مدت زمان مجاز استفاده از لنزهای روزانه | فروشگاه سی لنز

مدت زمان مجاز استفاده از لنزهای روزانه

مدت زمان مجاز استفاده از لنزهای روزانه

حتما هنگام خرید لنزهای تماسی واژه ی لنز روزانه را شنیده اید. اما آیا می دانید واقعا این کلمه به چه معنا است و باعث ایجاد چه خصوصیات و ویژگی هایی در لنز می شود؟ پس همراه ما باشید که تا بیشتر با مشخصات و ویژگی های این لنز تماسی آشنا شوید.

مدت زمان استفاده از لنزهای تماسی روزانه یکبار مصرف

لنزهای روزانه، لنزهایی یکبار مصرف هستند که تنها یکبار می توانید از آن ها روز استفاده کنید. این نوع لنزها معمولا در بسته های 7 تایی، 15 تایی، 30 تایی و یا 90 تایی به فروش می رسند.

این لنزها که با برچسب لنز روزانه یکبار مصرف به فروش می رسند، کاربرد بسیار راحت دارند. در مجموع تمام وسایلی که یکبار مصرف هستند؛ به علت این که پس از استفاده دور انداخته می شوند، استفاده ی بسیار راحتی دارند.

این لنزها به علت این که در هر بار استفاده از یک جفت لنز جدید و استریل لستفاده می کنید و پس از استفاده آن را دور می اندازید، در حفظ سلامت چشمان بسیار موثر عمل می کند.

این لنزها به نسبت نازک تر هستند. همچنین از لحاظ اکسیژن رسانی تفاوت چندانی با دیگر نوع لنزها ندارند. اما حتما باید پس از استفاده آن ها را دور بیندازید تا مشکلی برای چشم هایتان پیش نیاید.

تفاوت لنزهای روزانه یکبار مصرف با دیگر لنزهای روزانه

لنزهای روزانه با دوره ی مصرف طولانی تر نیز وجود دارد که نباید آن ها را با لنزهای روزانه یکبار مصرف به اشتباه بگیرید.

لنزهای فصلی و سالانه هر کدام نمونه هایی از لنزهایی روزانه هستند. این لنزها متفاوت از لنز روزانه یکبار مصرف هستند و نیازی نیست پس از استفاده در طول روز و خارج کردن آن از چشم آن ها را دور انداخت.

با خرید لنز فصلی تا سه ماه و با خرید لنز سالانه تا دوازده ماه می توانید از لنز چشم خود در طول روز استفاده کنید.

این لنزها شباهتی با لنزهای یکبار مصرف روزانه نیز دارند. به هیچ عنوان با هیچ کدام از این لنزها نمی توان خوابید. حتما باید شب قبل ار خواب ابن لنزها را از چشم خود خارج کنید.

حداکثر زمان استفاده از لنزهای یکبار مصرف در طول روز

بسیاری از افراد می پرسند که تا چند ساعت در طول روز می توان از این لنزهای روزانه یکبار مصرف استفاده کرد؟

این زمان از 8 تا 16 ساعت در طول روز متغیر است. بر اساس میزان خشکی چشم شما، تحمل چشمتان و میزان حساسیت آن ها این زمان تغییر خواهد کرد.

اگر می خواهید از زمان حقیقی و منتناسب با وضعیت چشمتان مطلع شوید، حتما نظر چشم پزشک خود را در این باره جویا شوید.

استفاده ی بیش از یکبار از لنزهای روزانه یکبار مصرف

بسیاری از افراد هنگام خرید این لنزها می پرسند آیا می توانم دو روز از این لنزها استفاده کنم؟ به هیچ عنوان نمی توانید از این لنزها برای بیشتر از یک روز استفاده کنید.

حتی اگر در طول روز یک ساعت از آن استفاده کنید و آن را از چشم خارج کنید، باید حتما آن را دور بیندازید.

شاید در طول استفاده از این لنزها وسوسه شوید که پس از استفاده آن ها را در داخل محلول لنز قرار دهید و مجددا ازآن ها استفاده کنید. اما تنها کسی که از این کار صدمه می بیند شما و چشمانتان خواهد بود.

این لنزها نسبت به دیگر لنزها نازک تر هستند و برای نگهداری در محلول لنز مناسب نیستند. این لنزها در برابر محلول لنزها مقاوم نیستند و امکان آسیب پذیری بالایی دارند.

لنزهای روزانه یکبار مصرف در برابر تجمع میکروب ها و باکتری ها مقاوم نیستند و می تواند باعث آلودگی چشم و ایجاد عفونت در چشم شوید. استفاده ی بیش تر از یکبار از آن ها مشکلاتی مانند تاری دید، خشکی، ایجاد ناراحتی در چشم و حتی عفونت در چشم شود.

اعتبار تاریخ انقضای لنزهای روزانه یکبار مصرف

لنزهای روزانه یکبار مصرف تا تاریخ درج شده به روی بسته بندی دارای اعتبار هستند و استفاده از آن ها در این تایم مشکلی برای چشم ایجاد نمی کند. اما این زمان تا موقعی که لنز باز نشده باشد دارای اعتباراست.

زمانی که بسته بندی لنز باز شود، فقط برای همان یکبار می توان از آن استفاده کرد و باید سپس آنرا دور انداخت.

اگر جز کسانی هستید که دوست دارید از لنزهای یکبار مصرف استفاده کنید؛ حتما این نکات را به خاطر بسپگرید و به هیچ عنوان برای صرفه جویی در هزینه های خود از لنز رنگی یکبار مصرف و یا لنز طبی یکبار مصرف خود دوبار استفاده نکنید و حتما پس از استفاده از آن بلافاصله آن ها دور بیندازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
( پرداخت درمحل ویژه تهران )