خطرات استفاده از لنز هالووین | فروشگاه سی لنز

خطرات استفاده از لنز هالووین

خطرات استفاده از لنز هالووین

آیا تا به حال شخصی با رنگ چشم خاص و متفاوت نظرتان را جلب کرده است؟ با توجه به این که به طور معمول رنگ چشم افراد در یکی از گروه های رنگی قهوه ای، خاکستری، سبز و آبی قرار می گیرد، دیدن افرادی با رنگ چشم قرمز و زرد می تواند برایتان تعجب برانگیز باشد.

این افراد با خرید نوع خاصی از لنز تماسی به نام لنز هالووین رنگ چشمشان را به این رنگ های خاص تغییر می دهند. این ها نه تنها در رنگ های متفاوت بلکه در طرح های متنوع ترسناک و سرگرم کننده موجود می باشند.

پوشیدن این لنزها همراه با گریم و لباس مناسب آن می تواند شما را تبدیل به یک شخصیت کاملا جدید کند. با این که این لنزها نیز زیر نظر سازمان های بهداشتی تهیه و تولید می شوند، اما به علت ساختار متفاوتشان باید نکاتی را در هنگام استفاده از آن ها رعایت کنید.

در ادامه بیشتر با این نکات احتیاطی آشنا خواهید شد.

میزان ایمنی لنزهای تماسی هالووین

سوالی که در ابتدا برای هرکسی با دیدن این ها پیش خواهد آمد این است که آیا استفاده از لنزهای تماسی هالووین ایمن هستند و خطری برای چشم ایجاد نمی کند؟

اگر بخواهیم صادقانه جواب این سوال را بدهیم باید بگوییم این لنزها به طور صد درصد بی خطر نیستند. هر چیزی که برای مدت طولانی روی قرنیه چشم قرار بگیرد می تواند خطراتی برای سلامت چشم به دنبال داشته باشد.

این لنزها می تواند برای تغییر چهره و استفاده در مهمانی و جشن ها بسیار عالی باشد، اما بهتر است توسط اپتومتریست و یا چشم پزشک سفارش داده شوند.

تحقیقات انجام شده در این باره اذعان داشته اند که استفاده از این ها در صورت تجویز متخصص، و رعایت نکات مراقبتی چشم و لنز بی خطر خواهند بود.

البته فراموش نکنید مکانی که از آن لنز فانتزی خودرا نیز تهیه می کنید در حفظ سلامت چشم بسیار اهمیت دارد. تهیه لنز رنگی ارزان قیمت از دست فروش ها و فروشگاه هایی که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت ندارند، به طور قطع خطراتی برای چشم هایتان به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال می تواند باعث تاری دید،زخم قرنیه، عفونت چشم و حتی در موارد شدیدتر باعث از دست رفتن بینایی شود.

کمترین عارضه هایی که این لنزها در صورت استفاده ی نادرست برای چشم خواهند داشت به شرح زیر است:

  • احساس سوزش و خارش در چشم
  • قرمزی چشم
  • تاری دید
  • خشکی چشم
  • سردرد و حساس شدن به نور
  • احساس وجود جسم خارجی در چشم که منجر با افزایش پلک زدن می شود

در موارد شدیدتر و استفاده از نمونه های نامرغوب و تقلبی خطرات زیر متوجه چشم هایتان خواهد بود:

  • زخم قرنیه
  • عفونت چشم
  • نابینایی

اما به نظرتان چه چیزی باعث می شود که افراد این ریسک ها را بپذیر و از این ها استفاده کند؟

دلایل خرید لنزهای تماسی هالووین

عمده ترین دلیل استفاده از این لنزها به خاطر جنبه ی سرگرمی و فان آن است. داشتن چشمانی گربه مانند، یا به نظر رسیدن شبیه شخصیت های خیالی مانند خون آشام ها و مجودات فضایی برای ترساندن دیگران در جشن هالووین برای خیلی از افراد لذت بخش است.

هر روز هم شاهد مدل های جدید و خاص تری از این ها هستیم که هر فردی را وسوسه به خرید آن می کند. بیشترین قشر استفاده کننده از این لنزها نوجوانان و جوانان هستند. این گروه همیشه به دنبال تجربه کردن چیزهای جدید هستند.

اگر شما هم دوست دارید برای یک روز هم شده خودتان را به جای یک خون آشام و یا جادوگر جا بزنید، فراموش نکنید که حتما قبل از با یک چشم پزشک و یا حداقل اپتومتریست در مورد استفاده ی آن ها مشورت داشته باشید.

ناگفته هایی در مورد لنزهای تماسی هالووین

این لنزها زیر مجموعه لنز رنگی فانتزی قرار دارد و مانند آن ها رنگ چشم و در برخی از مدل ها حالت مردمک چشم را تغییر می دهد. این ها به صورت نمره دار نیز موجود هستند. افرادی که مشکلات انکساری نزدیک بینی و یا دوربینی دارند می توانند به جای خرید مدل های پلانو (بدون نمره) و استفاده عینک مدل های نمره دار آن را انتخاب کنند.

در آمریکا فروش لنز چه به صورت زیبایی و چه به صورت طبی تنها با ارائه نسخه ی پزشک امکان پذیر است.

علت تاکید این امر به خاطر وجود تفاوت در سایز چشم افراد است. لنزها در ابعاد مختلفی تولید می شوند. خرید لنز بزرگ تر و یا کوچک تر می تواند مشکلاتی برای چشم ایجاد کند.

چشم پزشک با اندازه گیری انحنای چشم و همچنین قطر چشم، سایر مناسب لنز را برایتان مشخص خواهد کرد. بدین ترتیب پس از استفاده از لنز احساس ناخوشایندی نخواهید داشت. بنابراین اگر تا به حال از لنزهای تماسی استفاده نکرده اید و این اولین خرید شما است حتما قبل از سفارش برای دریافت نسخه اقدام کنید.

سلامت چشم هایتان بسیار با اهمیت تر از آن چیزی است که بخواهید به رویش ریسک کنید. حتی ایجاد مشکلات کم خطر تر مانند سوزش و خارش نیاز به یک پروسه ی درمانی دارد که شما را اذیت خواهد کرد.

پس از همان اول اصولی پیش بروید و با تهیه نسخه پزشک لنزتان را از یک فروشگاه معتبر مانند سی لنز که نمایندگی لنز رنگی در تهران است تهیه کنید.

لنزهای تماسی هالووین به علت این که ظاهر چشم را کاملا بتوانند تغییر دهند، کمی بزرگتر و ضخیم تر نسبت به لنز رنگی هستند. به همین دلیل تنفس چشم را محدود تر می کنند. به همین دلیل توصیه می شود زمان کوتاه تری از این لنز استفاده کنید.

رعایت نکات زیر به حفظ سلامت چشمهایتان کمک خواهد کرد:

  • خرید آن با نسخه ی پزشک و تهیه آن ها از نمایندگی های فروش لنز رنگی
  • استفاده از آن ها طبق توصیه های کارشناسان چشم
  • خارج کردن آن ها از چشم قبل از خواب، رفتن به حمام و یا استخر
  • عدم استفاده ی اشتراکی از آن ها
  • جدی گرفتن مشکلاتی مانند قرمزی چشم، خارش و ترشحات غیر معمول پس از استفاده از آن ها
  • قرار دادن آن ها در چشم قبل از آرایش صورت و یا انجام گریم

امیدواریم که با رعایت این نکات لحظات شاد و مفرحی را در جشن ها کنار دوستانتان سپری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )