستند. منحنی پایه نیز اعدادی بین 8.4 تا 8.7 دارد. به همین ترتیب محتوای آب نیز در برندهای مختلف متفاوت هستند.

شما به عنوان شخصی که اولین بار است می خواهد لنز چشم طبی و یا رنگی تهیه کنند، نمی توانند تشخیص دهد که کدام لنز برای او مناسب است. به همین دلیل برای خرید یک لنز مناسب برای چشم نیاز به نسخه ی چشم پزشک احتیاج خواهید داشت.

در صورت این که قصد خرید لنز طبی دارید نیز باید حتما مجدد برای تعیین نمره چشمتان به اپتومتریست مراجعه کنید. زیرا در بسیاری از موارد دیده شده که نمره تجویزی برای عینک متفاوت از نمره ی تجویزی برای لنز است.

جدا از این موضوع، لنزهای تماسی برای بعضی از افراد مناسب نمی باشد. زنان باردار، افرادی که دچار فشار خون، دیابت و یا تیروئید هستند نمی توانند از لنزهای تماسی استفاده کنند. در صورت تمایل به استفاده از لنزهای تماسی باید از برندهای به خصوص استفاده کنند و یا در حین استفاده از لنزها تحت نظر باشند.

همان طور که گفته شد خرید فورش لنز در ایران بسیار آزادانه انجام می شود و شما حتی با مراجعه به فروشگاه های لوازم آرایشی بهداشتی می توانید لنز بخرید. اما اگر به سلامت چشمتان اهمیت می دهید حتما برای خرید لنز رنگی و یا طبی خود حتما نسخه ی چشم پزشکی تهیه کنید.

خریدآنلاین لنز

در صورتی که از علاقه مندان برای خرید آنلاین لنز هستید، می توانید به راحتی با آپلود نسخه ی چشم پزشکی خود و یا ارسال آن در واتساپ برای کارشناسان فروش، لنز مورد نظر خود را تهیه کنید.

توجه کنید که حتما لنز خود را از فروشگاه های معتبر و تخصصی فروش لنز تهیه کنید. تهیه لنز از سوپرمارکت ها و یا لوازم آرایشی به هیچ عنوان کار درستی نیست.

لنزهای تماسی در صورتی که فاقد کیفیت باشند و یا تقلبی باشند می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای سلامت چشم ها شود.

در ایالات متحده قوانین بسیار سخت گیرانه ای برای فروش لنز وجود دارد و فروش بدون نسخه آن ها غیر قانونی است. این قانون تنها به نفع مصرف کننده و حفظ سلامت چشم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )